Název: Name: | 1. stíhací letecký pluk | |
Originální název: Original Name: | 1. stíhací letecký pluk | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 01.11.1954 | |
Předchůdce: Predecessor: | 1. letecký stíhací pluk | |
Datum zániku: Disbanded: | 31.12.1992 | |
Nástupce: Successor: | 1. stíhací letecký pluk | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 01.11.1954-01.09.1961 1. stíhací letecká divize 01.09.1961-01.09.1969 3. sbor protivzdušné obrany státu 01.09.1969-01.11.1991 3. divize protivzdušné obrany státu 01.11.1991-31.12.1992 3. divize protivzdušné obrany | |
Dislokace: Deployed: | 01.11.1954-31.12.1992 České Budějovice, letiště / | |
Velitel: Commander: | 01.11.1954-DD.MM.1956 Hájek, Emil (Kapitán) DD.MM.1956-DD.MM.1957 Suchý, František (Major) DD.MM.1957-DD.09.1960 Krejča, Miroslav (Podplukovník) DD.09.1960-DD.07.1962 Bolcha, Štefan (Podplukovník) DD.07.1962-01.08.1967 Šrámek, Jaroslav (Podplukovník) 01.08.1967-20.11.1970 Štecha, Jaroslav (Podplukovník) 20.11.1970-21.12.1977 Kolouch, Václav (Podplukovník) 21.12.1977-DD.MM.1979 Dušek, Jaroslav (Major) DD.MM.1979-07.11.1982 Mařík, Karel (Major) 07.11.1982-23.10.1985 Gombík, Štefan (Podplukovník) 23.10.1985-06.10.1987 Vyhnálek, Rudolf (Podplukovník) 06.10.1987-31.12.1992 Zábranský, Jiří (Podplukovník) | |
Podřízené jednotky: Subordinated Units: | 01.11.1954-31.12.1992 1. letka 01.11.1954-31.12.1992 Velitelské stanoviště 1. stíhacího leteckého pluku 01.10.1958-01.09.1963 6. prapor pozemního zabezpečení navigace 01.09.1963-01.06.1992 6. prapor radiotechnického zabezpečení Ručně vyplněné položky: 01.11.1954-31.12.1992 Velitelský roj 01.11.1954-31.12.1992 1. letka 01.11.1954-31.12.1992 2. letka 01.11.1954-31.12.1992 3. letka 01.11.1954-31.12.1992 4. letka | |
Čestný název: Honorary Name: | 01.11.1954-31.12.1992 Stíhací letecký pluk Zvolenský | |
Vyznamenání: Decorations: | - | |
Poznámka: Note: | 01.11.1954-31.12.1992 VÚ 8514 České Budějovice | |
Zdroje: Sources: | Vojenský ústřední archiv Praha, poválečná skupina, fond 00000 (1. stíhací letecký pluk) |
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#410966Verze : 3
wade
MOD
1. stíhací letecký pluk
Dislokace :
Milovice-Mladá
1952 - České Budějovice
Nadřízený stupeň:
1.3. 1955 - 1. stíhací divize
1.9. 1961 - Velitelství 3. sboru PVOS
----------------------
Vznikl za druhé světové války v SSSR jako součást 1. československé smíšené letecké divize. Po skončení války byl dislokován na základně Praha-Letňany, krátce poté byl přemístěn na svou válečnou základnu Sliač-Tri Duby.
1950 - přemístění na základnu Praha-Kbely
1951 - přemístěn na základnu Milovice-Mladá
1952 - přemístěn na základnu České Budějovice-Planá
21.5.1953 - vyznamenán Řádem práce
1.3.1955 - začleněn do systému protivzdušné obrany (PVO)
1.1.1993 - 1. slp zařazen do nově vzniklé Armády České republiky
Do roku 1957 požíval 1.slp následující kódy:
- 1. letka - IW
- 2. letka - JV
- 3. letka - KU
- velitelský roj - CY
Hlavní výzbroj pluku:
La-5FN (do roku 1948)
Avia S-199 (1948-1952)
MiG-15 (1951-19??)
MiG-19S (1958-196?)
MiG-19PM (1960-196?)
MiG-21F (1964-19??)
MiG-21PF (1965-19??)
MiG-21PFM (1965-19??)
