Main Menu
User Menu

Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H]

Sukhoi Su-17M3 / Сухой Су-17М3

     
Název:
Name:
Suchoj Su-17M3
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-17М3
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1976-DD.MM.1981 Komsomolskoamurský letecký závod, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
600
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1975 (S-52)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11550 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19630 kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m
Délka:
Length:
19,026 m
Výška:
Height:
5,129 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,492) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ljulka AL-21F-3
- ťah: 76,49 kN; 109,83 kN s forsážou
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4000 kg (vnútorné)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1350 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
220 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km
Výzbroj:
Armament:
2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- PL rakety R-60, R-3S
- rakety Ch-23
- rakety Ch-25
- rakety Ch-28
- rakety Ch-27PS
- rakety Ch-25MP
- rakety Ch-58U
- rakety S-25L (od roku 1979)
- rakety S-25LD (od roku 1985)
- bomby do kalibru 500 kg
- bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01
- kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2
- zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku


Kód NATO: Fitter-H


Plánované označenie: Suchoj Su-19


Exportná verzia: Su-22M (S-52K) / Su-22M3 (S-52M3K)


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 m pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
Zdroje:
Sources:
Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000
URL CZ: https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M3-kod-NATO-Fitter-H-t41177#527287Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sukhoi-Su-17M3-Suhoy-Su-17M3-t41177#527287Version : 0
MOD
Suchoj Su-17M3 (Fitter H)



SU-17M3 (exportní označení SU-22M3) vzniknul přestavbou typu SU-17M2. Touto přestavbou mělo být dosaženo integrování všech důležitých systémů do trupu. To si ovšem vyžádalo radikální rekonstrukci celého trupu. Nově vyvinutá příď s lepším výhledem z kabiny byla oproti ose letounu skloněna o 3°. Do ní byl před přední podvozkovou šachtu přesunut DISS a po stranách šachty byly umístěny dva přistávací světlomety přesunuté z křídel.


Kabina přecházela do mohutnějšího hřebene na hřbetě trupu (obsahoval novou avioniku a zvětšenou centrální nádrž paliva s centrálním plnícím hrdlem) a ten potom plynule přecházel do SOP. SOP měla prodlouženou horní část. To pomohlo zvětšení plochy SOP a spolu s větší pevnou kýlovou plochou pod trupem výrazně přispělo ke zvýšení stability letounu.


Původní vystřelovací sedadlo bylo nahrazeno novým typem K-36M. Letouny pozdějších sérií dostaly mezi dvojici trupových závěsníků ještě malý centrální závěsník umožňující nosit protiletadlové řízené střely R-60 na vypouštěcím zařízení APU-60 nebo střely R-3S na vypouštěcím zařízení APU-13. Stejně jako u SU-17M2 zůstala možnost zástavby motoru Tumanskij R-29B namísto standartního motoru Ljulka Al-21F. Pro případ této úpravy byla změněna nadní část letounu (motor R-29 měl větší průměr než Al-21F).


Letouny SU-17M3 byly pod označením SU-22M3 exportovány do Maďarska, Libye, Angoly, Peru a Jemenu
URL CZ: https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M3-kod-NATO-Fitter-H-t41177#161305Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sukhoi-Su-17M3-Suhoy-Su-17M3-t41177#161305Version : 0
Suchoj Su-17M3R

Suchoj Su-17M3R je průzkumnou variantou letounu Su-17M3. Centrální trupové závěsníky jsou demontovány a namísto nich je letoun opatřen speciálním trupovým závěsníkem pro modernizovaný průzkumný kontejner KKR-1TE/2-54 jehož podpůrné vybavení (externí energetický zdroj) je umístěno ve spodní části trupu letounu. I u tohoto letounu brání umístění ovládacího panelu kontejneru plnému vysunutí klapek. Ovládací panel je také dovybaven možností ovládání radioelektronickému rušícímu kontejneru SPS-141.

Montáž instalace průzkumného kontejneru není neměnná a letoun může být v polních podmínkách zpětně konvertován na stíhací bombardér či na průzkumný letoun.

U některých letounů Su-17M3R z poslední výrobní série byly zkoušeny nové průzkumné kontejnery KKR-2.


Zdroje:
Publikace 4+ Su-22
Archiv autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M3-kod-NATO-Fitter-H-t41177#179426Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sukhoi-Su-17M3-Suhoy-Su-17M3-t41177#179426Version : 0
Su-17M3 ("rudá 93"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H] -


Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H] -


URL CZ: https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M3-kod-NATO-Fitter-H-t41177#184423Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sukhoi-Su-17M3-Suhoy-Su-17M3-t41177#184423Version : 0
MOD
Su-17M3 ("rudá 93"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H] -


Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H] -


Suchoj Su-17M3 [kód NATO: Fitter-H] -


URL CZ: https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M3-kod-NATO-Fitter-H-t41177#184424Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sukhoi-Su-17M3-Suhoy-Su-17M3-t41177#184424Version : 0
MOD