SOV - T-34

Přehled verzí

Přehledové forum



Sovietské modifikácie :



T-34-45
T-34/57
T-34/76
T-34S (Skorostnyj)
T-34/85
T-34/100


SU-85
SU-100
SU-101
SU-102
SU-122
SU-122P


TO-34
TO-34/85


AT-42
AT-45


TM-34
BREM T-34
SPK-5
U-20 - projekt stíhača tankov
U-20-II - projekt stíhača tankov





Československé modifikácie :



T-34/85
T-34/100 - projekt prezbrojenia 100 mm kanónom
SD-100
MT-34
VT-34
JT-34
PCHT-34
T-34T



Civilné prestavby v ČR/SR/ČSR/ČSSR:


PB-34
VT-34
THV-1250-1




Egyptské modifikácie :


T-34-100 (100mm samohybný kanon)
T-34-122 (122mm samohybná kanonová houfnice D-30)




Juhoslovanské modifikácie :


Tenk tip A
Tenk tip B
Teski tank typ 636




Kubánske modifikácie :



T-34-100 (100mm samohybný PTK/pobřežní kanón T-12)
T-34-122 (122mm samohybná kanónová houfnice D-30M)
T-34-130 (130mm samohybná kanónová houfnice M-46)
T-34/100 (protilietadlová modifikácia 100mm KS-19)




Maďarské modifikácie :


SZU-122
T-34 cvičné vozidlo




Nemecké modifikácie :


SU-85/100T
T-34T/TB




Poľské modifikácie :


CW-34
WPT-34




Sýrska modifikácia :


T-34-122 (122mm samohybné dělo D-30)



Vietnamská modifikace :


T-34-K-63 (37mm protiletadlové dvojče)



*edit/prelink : Braňo
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#145745Verze : 1
MOD
Fotokopie z manuálu na jeřáb k vyjmutí motoru, převodovky z T-34. O tom, že to existovalo i v naší armádě vím od kamarádova strýce. Vyprávěl nám o tom, že sloužil v Karlových Varech jako řidič T-34.


Tyto kopie mám od přítele z Německa.










URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#283639Verze : 0
Možnost využití i na ostatní technice (KV), kde šlo tuto konstrukci upevnit.


Foto z polského časopisu Militaria a můj model.






URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#285193Verze : 0
...

motor T34 - V2

Konštrukcia pancierovej korby tanku

Konštrukcia zadnej časti tanku

Umiestnenie prevodového ústrojenstva

Umiestnenie prevodového ústrojenstva
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#102365Verze : 0
Zopár ďalších fotiek ukoristených T-34 z eBay.de.





"Talianská" T-34.
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#63165Verze : 0
MOD
Informace k protipartyzánskému speciálu poskytl Petr Smola:


V roce 1944 byl kořistní t-34 bez věže upraven pro "policejní protipartizánskou službu" vytvořením nástavby z místních zdrojů a neopravitelvé techniky ve stěnách byly osazeny pozorovací průzory (mně připomínají řidičské z Pz.III či IV, ale možná se pletu), v zadní straně byl vstup (asi nějaké dvuokřídlé, či jaké dveře), nad průzory by měly být kozlíky pro lafetaci kulometů, ale je možné že střelba mohla být vedena i přes otevřené průzory. Vysoký je to proto, že celá bojová nástavba byla nad stropem korby a otvorem po věži. Snad aby se nemačkali, kdo ví.
V této jednotce asi měli velmi zdatné opraváře a kutily, protože zde jezdily na podvozku T-34 ještě další dva exoti a to sice flakwierling a muniční vyzbrojený flakdrillingem z Sdkfz 251/21. Z německých exotů zde jezdily Pz.VI(P), BergeElefant, Pz.V s věží z Pz.IV a podle stejných písemných pramenů také Flakpanther s věží identickou jako na T-34.

Italiano.

