Název: Name: | Lavočkin La-7R | Lavochkin La-7R |
Originální název: Original Name: | Лавочкин Ла-7P | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.11.1944 Moskevský letecký závod č. 381, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.11.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2703 kg | 5959 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,600 m | 28ft 2,57in |
Výška: Height: | 2,800 m | 9ft 2,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,59 m2 | 189.34 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 198,98 kg/m2 | 40.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový a raketový | piston and rocket |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 + 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m. Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V o průměru 3 100 mm. 1x raketový urychlovač RD-1 o tahu 300 kp (2 941 N) | Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter and RD-1 or RD-1KhZ liquid rocket engines. Those engines provided 660 lbf of thrust and differed only by ignition system |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 270 l benzínu pro pístový motor a 90 l leteckého petroleje a 180 l H2NO3 jako okysličovadla pro raketový motor. | 59,5 UK gallons Petrol for piston engine. Rocket fuel consisted of 20 UK gallons kerosene and 40 UK gallons nitric acid (H2NO3). |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 752 km/h v 3000 m | 467.3 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | 42651 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem | Two 0.79 in Berezin B-20 cannons |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun provedl počátkem roku 1945 15 zkušebních letů, potom na zemi raketový motor explodoval. Po opravě raketový pohon explodoval za letu, zkušební pilot s letounem přistál, další lety nejsou doloženy. | Fifteen flights were made in the first quarter of 1945, although the rocket exploded on the ground on 12 May. The aircraft was repaired, but later had an explosion in flight although the pilot managed to land it safely. Details of any later flights are unknown. |
Zdroje: Sources: | La-7 - L+K 6/1967, Monografie La-7, J. Krybus Profile publications, The Lavochkin La5 and 7, No. 149, Profile Publications Ltd., 1967 http://www.airwar.ru/enc/fww2/la7.html www.airpages.ru http://www.army.lv/?s=508&id=264 http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm 195.178.193.140 http://ram-home.com/ram-old/la-7r.html archiv autora |