Main Menu
User Menu

Lavočkin La-7R

Lavochkin La-7R

Лавочкин Ла-7P

     
Název:
Name:
Lavočkin La-7R
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-7P
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.11.1944 Moskevský letecký závod č. 381, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.11.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2703 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
8,600 m
Výška:
Height:
2,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,98 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
1 + 1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V o průměru 3 100 mm.
1x raketový urychlovač RD-1 o tahu 300 kp (2 941 N)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l benzínu pro pístový motor a
90 l leteckého petroleje a 180 l H2NO3 jako okysličovadla pro raketový motor.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
752 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun provedl počátkem roku 1945 15 zkušebních letů, potom na zemi raketový motor explodoval. Po opravě raketový pohon explodoval za letu, zkušební pilot s letounem přistál, další lety nejsou doloženy.
Zdroje:
Sources:
La-7 - L+K 6/1967, Monografie La-7, J. Krybus
Profile publications, The Lavochkin La5 and 7, No. 149, Profile Publications Ltd., 1967
https://www.airwar.ru/enc/fww2/la7.html
www.airpages.ru
https://www.army.lv/?s=508&id=264
https://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm
195.178.193.140
https://ram-home.com/ram-old/la-7r.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120742Verze : 0
MOD
Historie: okolnosti nápadu instalovat do sériových letadel raketové urychlovače jsem popsal u letadla Jakovlev Jak-3RD, dalším typem byl Lavočkinův La-7R, zde nebyl nárůst výkonů tak prudký jako u Jaku, ale zkušenenosti byly velmi podobné, včetně výbuchů. La-7 a jeho pilot měl více štěstí a výbuch přežil. Na Lavočce se zkoušely dva urychlovače a to RD-1 a RD-1ChZ oba měly shodný tah a nespolehlivost.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120743Verze : 0
MOD
a několik fotografií této Lavočky
Lavočkin La-7R -


Lavočkin La-7R -


Lavočkin La-7R -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120744Verze : 0
MOD