Main Menu
User Menu

Suchoj Su-17M4 [kód NATO: Fitter-K]

Сухой Су-17М4

     
Název:
Name:
Suchoj Su-17M4
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-17М4
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1981-DD.MM.1988 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1981-DD.MM.1988
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
265 (231?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12161 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19700 kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m
Délka:
Length:
19,026 m
Výška:
Height:
5,129 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,492) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Ljulka AL-21F-3
- ťah: 76,49 kN; 109,83 kN s forsážou
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3770 kg (vnútorné)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1350 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
230 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
15200 m
Dolet:
Range:
3303) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2550 km
Výzbroj:
Armament:
2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov)

4070 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- PL rakety R-60, R-3S
- rakety Ch-23
- rakety Ch-25
- rakety Ch-28
- rakety Ch-27PS
- rakety Ch-25MP
- rakety Ch-58U
- rakety S-25L
- rakety S-25LD (od roku 1985)
- bomby do kalibru 500 kg
- bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01
- kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2
- zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku


Kód NATO: Fitter-K


Exportná verzia: Su-22M4 (S-54K)


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
3) akčný rádius
Zdroje:
Sources:
Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#347931Verze : 0
Suchoj Su-17M4:
Modernizácia stíhacieho bombardéra Su-17 optimalizovaná pre vysokorýchlostný let v malých výškach a vybavená rozšíreným avionickým vybavením vrátane nového palubného počítača, navigačného systému, rádiolokátora, vylepšeného laserového zameriavača, nového optického zameriavača a rádiolokačného výstražného systému. Lietadlá slúžia (slúžili) v ozbrojených silách ZSSR a nástupnických štátoch - Rusko, Ukrajina, Azerbajdžan, Bielorusko a Turkménsko.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#159119Verze : 1
MOD
Suchoj Su-17M4R

Suchoj Su-17M4R je modifikací letounu Su-17M4 na průzkumný letoun. Modifikaci je možné provádět v polních podmínkách a spočívá v demontáži čtyř trupových zbraňových závěsníků a montáži speciálního centrálního trupového závěsníku pro fotoprůzkumný kontejner typu KKR-1TE/2-54 či kontejnerů KKR-2 všech verzí (jde o verze KKR-2A, KKR-2Š a KKR-2P). Ovládací panel kontejneru je umístěn na levém bočním panelu a stejně jako u předchozích verzí blokuje plné vysunutí přistávacích klapek. Podpůrné externí vybavení kontejneru je montováno do prázdného prostoru ve spodní části trupu.


Zdroje:
Publikace 4+ Su-22
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#179428Verze : 0
Su-17M4


Foto:






Nákres Su-17M4 - «Черный Дьявол», Afganistan 1988.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#158980Verze : 0
MOD
Rozdíly SU-17M4 oproti předchozí verzi SU-17M3:


Absence stavitelného kuželu vstupního ústrojí (letoun je uzpůsoben pro nižší rychlosti než SU-17M3).


Tepelný výměník v přechodové části hřbetního hřebene a SOP (obdobný je použit i u SU-24 a SU-25).


Rozšíření počtu výmetnic klamných cílů ASO ze dvou na čtyři.


Možnost nosit pod zadní částí trupu na centrálním závěsníku pouzdro Ba-58 Vjuga pro registaci nepřátelských radiolokátorů a předávání informací o jejich poloze protiradiolokátorovým střelám Ch-58 (AS-11 Kilter).


Modernizovaný systém DISS-7


Nový typ vystřelovacího sedadle K-36DM


Palubní počítač (poprvé použitý u letounů řady SU-17/20/22) v přední části hřbetního hřebene.Tento počítač automatizuje většinu navigačně-zbraňových systémů a snižuje zátěž kladenou na pilota za letu.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#161314Verze : 0
Letoun Su-17M4 červená 71 byl ještě nedávno zaparkován na bývalém letišti Chodynka. Pokusím se vložit fotografii, kde je zřetelně vidět dělená dvířka předního podvozku
Suchoj Su-17M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527205Verze : 0
Ještě jeden celkový pohled.
Suchoj Su-17M4 [kód NATO: Fitter-K] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527208Verze : 0
Diskuse
Letoun červená 71 je zajímavý tím, že má dělená dvířka krytu předního podvozku. Patrně je to jeden ze čtyř prvních sériových letounů, vyrobených v roce 1980. Byly vyrobeny souběžně se stále ještě probíhající výrobou Su-17M3.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M4-kod-NATO-Fitter-K-t41183#527184Verze : 1