MiG-21MF (1975-1989)
MiG-23MF(1978-1994)
MiG-23ML (1981-1994)
Velitelé pluku:
1. mjr. František Fajtl (do 6.8.1945)
2. škpt. Ladislav Koza (1945-1947)
3. mjr. Vladislav Kriško (1947-1951)
4. kpt. Jozef Kúkel (1951-1952)
5. kpt. František Kristov (1952-1954)
6. kpt. Emil Hájek (1954-1956)
7. mjr. František Suchý (1956-1957)
8. pplk. Miroslav Krejča (1957-1960)
9. pplk. Štefan Bolch (1960-1962)
10. pplk. Josef Šrámek (1962-1967)
11. pplk. Jaroslav Štěcha (1967-1970)
12. pplk. Václav Kolouch (1970-1977)
13. mjr. Jaroslav Dušek (1977-1982)
14. pplk. Štefan Gombík (1982-1985)
15. pplk. Rudolf Vyhnálek (1985-1987)
16. pplk. Jiří Zábranský (1987-1993)
17. pplk. Vladimír Havel (1993-1994)
Při leteckých katastrofách zahynuli tito piloti 1. slp:
1945 - S. Valent - La-5FN
19.3.1952 - kpt. Jan Červený, MiG-15
24.8.1953 - por. Jaroslav Sejrek - MiG-15
8.6.1954 - por. Jan Bill - MiG-15
7.3.1956 - npor. S. Novák - MiG-15
6.11.1956 - npor. M. Rada - MiG-15
19.7.1957 - kpt. Vladimír Tomčík - MiG-15UTI
19.7.1957 - kpt. Drahoslav Pácl - MiG-15UTI
28.11.1958 - npor. Antonín Valovič - MiG-15
16.4.1964 - mjr. Miroslav Valášek - MiG-19PM
21.7.1965 - kpt. Václav Tomšík - MiG-15UTI
21.7.1965 - kpt. Milan Berka - MiG-15UTI
25.11.1968 - npor. František Kvapil - MiG-21F, č. 0413
6.1.1970 - plk. Viktor Augustin - MiG-21PFM, č. 4312
26.5.1972 - mjr. Milan Němec - MiG-21US, č. 0341
26.5.1972 - por. Miloš Neubauer - MiG-21US, č. 0341
Při leteckých haváriích byly dále ztraceny následující letadla 1. slp:
20.10.1955 - MiG-15
11.2.1962 - MiG-19S
5.6.1963 - MiG-19S, č. 0003
8.10.1964 - MiG-19PM
29.3.1965 - MiG-19PM
19.6.1967 - MiG-21PF, č. 0405
20.7.1967 - MiG-21F, č. 0318
1.6.1968 - MiG-21PFM, č. 4403
6.1.1970 - MiG-21PFM, č. 4311
18.5.1971 - MiG-21F, č. 0311
6.1.1972 - MiG-21PFM, č. 5408
21.3.1974 - MiG-21F, č. 0501
8.9.1974 - L-29, č. 3237
22.7.1980 - MiG-21MF, č. 5494
16.2.1990 - MiG-23MF, č. 3921
31.10.1991 - MiG-23MF, č. 3888
Dislokace :
Milovice-Mladá
1952 - České Budějovice
Nadřízený stupeň:
1.3. 1955 - 1. stíhací divize
1.9. 1961 - Velitelství 3. sboru PVOS
----------------------
Vznikl za druhé světové války v SSSR jako součást 1. československé smíšené letecké divize. Po skončení války byl dislokován na základně Praha-Letňany, krátce poté byl přemístěn na svou válečnou základnu Sliač-Tri Duby.
1950 - přemístění na základnu Praha-Kbely
1951 - přemístěn na základnu Milovice-Mladá
1952 - přemístěn na základnu České Budějovice-Planá
21.5.1953 - vyznamenán Řádem práce
1.3.1955 - začleněn do systému protivzdušné obrany (PVO)
1.1.1993 - 1. slp zařazen do nově vzniklé Armády České republiky
Do roku 1957 požíval 1.slp následující kódy:
- 1. letka - IW
- 2. letka - JV
- 3. letka - KU
- velitelský roj - CY
Hlavní výzbroj pluku:
La-5FN (do roku 1948)
Avia S-199 (1948-1952)
MiG-15 (1951-19??)
MiG-19S (1958-196?)
MiG-19PM (1960-196?)
MiG-21F (1964-19??)
MiG-21PF (1965-19??)
MiG-21PFM (1965-19??)
MiG-21MF (1975-1989)
MiG-23MF(1978-1994)
MiG-23ML (1981-1994)
Velitelé pluku:
1. mjr. František Fajtl (do 6.8.1945)
2. škpt. Ladislav Koza (1945-1947)
3. mjr. Vladislav Kriško (1947-1951)
4. kpt. Jozef Kúkel (1951-1952)
5. kpt. František Kristov (1952-1954)
6. kpt. Emil Hájek (1954-1956)
7. mjr. František Suchý (1956-1957)
8. pplk. Miroslav Krejča (1957-1960)
9. pplk. Štefan Bolch (1960-1962)
10. pplk. Josef Šrámek (1962-1967)
11. pplk. Jaroslav Štěcha (1967-1970)
12. pplk. Václav Kolouch (1970-1977)
13. mjr. Jaroslav Dušek (1977-1982)
14. pplk. Štefan Gombík (1982-1985)
15. pplk. Rudolf Vyhnálek (1985-1987)
16. pplk. Jiří Zábranský (1987-1993)
17. pplk. Vladimír Havel (1993-1994)
Při leteckých katastrofách zahynuli tito piloti 1. slp:
1945 - S. Valent - La-5FN
19.3.1952 - kpt. Jan Červený, MiG-15
24.8.1953 - por. Jaroslav Sejrek - MiG-15
8.6.1954 - por. Jan Bill - MiG-15
7.3.1956 - npor. S. Novák - MiG-15
6.11.1956 - npor. M. Rada - MiG-15
19.7.1957 - kpt. Vladimír Tomčík - MiG-15UTI
19.7.1957 - kpt. Drahoslav Pácl - MiG-15UTI
28.11.1958 - npor. Antonín Valovič - MiG-15
16.4.1964 - mjr. Miroslav Valášek - MiG-19PM
21.7.1965 - kpt. Václav Tomšík - MiG-15UTI
21.7.1965 - kpt. Milan Berka - MiG-15UTI
25.11.1968 - npor. František Kvapil - MiG-21F, č. 0413
6.1.1970 - plk. Viktor Augustin - MiG-21PFM, č. 4312
26.5.1972 - mjr. Milan Němec - MiG-21US, č. 0341