Protipartizánský speciál sloužící u 653 s.Pz.Jg.Abt, v roce 1944 a vyzbrojený až šesti kulomety MG v nástavbě
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#63168Verze : 0
MOD
Zdroj: eBay.de






URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#63171Verze : 0
MOD
Diskuse
Vážení přátelé
Na jedněch stránkách jsem četl o tanku T-34 , na který jeho majitel namontoval kola a pásy z T-55. Prý kola jsou jinak stejná a pásy jen o trochu širší. Dokonce jsem taková kola viděl na T-34 na you - tube ve Vietnamu. Na jiných stránkách zase tvrdili, že tank je vybaven motorem z T-55. Je to možné ?
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#317495Verze : 0
Neviem aké sú rozmery motoru V-2-34 používaného v T-34 a motorov V-54/55 používaných v T-54/55, ale výkonovo má motor T-34 zhruba 500 koní a motor V-54/55 cca 520 koní. Výkonovo by to teda šlo - otázne sú rozmery - aj keď všetky tieto motory sú 12 valcové vidlicové štvortaktné naftové....
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#317882Verze : 0
MOD
Možné to pravděpodobně je, motor T-54/55 je vývojem z motoru V2 použitého v T-34, výkonově je tam nárůst, protože motory T-54 mají kolem 550 koní a T-55 až kolem 600 koní, vzhledem k tomu že T-34 je o dost lehčí zřejmě mu to docela pomůže v akceleraci, problém je s tím pásem, širší by znamenal, že se tam nevejde, musely by se odsadit kola, čímž by se výrazně snížila pevnost, takže tomu pásu nevěřím. Kola T-54/55 na T-34 určitě nasadit jdou, na fotkách je to dost často vidět. Po pravdě si nejsem jist zda se podobná úprava nedělala u nás továrně, protože řada T-34 se repasovala v ZŤS a prodávala do arabských zemí v době kdy už běžela výroba T54/55 a je klidně možné že tam byly použity dostupné motory. Motor V-2 (T-34) a V-55 (T-55) jsou rozměrově stejné, rozdíl je pokud si pamatuju v umístění různých agregátů a může být i v tom jaký je výstup z motoru, v T-34 je motor podél s chladiči po stranách, v T-55 je ale napříč, takže je jiný výstup do převodovky, jak moc to jde vyměnit je otázka, další mohou být uchycení v korbě které se může lišit.
Parametry motoru T-55 jsou třeba tady https://www.morozov.com.ua/eng/body/t55agm.php
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#317890Verze : 0
Výměna kol typických pro T-34 za kola, typická pro T-54/55, byla prováděna v rámci modernizací jak v tehdejším SSSR, tak v ČSSR. Nikdy však nedocházelo k výměně hnacích kol, kol napínacích a (housenkových) pásů.


Z technického hlediska je klidně možné, že vahadla pojezdových kol a jejich osy jsou "stejné" u T-34 a T-54/55, to vyloučit nelze a je to i docela "logické".
Limitujícím je podle mne šířka hnacího kola ve vztahu k hnací hřídeli výstupu z koncového převodu a je třeba si taky uvědomit, že širší pás se "rozšíří " nejen ven, od korby, ale také k ní - a tam moc místa není. Další věc je průměr hnacího kola (nového) ve vztahu k skříni koncového převodu (starého), jde totiž o to, že nový pás (z T-54/55) má myslím čepový spoj udělaný na diametrálně odlišném principu než pás z T-34.
A pro představu, zde jsou hodnoty šířky pásu, udávané:
T-34/85 500 mm
T-54/55 580 mm (po výměně hnacích kol a pásů z T-72 u T-54A)
T-72 580 mm
Z toho vyplývá, že "rozdí v šířce od osy pásu" je (polovina celkového rozdílu) 40 mm. Podle mého názoru to teoreticky je možné, zůstává otázka hnacího kola ve vztahu ke skříni/tělesu koncového převodu.
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#317897Verze : 0
Pásy z T-54/55 se dají na T-34, VT-34 najít (i přímo na tomto fóru).
T-34-85 s prvky z T-54/55 - pásy, velitelská věžička, ... je nafocen v Rusku.
VT-34 s pásy a rozetou z T-54/55 je od nás, viz: forum.valka.cz
Martin smíšek fotka VT-34(2)


Pro zajímavost: existovaly i "univerzální" pásy, které bylo možno osadit na T-34, T-44 a T-54/55. Tyto pásy jsou k poznání podle vodicích zubů, každý třetí článek ho nemá !!
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318066Verze : 0
Paliči nemáš tak úplně pravdu.

Výměna kol se prováděla různě...
- někdy jen pojezdová kola
- někdy komplet všechna + pásy
- někdy jen hnací a pásy

když vyměníš hnací turas odpadá problém s šíčkou pásu ... prostě se to celé posune ven

Na T-54/55 pásy moc nepřečnívaly...zuby turasu zabíraly na vnější straně do nálitku držáku spojovacího čepu.

