Main Menu
User Menu

Messerschmitt Me 209 V5

Messerschmitt Me 209-II

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 209 V5
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 209 V5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
03.11.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3339 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4085 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,950 m
Délka:
Length:
9,740 m
Výška:
Height:
3,960 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,50 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 603G kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 395 kW (1 900 k) při 2 700 ot/min, bojový výkon (max. 30 min) 1 147 kW (1 560 k) v h= 0 m.
Vrtule: trojlistá Messerschmitt P8 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
678 km/h v 6000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 65 granátů a
2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm uloženými nad motorem, 300 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters, Vol. I., London, UK, 1960.
https://users.skynet.be/.../Messerschmitt%20Me%20209.htm
en.wikipedia.org
https://www.xs4all.nl/~tozu/me109/family/me209.htm
archiv autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215276Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Messerschmitt-Me-209-II-t59734#215276Version : 0
MOD
Fotografie Me 209 V5 a barevné schéma
Zdroj https://wp.scn.ru/ru/ww2/f/1315/2/0/2 a archiv autora
Messerschmitt Me 209 V5 -


Messerschmitt Me 209 V5 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215282Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Messerschmitt-Me-209-II-t59734#215282Version : 0
MOD

Historie:


V roce 1943 se továrna Messrschmitt AG rozhodla obnovit práce na letounu Me 209, mělo se jednat o zcela odlišný stroj než byl poslední Me 209 V4. proto bylo použito označení Me 209 II.
Pro zjednodušení a urychlení vývoje a případné výroby měl nový Messerschmitt používat mnoho dílů z Bf 109 G. Letoun se však i přes tyto použité díly velmi odlišoval, při stavbě prototypu bylo údajně použito až 65% dílů z Bf 109 G-5. Nová "dvěstědevítka" se nejvíce podobala FW 190 D, této podobě nejvíce napomáhal prstencový chladič. Nejdříve byl instalován motor DB 603 A, od 12. 11. 1943 prototyp již létal s výkonnějším motorem DB 603 G. Tento prototyp byl zničen počátkem roku 1944 při náletu amerických bombardérů.


Další prototyp Me 209 V6 byl, dle přání RLM, upraven pro použití motoru Junkers Jumo 213 E. Oba tyto prototypy měly být vzorovými kusy pro sériovou výrobu V5 s motorem Daimler Benz měla být vyráběna jako verze Me 209 A-1 vyzbrojena měla být kanónem MK 108 střílejícím osou vrtule se zásobou 65 nábojů a dvojicí kulometů MG 131 v kořenech křídel se zásobou 300 nábojů pro každý. To byla základní výzbroj, byly již vypracovány různé výzbrojní varianty, které měly umožnit co nejefektivnější nasazení. Z V6 měla vycházet verze Me 209 A-2, do sériové výroby se však nedostala žádná verze, protože v červenci 1944 byla celá záležitost s Me 209 II definitivně ukončena, tento typ již nebyl potřebný - do výroby se dostal proudový letoun Me 262.
URL CZ: https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215277Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Messerschmitt-Me-209-II-t59734#215277Version : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek Me 209 V5
Zdroj uveden výše
Messerschmitt Me 209 V5 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215281Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Messerschmitt-Me-209-II-t59734#215281Version : 0
MOD
Přidám dva náčrtky pohledy z boku nahoře je Me 209 V-5 (DB 603G) a dole je Me 209 V-6 (Jumo 213 E)
Messerschmitt Me 209 V5 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215307Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Messerschmitt-Me-209-II-t59734#215307Version : 0
MOD