26.5.1972 - por. Miloš Neubauer - MiG-21US, č. 0341
Při leteckých haváriích byly dále ztraceny následující letadla 1. slp:
20.10.1955 - MiG-15
11.2.1962 - MiG-19S
5.6.1963 - MiG-19S, č. 0003
8.10.1964 - MiG-19PM
29.3.1965 - MiG-19PM
19.6.1967 - MiG-21PF, č. 0405
20.7.1967 - MiG-21F, č. 0318
1.6.1968 - MiG-21PFM, č. 4403
6.1.1970 - MiG-21PFM, č. 4311
18.5.1971 - MiG-21F, č. 0311
6.1.1972 - MiG-21PFM, č. 5408
21.3.1974 - MiG-21F, č. 0501
8.9.1974 - L-29, č. 3237
22.7.1980 - MiG-21MF, č. 5494
16.2.1990 - MiG-23MF, č. 3921
31.10.1991 - MiG-23MF, č. 3888
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#70843Verze : 0
Tango
MOD
Reklama
Oceňuji snahu přiblížit historii našeho vojenského letectva a zejména popis jeho leteckých jednotek. Možná se vyjádřím poněkud jednoduše, ale to co je zde jsou t, zv. LÉTAJÍCÍ a bohužel u téměř všech se objevují nepřesnosti v názvech. Jde o to, že v různých obdobích se v podstatě shodný vojenský útvar označoval různě a tento fakt by se měl respektovat. A proto, že tento " PRVNÍ"( de facto i de Jure) byl nakonec i stíhacím plukem posledním, budou se NÁZVY v podstatě vztahovat na většinu dalších jednotek.(JEN DRUH PODLE URČENÍ BYL ROZDÍNÝ )
Stručně:
V období od r. 1945, po schválení organizace se "převzala" praxe z předválečného období a letecké pluky byly označovány (ve zkratce velkýmy písmeny) a číslem, bez uvedení druhu ! Historický či čestný název se připojoval. tedy: Letecký pluk 1 "Zvolenský (LP 1 "Zvolenský").To se udrželo do r. 1950. V dalším období - zhruba do r. 1952 pak jako : 1. letecký pluk "Zvolenský". V té době vznikají další pluky vyzbrojené již proudovou technikou a protože existují ještě 3 letecké pluky vyzbrojené "Mezky" - 3., 4., 18. lp (proto dostávají celý název " x. letecký stíhací pluk pístový) a tak následující letecké pluky (vyzbrojené proud. letouny) : 1., 5., 8., 9., 11., 15., 16., 17., 19. letecký stíhací pluk proudový. S tímto názvem ( včetně 51. / 7., 2. lspp) působily až do 31. 10.1954, kdy došlo k přejmenování útvarů ČSLA v souladu s polním řádem a od 1.11.1954 se teprve začíná užívat ono známé označení : 1. stíhací letecký pluk "Zvolenský".
Tento letecký pluk - stejně jako ostatní letecké jednotky používal t. zv. krycí číslo - Vojenský útvar xx. V říjnu 1949 došlo ke změně čísel a proto jsou uváděny obě.
VÚ 2287
VÚ 8514 - od 1.10.1949
Jinak bych chtěl opravit některé drobné chyby:
Tento pluk (stejně jako ostatní slp měl v období od závěru roku 1954 do podzimu 1956 4 letky. Pro označení letounů (do léta 1957):
4. letka používala kód MT
Ve výzbroji pluku chybí MiG-17PF, které používal od r. 1955 do r. 1960)
a v závěru existence - po zrušení 11. slp na podzim r. 1993 převzal 9 MiGů 29A a 1 MiG-29.
Velitel pluku poř. č. 5 správně kpt. František Krist
Katastrofa z 21.7.1965 se stala sice v Plné, ale letoun a piloti byli od 11. slp s tím, že zahynul kpt. Tomáš Tomšík a instruktor kpt. Milan Berka v MiGu 15UTI, tr.č. 2504 zůstal živ!
dále 6.1.1970 – při srážce, v letounu od 1. slp MiG-21PFM tr. č. 4312 při "létání kádrů" zahynul plk. Viktor Augustin – náčelník SL 7. APVOS
K letounům ztacených při havariích doplnit:
20.1.1959 - MiG-19P, tr.č. 0818
8.7.1959 - MiG-19S, tr.č. 0868
11.2.1962 – MiG-19PM, tr.č. 0917
8.10.1964 – MiG-19PM (katapultoval se kpt. Václav Suchý)
29.3.1965 – MiG-19PM, tr.č. 0950
Stručně:
V období od r. 1945, po schválení organizace se "převzala" praxe z předválečného období a letecké pluky byly označovány (ve zkratce velkýmy písmeny) a číslem, bez uvedení druhu ! Historický či čestný název se připojoval. tedy: Letecký pluk 1 "Zvolenský (LP 1 "Zvolenský").To se udrželo do r. 1950. V dalším období - zhruba do r. 1952 pak jako : 1. letecký pluk "Zvolenský". V té době vznikají další pluky vyzbrojené již proudovou technikou a protože existují ještě 3 letecké pluky vyzbrojené "Mezky" - 3., 4., 18. lp (proto dostávají celý název " x. letecký stíhací pluk pístový) a tak následující letecké pluky (vyzbrojené proud. letouny) : 1., 5., 8., 9., 11., 15., 16., 17., 19. letecký stíhací pluk proudový. S tímto názvem ( včetně 51. / 7., 2. lspp) působily až do 31. 10.1954, kdy došlo k přejmenování útvarů ČSLA v souladu s polním řádem a od 1.11.1954 se teprve začíná užívat ono známé označení : 1. stíhací letecký pluk "Zvolenský".
