URL : https://www.valka.cz/Scheible-Wilbur-R-t273092#740707
Verze : 2
Hlášení kapitána Wilbura R. Scheibleho o souboji z 26. listopadu 1944 (2., 3. a 4. potvrzený sestřel) Typ akce: Bojová Datum: 26. listopad 1944 Jednotka: 361. stíhací peruť, 356. stíhací skupina Čas: přibližně 11:10 až 11:30 Místo: oblast jezera Osnabruck-Dummer Počasí: viditelnost výborná, žádná oblačnost Typ NL: více než 150 ME 109 a FW 190 nepřátelské ztráty: 3 zničený ME 109. 2 poškozené ME 109. Popis:
Velel sem letce Chinwag Green na misi 26. listopadu 1944. Krátce po setkání s bombardéry, MEW ohlásil, že nepřátelští bandity se nachází zhruba 40 mil JV od naší pozice. Otočili jsme se k JV a setkali se s nepřítelem. NL vyplnila oblohu protože v oblasti jezera Osnabruck-Dummer se nacházelo více než 150 ME 109 a FW 190. Hlavní útvar se nacházel v naší výšce, 25 000 stop, horní krytí o 2 000 stop výš.
Zaútočili jsme z levé strany přibližujícího se shluku a zabočili ostře doprava za letku zhruba 30 NL. Přiblížil sem se za trojici ME 109 a vybral si prostřední. Začal sem pálit ze 700 yardů a viděl zásahy, z letadla se vyvalil kouř, převrátilo se a padalo. Pokračoval sem za ním a stále střílel. Ztratil sem ho, když mi zmizel pod čumákem, klesajíc střemhlav.
Připisuji si JEDEN poškozený ME 109.
Přitáhl sem a uviděl nadpor. Cope, své číslo, který se mě stále držel. Uviděl sem ME 109 před sebou; vletěl sem na něj, ale on provedl zvrat. Převrátil sem se za ním a klesal. Klesání sem započal ve zhruba 15 000 stopách a palbu na ME 109 zahájil ze zhruba 700 yardů a přibližoval se. Všiml sem si mnoha zásahů na překrytu; pronásledoval sem ho a stále pálil a najednou zjistil, že musím buď přitáhnout nebo havaruju. V ohromné rychlosti sem přitáhl, před očima se mi zatmělo. Obě křídla se mi prohnula pod tlakem z toho vyrovnání. Pilot ME 109 byl zřejmě mrtvý, jelikož se nepokusil pád vyrovnat a moje číslo nadpor. Cope ho viděl narazit do země.
Připisuji si JEDEN zničený ME 109 (možno k nahlédnutí ve zprávě nadpor. Cope z 26. listopadu 1944).
Když sem vyrovnal střemhlavý let, uviděl sem dvě klesající ME 109. Odřízl sem je a pronásledoval je v 10 000 stopách. Zahájil sem palbu ze 700 yardů a NL se odpoutal, což vyústilo v letecký souboj. Dosáhl sem zásahy na ME 109, zasáhl sem ho do oblasti kokpitu, křídel a trupu před kokpitem.
Připisuji si JEDEN zničený ME 109.
Při tomto souboji jsem také zasáhl druhý ME 109 a dosáhl několika zásahů při čelním průletu.
Připisuji si JEDEN poškozený ME 109.
Uviděl sem ME 109 za ocasem svého čísla a stočil to k němu, následne me ME 109 zpozoroval a přešel do klesavé levé zatáčky. Pronásledoval sem ho a zahájil palbu z maximální vzdálenosti a s celkem velkou opravou a uviděl mnoho zásahů na kořenech křídel. Pokračoval sem v přiblížení, pálil a dosahoval mnoha zásahů. NL přešlo do pomalé levé zatáčky, jeho pravé křídlo odletělo a ME 109 se zřítila na zem.
Připisuji si JEDEN zničený ME 109.
V té chvíli jsem si všiml ME 109, jak se snaží proklouznout na letiště Hesepe. Vyrazil sem za ním a srovnal si ho v mířidlech, když přes letiště přeletělo neznámé letadlo. Vypálil sem krátkou dávku, ale nic nezasáhl. Z neznámého letadla se vyklubala zvláštně pomalovaná P-47, s červenými a žlutými kostičkami na čumáku a žlutým ocasem. Odpoutal sem se v domění, že P-47 provádějí ostřelování letiště. Nicméně sem si v oblasti další P-47 už nevšiml. Mé číslo a já jsme vystoupali, připojili se k bombardérům a dokončili misi.
Připisuji si: TŘI zničené ME 109 DVĚ poškozené ME 109
URL : https://www.valka.cz/Scheible-Wilbur-R-t273092#740766
Verze : 4
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.