Určitě to fungovalo i opačně... první T-54 a z nich vzniklé ZSU-57-2 jezdily na kolech z T-34 (těch posledních litých)
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318086Verze : 0
MOD
to ICE "když vyměníš hnací turas odpadá problém s šíčkou pásu ... prostě se to celé posune ven" no to je nesmysl, ve skutečnosti to takhle nefunguje, pokud jsou pásy T-54 širší, pak je výměnou hnacího kola to vyřešit nelze. Ve chvíli kd bys to totiž udělal, nesouhlasil by ti střed pásu daný vodicími zuby s pojezovými koly a napínacím kolem, což by docela vadilo Smile Musí se to řešit vše, nebo nic. Protože celý systém pásu musí mít pořád stejnou osu pohybu danou právě těmi vodícími zuby, tedy jestli vyměním jen hnací kolo a tím posunu zuby třeba o 5 cm od korby směrem ven (při větší šířce to tak bude) už mi nevyjdou vodící zuby do mezery v pojezďákách a samozřejmě pokud nechám napínací kolo původní tak se mi tam pás s korbou nejspíš potká. nepamatuju se jestli měla T-34 naražeč, pokud ano tak v tom místě už mezi pásem a korbou moc místa není. Takže výměla jen hnací a pásy myslím nejde.
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318098Verze : 0
Ale to mi je jasné, že je potřeba udržet kola v "lajně" s ozuby.
Takže musela být "odsazená" nejspíš na delší ose nebo novém rameni.



Reagoval jsem na to že limitem je rozšíření pásu směrem k boku korby.
A to že nikdy nedocházelo k výměně hnacích kol.
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318136Verze : 0
MOD
Pravděpodobnější se mi zdá výměna ramen, současně s výměnou pásu a hnacího kola, ale je to jen odhad, třeba se ozve někdo kdo to ví přesně
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318137Verze : 0
pro ilustraci obrázek ramene z vnitřní strany


vypadá to jako nejsnadnější varianta


URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318139Verze : 0
MOD

Citace :

Paliči nemáš tak úplně pravdu...když vyměníš hnací turas odpadá problém s šířkou pásu ... prostě se to celé posune ven...Na T-54/55 pásy moc nepřečnívaly...zuby turasu zabíraly na vnější straně do nálitku držáku spojovacího čepu.

Tak Vás pánové čtu a nestačím se divit.
Jsme v ČR a turas se podle norem i předpisů ČSLA či ČA zove rozeta, (případně hnací rozeta). Stejně tak nálitek držáku spojovacího čepu má mnohem kratší název, taktéž dle norem, céva.
A včil k tématu:
Tank T-34 má vnitřní, nebo také zubový přenos výkonu z rozety na pás. Rolny rozety zabírají do vodicích zubů pásu o šíři 500 - 550 ale taky 750 někteří jazykové tvrdí že i 1000 mm. (Ty poslední dva jsou speciály). U T-44 a T-34M či T-34-85M existovaly dva druhy přenosu výkonu a pásů: 1. stejný jako u T-34. 2. používal "univerzální pás" (psal jsem o něm výše) o šířce 550 mm, ten pasoval do obou rozet, protože má jak cévy na okrajích, tak i mezery mezi vodícími zuby.
T-54/55 má cévový, přenos výkonu z rozety na pás. Zuby rozety zabírají do cév pásu.
Tolik na trochu zmatení. Pásy o šíři 550 mm tedy nejsou problém, širší pasují po odstranění naražeče (u těchto pásů není potřeba). Čistě teoreticky by se nemuselo měnit vůbec nic na vahadlech a osách i při širších pásech stačilo by přidat (nikoliv Vanish) ale podložky o příslušné tloušťce mezi opěrku osy na vahadle a kolo, na zajištění je na druhém konci osy místa dost.
Samozřejmě rozeta se taky podloží, nebo namontuje ta příslušná správná.Laughing










URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318333Verze : 0
T-44V-100 s univerzálním pásem


URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318334Verze : 0
T-44M


URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#318335Verze : 0
Ruský manuál na tank T-34:


URL : https://www.valka.cz/SOV-T-34-t38463#514977Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!