Tento letecký pluk - stejně jako ostatní letecké jednotky používal t. zv. krycí číslo - Vojenský útvar xx. V říjnu 1949 došlo ke změně čísel a proto jsou uváděny obě.
VÚ 2287
VÚ 8514 - od 1.10.1949
Jinak bych chtěl opravit některé drobné chyby:
Tento pluk (stejně jako ostatní slp měl v období od závěru roku 1954 do podzimu 1956 4 letky. Pro označení letounů (do léta 1957):
4. letka používala kód MT
Ve výzbroji pluku chybí MiG-17PF, které používal od r. 1955 do r. 1960)
a v závěru existence - po zrušení 11. slp na podzim r. 1993 převzal 9 MiGů 29A a 1 MiG-29.
Velitel pluku poř. č. 5 správně kpt. František Krist
Katastrofa z 21.7.1965 se stala sice v Plné, ale letoun a piloti byli od 11. slp s tím, že zahynul kpt. Tomáš Tomšík a instruktor kpt. Milan Berka v MiGu 15UTI, tr.č. 2504 zůstal živ!
dále 6.1.1970 – při srážce, v letounu od 1. slp MiG-21PFM tr. č. 4312 při "létání kádrů" zahynul plk. Viktor Augustin – náčelník SL 7. APVOS
K letounům ztacených při havariích doplnit:
20.1.1959 - MiG-19P, tr.č. 0818
8.7.1959 - MiG-19S, tr.č. 0868
11.2.1962 – MiG-19PM, tr.č. 0917
8.10.1964 – MiG-19PM (katapultoval se kpt. Václav Suchý)
29.3.1965 – MiG-19PM, tr.č. 0950
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#129638Verze : 1
Opravy k tabulkám:
Velitelé pluku: poř.č. 2 Ludevít Koza
poř.č.3 Vladimír Kriško
poř.č.5 František Krist
poř.č.9 Štefan Bolcha
poř.č.10 Jaroslav Šrámek
poř.č.13 Jaroslav Dušek 1977-1979
mjr. Karel Mařík 1979-1982
K leteckým katastrofám:
por. Bill patřil k 19.slp
npor. Novák k 9.slp
kpt. Tomšík a kpt.Berka a plk.Augustin nebyli příslušníky 1.slp v katastrofách chybí 6.3.1958 kpt. Jiří Dvořák MiG-15 (3206)
V haváriích chybí 17.4.1961 MiG-19 PM
Doplnění imatrikulace u leteckých katastrof
17.8.1945 - S. Valent - La-5FN (07)
19.3.1952 - kpt. Jan Červený, MiG-15 (0710)
24.8.1953 - por. Jaroslav Sejrek - MiG-15 (0532)
6.11.1956 - npor. M. Rada - MiG-15 (3793)
19.7.1957 - kpt. Vladimír Tomčík - MiG-15UTI (2622)
19.7.1957 - kpt. Drahoslav Pácl - MiG-15UTI
28.11.1958 - npor. Anton Valovič - MiG-15 (3811)
16.4.1964 - mjr. Miroslav Valášek - MiG-19PM (0946)
25.11.1968 - npor. František Kvapil - MiG-21F, č. 0413
26.5.1972 - mjr. Milan Němec - MiG-21US, č. 0341
26.5.1972 - por. Miloš Neubauer - MiG-21US, č. 0341
25.3.1955 - MiG-15 č.3064
11.2.1962 - MiG-19S č. 0917
5.6.1963 - MiG-19S, č. 0003
8.10.1964 - MiG-19PM č.1112
29.3.1965 - MiG-19PM č.0950
23.6.1967 - MiG-21PF, č. 0405
20.7.1967 - MiG-21F, č. 0318
1.6.1968 - MiG-21PFM, č. 4403
6.1.1970 - MiG-21PFM, č. 4311
18.5.1971 - MiG-21F, č. 0311
6.1.1972 - MiG-21PFM, č. 5408
21.3.1974 - MiG-21F, č. 0501
8.9.1974 - L-29, č. 3237
22.7.1980 - MiG-21MF, č. 5494
16.2.1990 - MiG-23MF, č. 3921
31.10.1991 - MiG-23MF, č. 3888
Ke všem haváriím existují jména pilotů.
