Main Menu
User Menu

CZE - Tatra 810-V-P-MBS (přepravník RBS-70)

     
Název:
Name:
Tatra 810-V-P-MBS
Originální název:
Original Name:
Tatra 810-V-P-MBS
Kategorie:
Category:
přepravník RBS-70
Výrobce:
Producer:
VTÚ, odštěpný závod VTÚPV, Vyškov
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype (k 2017 / as of 2017)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2015
Obsluha:
Crew:
6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 810 PVO (Tatra 810-V-P-1R0R26 13 177 6x6.1R)
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
12190 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
12910 kg
Celková délka:
Overall Length:
7490 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm
Celková výška:
Overall Height:
3305 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3150 mm - 1200 mm
Rozchod:
Track:
2020 mm - přední náprava
2100 mm - zadní nápravy
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault Dxi7 240-EC01
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 6
- vrtání: 108 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 7,145 l
- maximální točivý moment: 920 Nm při 1200 až 1700 ot/min
- maximální výkon: 177 kW při 2300 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
ZF 6S 1000 T0
- mechanická, 6+1, manuální, synchronizovaná


ZF Steyr VG 750
- přídavná převodovka
- dvoustupňová sestupná, elektropneumatické řazení za klidu vozidla
Spojka:
Clutch:
SAE2
- jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem, průměr 395 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
106 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
37 ° / 38 °
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
31 °
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m
Nástavba:
Superstructure:
balisticky zodolněná valníková plošina pro přepravu protiletadlového družstva a systému RBS-70
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
firemní materiály VTÚ, odštěpný závod VTÚPV
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-MBS-prepravnik-RBS-70-t197113#566589Verze : 0
MOD
Tatra 810-V-P-MBS


Mobilní přepravní prostředek a místo velení šestičlenného protiletadlového družstva (z toho čtyři vojáci na valníkové nástavbě), jeho výstroje a výzbroje, protiletadlového kompletu RBS-70, nezbytné výbavy a příslušenství. Vozidlo je tvořeno podvozkem a rámem, opancéřovanou kabinou a balisticky zodolněnou valníkovou plošinou se zástavbou pro uložení kompletu RBS-70.


Vozidlo T810-V-P-MBS vzniklo přestavbou stávajícího přepravníku T810 PVO (podvozek T810-V), díky čemuž se zvýšila bezpečnost a ochrana přepravovaných osob. Původní nepancéřovaný automobil byl díky montáži pancéřované kabiny upraven na standard T810-V-P splňující normu STANAG 4569 Annex A Level 1. Nově vyvinutá balisticky zodolněná valníková nástavba disponuje balisticky chráněnými bočnicemi (STANAG 4569 Annex A Level 2), předním a zadním sníženým čelem (STANAG 4569 Annex A Level 2) a přední částí podlahy (STANAG 4569 Annex B Level 1).


Implementaci modulárního balistického systému ochrany pro protiletadlové družstvo RBS-70 na nákladní automobil T810-V realizoval odštěpný závod VTÚPV státního podniku VTÚ. Řešení projektu bylo zahájeno 18. listopadu 2013 a skončilo 31. prosince 2015. Náklady dosáhly částky 9 190 000 Kč, které byly hrazeny z rozpočtu Ministerstva obrany. VTÚPV řešil otázku zvýšení balistické ochrany valníkové plošiny vozidel T810-V-P již v rámci programu MBS OCHRANA (Modulární balistický systém ochrany jednotlivce nebo družstva na valníkové plošině nákladního terénního automobilu T810-V-P) realizovaného mezi roky 2010 až 2012 za částku 6 400 000 Kč (z rozpočtu Ministerstva obrany hrazeno 3 200 000 Kč). Modulární balistický systém ochrany byl navržen ve dvou variantách. Variantu 1 představovala balistická ochrana bočnic po celé délce, předního a zadního sníženého čela na úrovni STANAG 4569 Annex A Level 1 (materiál panelů ocel SECURE 600, tl. 6,0+0,8 mm). Variantu 2 tvořila balistická ochrana bočnic po celé délce, předního a zadního sníženého čela na úrovni STANAG 4569 Annex A Level 2 (materiál panelů přední části bočnic a předního čela kompozit Al2O3 + aramidový laminát, materiál panelů zadní části bočnic a zadního sníženého čela ocel SECURE 600, tl. 8,0+0,8 mm). U obou variant byla aplikována balistická ochrana přední části podlahy na úrovni STANAG 4569 Annex B Level 1 (materiál ocel SECURE 500, tl. 5,0+0,8 mm). Celkové náklady na úpravu vozidla T810-V-P na variantu 1 by činily 3 400 000 Kč, celkové náklady na variantu 2 by byly 4 200 000 Kč.


První vyrobený exemplář T810-V-P-MBS (VPZ 026 11-02) byl převzat do výzbroje 252. protiletadlového raketového oddílu na přelomu dubna a května 2016. Veřejně byl prvně prezentován na veletrhu IDEB 2016 v Bratislavě.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-MBS-prepravnik-RBS-70-t197113#566590Verze : 2
MOD
T810-V-P-MBS (VPZ 026 11-02), 252. protiletadlový raketový oddíl, veletrh IDEB 2016, Bratislava, květen 2016.
CZE - Tatra 810-V-P-MBS (přepravník RBS-70) -


CZE - Tatra 810-V-P-MBS (přepravník RBS-70) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-810-V-P-MBS-prepravnik-RBS-70-t197113#566591Verze : 0
MOD