Název: Name: | Suchoj Su-17M4 | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-17М4 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1981-DD.MM.1988 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1981-DD.MM.1988 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 265 (231?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12161 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,681) m | |
Délka: Length: | 19,026 m | |
Výška: Height: | 5,129 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,492) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Ljulka AL-21F-3 - ťah: 76,49 kN; 109,83 kN s forsážou | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3770 kg (vnútorné) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1350 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 230 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15200 m | |
Dolet: Range: | 3303) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2550 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov) 4070 kg výzbroje na 8 závesníkoch - PL rakety R-60, R-3S - rakety Ch-23 - rakety Ch-25 - rakety Ch-28 - rakety Ch-27PS - rakety Ch-25MP - rakety Ch-58U - rakety S-25L - rakety S-25LD (od roku 1985) - bomby do kalibru 500 kg - bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U) - strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01 - kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2 - zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku Kód NATO: Fitter-K Exportná verzia: Su-22M4 (S-54K) 1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 pri nastavení v uhle 63° 2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63° 3) akčný rádius | |
Zdroje: Sources: | Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000 |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#347931Verze : 0
Suchoj Su-17M4:
Modernizácia stíhacieho bombardéra Su-17 optimalizovaná pre vysokorýchlostný let v malých výškach a vybavená rozšíreným avionickým vybavením vrátane nového palubného počítača, navigačného systému, rádiolokátora, vylepšeného laserového zameriavača, nového optického zameriavača a rádiolokačného výstražného systému. Lietadlá slúžia (slúžili) v ozbrojených silách ZSSR a nástupnických štátoch - Rusko, Ukrajina, Azerbajdžan, Bielorusko a Turkménsko.
Modernizácia stíhacieho bombardéra Su-17 optimalizovaná pre vysokorýchlostný let v malých výškach a vybavená rozšíreným avionickým vybavením vrátane nového palubného počítača, navigačného systému, rádiolokátora, vylepšeného laserového zameriavača, nového optického zameriavača a rádiolokačného výstražného systému. Lietadlá slúžia (slúžili) v ozbrojených silách ZSSR a nástupnických štátoch - Rusko, Ukrajina, Azerbajdžan, Bielorusko a Turkménsko.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#159119Verze : 1
buko1
MOD
Suchoj Su-17M4R
Suchoj Su-17M4R je modifikací letounu Su-17M4 na průzkumný letoun. Modifikaci je možné provádět v polních podmínkách a spočívá v demontáži čtyř trupových zbraňových závěsníků a montáži speciálního centrálního trupového závěsníku pro fotoprůzkumný kontejner typu KKR-1TE/2-54 či kontejnerů KKR-2 všech verzí (jde o verze KKR-2A, KKR-2Š a KKR-2P). Ovládací panel kontejneru je umístěn na levém bočním panelu a stejně jako u předchozích verzí blokuje plné vysunutí přistávacích klapek. Podpůrné externí vybavení kontejneru je montováno do prázdného prostoru ve spodní části trupu.
Zdroje:
Suchoj Su-17M4R je modifikací letounu Su-17M4 na průzkumný letoun. Modifikaci je možné provádět v polních podmínkách a spočívá v demontáži čtyř trupových zbraňových závěsníků a montáži speciálního centrálního trupového závěsníku pro fotoprůzkumný kontejner typu KKR-1TE/2-54 či kontejnerů KKR-2 všech verzí (jde o verze KKR-2A, KKR-2Š a KKR-2P). Ovládací panel kontejneru je umístěn na levém bočním panelu a stejně jako u předchozích verzí blokuje plné vysunutí přistávacích klapek. Podpůrné externí vybavení kontejneru je montováno do prázdného prostoru ve spodní části trupu.
Zdroje:
Publikace 4+ Su-22
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#179428Verze : 0
Su-17M4
Foto:
![]()
![]()
Nákres Su-17M4 - «Черный Дьявол», Afganistan 1988.
Foto:


Nákres Su-17M4 - «Черный Дьявол», Afganistan 1988.

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#158980Verze : 0
buko1
MOD
Rozdíly SU-17M4 oproti předchozí verzi SU-17M3:
Absence stavitelného kuželu vstupního ústrojí (letoun je uzpůsoben pro nižší rychlosti než SU-17M3).
Tepelný výměník v přechodové části hřbetního hřebene a SOP (obdobný je použit i u SU-24 a SU-25).
Rozšíření počtu výmetnic klamných cílů ASO ze dvou na čtyři.
Možnost nosit pod zadní částí trupu na centrálním závěsníku pouzdro Ba-58 Vjuga pro registaci nepřátelských radiolokátorů a předávání informací o jejich poloze protiradiolokátorovým střelám Ch-58 (AS-11 Kilter).
Modernizovaný systém DISS-7
Nový typ vystřelovacího sedadle K-36DM
Palubní počítač (poprvé použitý u letounů řady SU-17/20/22) v přední části hřbetního hřebene.Tento počítač automatizuje většinu navigačně-zbraňových systémů a snižuje zátěž kladenou na pilota za letu.
Absence stavitelného kuželu vstupního ústrojí (letoun je uzpůsoben pro nižší rychlosti než SU-17M3).
Tepelný výměník v přechodové části hřbetního hřebene a SOP (obdobný je použit i u SU-24 a SU-25).
Rozšíření počtu výmetnic klamných cílů ASO ze dvou na čtyři.
Možnost nosit pod zadní částí trupu na centrálním závěsníku pouzdro Ba-58 Vjuga pro registaci nepřátelských radiolokátorů a předávání informací o jejich poloze protiradiolokátorovým střelám Ch-58 (AS-11 Kilter).
Modernizovaný systém DISS-7
Nový typ vystřelovacího sedadle K-36DM
Palubní počítač (poprvé použitý u letounů řady SU-17/20/22) v přední části hřbetního hřebene.Tento počítač automatizuje většinu navigačně-zbraňových systémů a snižuje zátěž kladenou na pilota za letu.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#161314Verze : 0
Letoun Su-17M4 červená 71 byl ještě nedávno zaparkován na bývalém letišti Chodynka. Pokusím se vložit fotografii, kde je zřetelně vidět dělená dvířka předního podvozku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M4 [kód NATO: Fitter-K] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527205Verze : 0
Ještě jeden celkový pohled.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Suchoj Su-17M4 [kód NATO: Fitter-K] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zdroj: internet |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527208Verze : 0
Letoun červená 71 je zajímavý tím, že má dělená dvířka krytu předního podvozku. Patrně je to jeden ze čtyř prvních sériových letounů, vyrobených v roce 1980. Byly vyrobeny souběžně se stále ještě probíhající výrobou Su-17M3.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527184Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.