Velitelé pluku: poř.č. 2 Ludevít Koza
poř.č.3 Vladimír Kriško
poř.č.5 František Krist
poř.č.9 Štefan Bolcha
poř.č.10 Jaroslav Šrámek
poř.č.13 Jaroslav Dušek 1977-1979
mjr. Karel Mařík 1979-1982
K leteckým katastrofám:
por. Bill patřil k 19.slp
npor. Novák k 9.slp
kpt. Tomšík a kpt.Berka a plk.Augustin nebyli příslušníky 1.slp v katastrofách chybí 6.3.1958 kpt. Jiří Dvořák MiG-15 (3206)
V haváriích chybí 17.4.1961 MiG-19 PM
Doplnění imatrikulace u leteckých katastrof
17.8.1945 - S. Valent - La-5FN (07)
19.3.1952 - kpt. Jan Červený, MiG-15 (0710)
24.8.1953 - por. Jaroslav Sejrek - MiG-15 (0532)
6.11.1956 - npor. M. Rada - MiG-15 (3793)
19.7.1957 - kpt. Vladimír Tomčík - MiG-15UTI (2622)
19.7.1957 - kpt. Drahoslav Pácl - MiG-15UTI
28.11.1958 - npor. Anton Valovič - MiG-15 (3811)
16.4.1964 - mjr. Miroslav Valášek - MiG-19PM (0946)
25.11.1968 - npor. František Kvapil - MiG-21F, č. 0413
26.5.1972 - mjr. Milan Němec - MiG-21US, č. 0341
26.5.1972 - por. Miloš Neubauer - MiG-21US, č. 0341
25.3.1955 - MiG-15 č.3064
11.2.1962 - MiG-19S č. 0917
5.6.1963 - MiG-19S, č. 0003
8.10.1964 - MiG-19PM č.1112
29.3.1965 - MiG-19PM č.0950
23.6.1967 - MiG-21PF, č. 0405
20.7.1967 - MiG-21F, č. 0318
1.6.1968 - MiG-21PFM, č. 4403
6.1.1970 - MiG-21PFM, č. 4311
18.5.1971 - MiG-21F, č. 0311
6.1.1972 - MiG-21PFM, č. 5408
21.3.1974 - MiG-21F, č. 0501
8.9.1974 - L-29, č. 3237
22.7.1980 - MiG-21MF, č. 5494
16.2.1990 - MiG-23MF, č. 3921
31.10.1991 - MiG-23MF, č. 3888
Ke všem haváriím existují jména pilotů.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235313Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 1.slp
MiG-21F-13
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
MiG-21F-13
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#251645Verze : 0
Reklama
Letouny, které prošly službou u 1.slp
MiG-21PF
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
MiG-21PF
MiG-21PF 0301 | MiG-21PF 0402 | MiG-21PF 0404 | MiG-21PF 1212 | MiG-21PF 1214 | MiG-21PF 1301 |
MiG-21PF 0309 | MiG-21PF 0403 | MiG-21PF 0405 | MiG-21PF 1213 | MiG-21PF 1215 | MiG-21PF 1306 |
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#252140Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 1.slp
MiG-21PFM
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
MiG-21PFM
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#252277Verze : 0
Jediny cert ktery se dockal dnesni doby je tento: Je to troska ktera prezila jen diky tomu ze letoun ktery tohoto certa nesl havaroval v SRN (MiG-21 F-13 "0413"). V Ceskoslovensku museli vsichni certy byt odstraneni v ramci "normalizace". Prezil jen tento cert ktery do dnes svedci o tom, jake barvy tenkrat pouzival pilot Martenek ktery certa stvoril.
Kouknete tez:
forum.valka.cz
Kouknete tez:
forum.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#253901Verze : 1
Letouny, které prošly službou u 1.slp
MiG-21MF
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
MiG-21MF
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#262059Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 1.slp
MiG-23ML
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
MiG-23ML
Číslo letounu | Datum převzetí | Převzat od | Datum odevzdání | Předán | Poznámka |
2402 | 02.11.1981 | Z výroby | 31.12.1994 | 41.stíhací letka | - |
2406 | 02.11.1981 | Z výroby | 31.12.1994 | 41.stíhací letka | - |
4644 | 22.12.1982 | Z výroby | 31.12.1994 | 41.stíhací letka | - |
Postupně bude doplňováno o další letouny dle záznamů v databázi Naše letadla
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#337050Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 1.stíhacího leteckého pluku
Aero L-29
Aero L-29
Číslo letounu | Datum převzetí | Převzat od | Datum odevzdání | Předán | Poznámka |
3237 | - | - | 08.09.1974 | zničen při havárii | Za letu došlo díky technické závadě k vysazení motoru.Pilot, mjr.Pavel Koutník, se nezraněn katapultoval v prostoru obce Líšov |
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#345426Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 1.stíhacího leteckého pluku
Mikojan Gurevič MiG-17PF (SP-7)
Mikojan Gurevič MiG-17PF (SP-7)
Číslo letounu | Datum převzetí | Převzat od | Datum odevzdání | Předán | Poznámka |
IW-13 | - | - | - | - | zařazen u 1. letky |
0201 | - | - | - | - | - |
0202 | DD.MM.1955 | z výroby | DD.MM.1957 | - | - |
1013 | - | - | - | - | - |
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#357608Verze : 0
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 660502 |
Taktické označení / imatrikulace | 0502 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Irra, M: 1. stíhací letecký pluk v Českých Budějovicích 1952-1994. Sborník prací, dokumentů a vzpomínek. České Budějovice, Jihočeské muzeum 2004.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/428619
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#428620Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21MF [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 96004038 |
Taktické označení / imatrikulace | 4038 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Irra, M: 1. stíhací letecký pluk v Českých Budějovicích 1952-1994. Sborník prací, dokumentů a vzpomínek. České Budějovice, Jihočeské muzeum 2004.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/428657
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#428658Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21MF [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 96005512 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5512 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Irra, M: 1. stíhací letecký pluk v Českých Budějovicích 1952-1994. Sborník prací, dokumentů a vzpomínek. České Budějovice, Jihočeské muzeum 2004.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/428678
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#428679Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 0710 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | CY-02 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Irra, M: 1. stíhací letecký pluk v Českých Budějovicích 1952-1994. Sborník prací, dokumentů a vzpomínek. České Budějovice, Jihočeské muzeum 2004.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/428681
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#428682Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | JW-35 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Irra, M: 1. stíhací letecký pluk v Českých Budějovicích 1952-1994. Sborník prací, dokumentů a vzpomínek. České Budějovice, Jihočeské muzeum 2004.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/428684
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#428685Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1214 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://www.svetkridel.cz/index.php?id=knihydet&vtt=1221761351 |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/432463
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#432464Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 460109 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 0109 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://www.aukro.cz/ |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/493523
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#493524Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 660416 |
Taktické označení / imatrikulace | 0416 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://www.svetkridel.cz/ |
Na snímku z let 1968-1969 je Václav Vébr, jeden z velitelů letky MiG-21MF 1979-1984.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/502381
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#502382Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23ML [kód NATO: Flogger-G] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 2406 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://www.svetkridel.cz/ |
MiG-23ML 2406 a radisté při vykonávání předletové přípravy.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/502383
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#502384Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Zdroj: Letectví a kosmonautika, roč. 1992, č. 26
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#512068Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Dobová reportáž o pluku z roku 1983.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#522142Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Československo |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 560311 |
Sériové / evidenční číslo | 0311 |
Taktické označení / imatrikulace | 0311 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1968 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://wp.scn.ru/en/ww3/f/14/4/0#16 |
Historie a Plastikove Modelarstvi (HPM) 2000, No.12; Mesicnik pro zajemce o letectvi, pozemni bojovou techniku a valecne lod'stvo. ISSN: 1210-1427
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/195864
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#598719Verze : 0
wade
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 96004008 |
Sériové / evidenční číslo | 4008 |
Taktické označení / imatrikulace | 4008 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://i.pinimg.com/originals/3d/d8/9c/3dd89c640e13bf021f68a710eaed99fc.jpg |
4008
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/289920
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#599072Verze : 0
wade
MOD
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 96004421 |
Sériové / evidenční číslo | 4421 |
Taktické označení / imatrikulace | 4421 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Černý Jiří |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603907759620102&set=o.164080067057229&type=3&theater |
MiG-21MF 4421
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/289931
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#599162Verze : 0
wade
MOD
Datum používání Date of Usage |
Stroj Machine |
15.10.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15UTI 2626 |
01.11.1954-DD.MM.1955 | MiG-15 0610 |
01.11.1954-DD.MM.1955 | MiG-15 5252 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 1832 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 1845 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 0515 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 0519 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 5247 |
01.11.1954-01.10.1956 | MiG-15 0512 |
01.11.1954-DD.MM.1957 | MiG-15 0445 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 5251 |
01.11.1954-DD.MM.1962 | MiG-15 0542 |
01.11.1954-06.06.1963 | MiG-15 5249 |
01.11.1954-10.02.1965 | MiG-15 5250 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8010 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1950 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8073 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8074 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8088 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1807 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8089 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8082 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3057 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0520 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0533 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3058 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0444 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3052 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3053 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0530 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1835 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0517 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0531 |
15.01.1955-31.05.1957 | MiG-15bis 3074 |
10.05.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3518 |
10.05.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3519 |
17.05.1955-DD.MM.1958 | MiG-17PF 0001 |
17.05.1955-DD.MM.1958 | MiG-17PF 0002 |
17.05.1955-DD.MM.RRRR | MiG-17PF 0311 |
17.07.1955-24.04.1959 | MiG-17PF 0101 |
DD.07.1955-DD.MM.1957 | MiG-17PF 0202 |
01.08.1955-DD.MM.1958 | MiG-17PF 0201 |
08.09.1955-28.11.1958 | MiG-15bis 8811 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8809 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8813 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8810 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8808 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8806 |
08.09.1955-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8807 |
29.03.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3650 |
29.03.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3656 |
07.04.1956-06.03.1958 | MiG-15bis 3206 |
07.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3204 |
07.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3207 |
07.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3205 |
29.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3216 |
29.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3218 |
29.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3214 |
29.04.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3217 |
13.07.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3719 |
13.07.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3713 |
10.09.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3779 |
10.09.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3778 |
06.10.1956-06.11.1956 | MiG-15bis 3796 |
06.10.1956-06.11.1956 | MiG-15bis 3795 |
06.10.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3794 |
06.10.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3798 |
06.10.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3797 |
08.11.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3814 |
14.12.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3841 |
DD.MM.1956-01.07.1958 | MiG-17PF IW-21 |
DD.MM.1956-01.07.1958 | MiG-17PF IW-12 |
DD.MM.1956-01.07.1958 | MiG-17PF IW-13 |
03.03.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0814 |
04.03.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0725 |
05.03.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0722 |
15.03.1958-08.07.1959 | MiG-19S 0868 |
25.03.1958-17.04.1961 | MiG-19P 0917 |
27.03.1958-20.01.1959 | MiG-19P 0818 |
01.04.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0817 |
13.06.1958-05.06.1963 | MiG-19S 0003 |
25.09.1958-DD.MM.RRRR | MiG-19S 0009 |
DD.MM.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0816 |
DD.MM.1958-01.10.1961 | MiG-19P 0815 |
DD.MM.1958-25.05.1966 | MiG-19S 0007 |
DD.MM.1958-DD.MM.1967 | MiG-19S 0856 |
DD.MM.1958-DD.MM.RRRR | MiG-19S 0881 |
01.11.1959-29.03.1965 | MiG-19PM 0950 |
01.11.1959-DD.MM.RRRR | MiG-19PM 0946 |
16.03.1960-10.04.1964 | MiG-19PM 1002 |
16.03.1960-DD.02.1966 | MiG-19PM 1004 |
29.04.1960-08.06.1961 | MiG-19S 0204 |
12.12.1960-28.02.1966 | MiG-19S 0303 |
20.12.1960-23.02.1962 | MiG-19S 0307 |
22.12.1960-27.12.1971 | MiG-19S 0308 |
DD.MM.1960-DD.MM.1967 | MiG-19S 0218 |
26.01.1961-23.05.1972 | MiG-19PM 1110 |
26.01.1961-24.08.1972 | MiG-19PM 1111 |
26.01.1961-DD.MM.RRRR | MiG-19PM 1113 |
03.02.1961-DD.MM.RRRR | MiG-19PM 1001 |
08.02.1961-17.05.1965 | MiG-19PM 1109 |
24.02.1961-27.12.1971 | MiG-19S 0320 |
24.02.1961-DD.MM.RRRR | MiG-19PM 1041 |
23.03.1961-DD.MM.1967 | MiG-19S 0403 |
24.03.1961-09.03.1971 | MiG-19S 0404 |
24.07.1961-19.12.1962 | MiG-19PM 1040 |
15.05.1964-13.10.1973 | MiG-21F-13 0106 |
DD.08.1964-31.03.1966 | MiG-21PF 0402 |
DD.08.1964-DD.03.1966 | MiG-21PF 0401 |
DD.08.1964-19.06.1967 | MiG-21PF 0405 |
DD.08.1964-DD.07.1975 | MiG-21PF 0310 |
DD.08.1964-21.09.1975 | MiG-21PF 0307 |
DD.08.1964-DD.11.1975 | MiG-21PF 0403 |
DD.08.1964-DD.11.1975 | MiG-21PF 0404 |
DD.08.1964-DD.11.1976 | MiG-21PF 0309 |
15.01.1965-DD.MM.1967 | MiG-21F-13 0204 |
15.01.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0203 |
15.01.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0205 |
15.01.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0109 |
26.02.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0206 |
DD.05.1965-DD.07.1975 | MiG-21PF 1306 |
DD.05.1965-06.11.1975 | MiG-21PF 0301 |
DD.05.1965-DD.11.1975 | MiG-21PF 1214 |
DD.05.1965-DD.11.1975 | MiG-21PF 1213 |
DD.05.1965-DD.11.1975 | MiG-21PF 1212 |
DD.05.1965-DD.11.1975 | MiG-21PF 1215 |
DD.07.1965-DD.04.1966 | MiG-21F-13 0005 |
27.09.1965-18.05.1971 | MiG-21F-13 0311 |
27.09.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0307 |
22.10.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0208 |
01.11.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0315 |
26.11.1965-20.07.1967 | MiG-21F-13 0318 |
26.11.1965-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0317 |
DD.12.1965-DD.11.1975 | MiG-21PF 0912 |
28.04.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0412 |
12.05.1966-25.11.1968 | MiG-21F-13 0413 |
12.05.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0414 |
31.05.1966-DD.MM.1983 | MiG-21F-13 0416 |
31.05.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0415 |
08.06.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0417 |
08.06.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0418 |
08.07.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0419 |
11.07.1966-21.03.1974 | MiG-21F-13 0501 |
11.07.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0502 |
DD.08.1966-01.06.1968 | MiG-21PFM 4403 |
DD.08.1966-DD.MM.1968 | MiG-21PFM 4401 |
DD.08.1966-DD.12.1981 | MiG-21PFM 4404 |
DD.08.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 4405 |
DD.09.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 4609 |
11.11.1966-06.01.1970 | MiG-21PFM 4311 |
11.11.1966-DD.MM.1981 | MiG-21PFM 4315 |
25.11.1966-06.01.1970 | MiG-21PFM 4312 |
30.12.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0601 |
DD.12.1966-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 4608 |
DD.07.1967-06.01.1972 | MiG-21PFM 5408 |
DD.07.1967-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 5407 |
DD.07.1967-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 5406 |
DD.07.1967-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 5409 |
DD.07.1969-26.05.1972 | MiG-21US 0341 |
DD.03.1970-DD.01.1971 | MiG-21F-13 0005 |
18.06.1971-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 1012 |
17.11.1971-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 1101 |
08.12.1971-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 1102 |
08.12.1971-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 1103 |
06.03.1972-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 1104 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7909 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7911 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7914 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7910 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7908 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7912 |
DD.04.1973-DD.12.1981 | MiG-21PFM 7913 |
DD.04.1973-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 8002 |
DD.04.1973-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 8001 |
DD.04.1973-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 7907 |
02.07.1975-20.11.1975 | MiG-21MF 2410 |
28.07.1975-20.11.1975 | MiG-21MF 2205 |
28.07.1975-20.11.1975 | MiG-21MF 2500 |
28.07.1975-04.12.1975 | MiG-21MF 3008 |
DD.07.1975-22.02.1979 | MiG-21UM 3751 |
DD.07.1975-DD.MM.RRRR | MiG-21UM 3741 |
17.09.1975-20.11.1975 | MiG-21MF 4003 |
17.09.1975-22.07.1980 | MiG-21MF 5494 |
17.09.1975-27.05.1988 | MiG-21MF 4175 |
17.09.1975-27.05.1988 | MiG-21MF 4017 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4008 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4421 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 5603 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 5508 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 5612 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4127 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4101 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 5581 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4038 |
17.09.1975-DD.06.1989 | MiG-21MF 4405 |
17.09.1975-06.07.1989 | MiG-21MF 5512 |
10.10.1975-DD.12.1985 | MiG-21MF 9307 (ex 4307) |
01.11.1975-DD.04.1978 | MiG-15bis 3809 |
10.04.1978-08.04.1983 | MiG-15bisSB 3809 |
04.09.1978-13.05.1983 | MiG-23U 7827 |
16.11.1978-13.05.1983 | MiG-23MF 3646 |
16.11.1978-13.05.1983 | MiG-23MF 3645 |
17.11.1978-13.05.1983 | MiG-23MF 3641 |
05.04.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3888 |
05.04.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3887 |
22.05.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3880 |
22.05.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3920 |
22.05.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3924 |
26.05.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3922 |
26.05.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 3921 |
29.06.1979-13.05.1983 | MiG-23U 7905 |
03.12.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 7184 |
03.12.1979-13.05.1983 | MiG-23MF 7182 |
03.12.1979-27.06.1983 | MiG-23MF 7183 |
26.01.1982-31.12.1992 | MiG-23U 8107 |
01.02.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2410 |
01.02.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2425 |
01.02.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2423 |
23.02.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2402 |
23.02.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 3307 |
03.03.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 3303 |
09.03.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 3304 |
19.05.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2409 |
24.05.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2406 |
04.06.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 2422 |
22.12.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 4641 |
22.12.1982-31.12.1992 | MiG-23ML 4645 |
25.04.1983-31.12.1992 | MiG-23ML 4644 |
05.05.1983-31.12.1992 | MiG-23ML 4850 |
05.05.1983-31.12.1992 | MiG-23ML 4855 |
05.05.1983-31.12.1992 | MiG-23ML 4860 |
17.05.1983-31.12.1992 | MiG-23ML 4857 |
26.05.1983-31.12.1992 | MiG-23U 7827 |
25.07.1983-31.12.1992 | MiG-23U 8327 |
08.09.1983-31.12.1992 | MiG-23U 7905 |
01.05.1985-31.12.1992 | L-39ZA 2427 |
01.05.1985-31.12.1992 | L-39ZA 2424 |
01.05.1985-31.12.1992 | L-39ZA 2350 |
01.05.1985-31.12.1992 | L-39ZA 2421 |
04.06.1986-31.05.1989 | MiG-21UM 1071 |
DD.09.1986-31.12.1992 | L-39ZA 1701 |
DD.05.1988-DD.06.1989 | MiG-21MF 9707 |
DD.06.1988-DD.06.1989 | MiG-21MF 9714 |
23.03.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 7182 |
23.03.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3646 |
23.03.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3645 |
23.03.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3641 |
26.05.1989-16.02.1990 | MiG-23MF 3921 |
26.05.1989-31.10.1991 | MiG-23MF 3888 |
26.05.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3922 |
26.05.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 7183 |
26.05.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3887 |
26.05.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 3880 |
26.05.1989-31.12.1992 | MiG-23MF 7184 |
15.01.1991-31.12.1992 | MiG-23MF 3920 |
15.01.1991-31.12.1992 | MiG-23MF 3924 |
22.09.1992-31.12.1992 | L-39ZA 2341 |
22.09.1992-31.12.1992 | L-39ZA 2430 |
22.09.1992-31.12.1992 | L-39ZA 2415 |
DD.MM.RRRR-08.04.1964 | MiG-15UTI 2373 |
DD.MM.RRRR-24.04.1970 | MiG-15UTI 2506 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1971 | MiG-21F-13 0003 |
DD.MM.RRRR-08.09.1974 | L-29 3237 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1983 | MiG-15bis 3109 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1983 | MiG-15bis 3108 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1983 | MiG-15bis 3903 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21US 0541 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21US 1048 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0305 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0520 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21US 0948 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21US 0133 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0411 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0210 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21UM 3171 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 8814 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0512 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21U 4916 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21PFM 7201 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-21F-13 0316 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15 IW-40 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15 CY-01 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3653 |
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#685887Verze : 0
Admin
MOD
Zajímalo by mne ale, jaká verze MiG-21 byla používána u 1. slp někdy tuším od léte 1987, či od r.1988? V té době byly na letiště přelétnuty dva kusy tvarově verze MF, ale na rozdíl od šedivek byly natřeny klasickými maskovacími barvami. Letouny měly mít nějaké speciální vybavení, nebo vybavení, snad elektroniku, která umožňovala plnit i úkoly (přůzkumné, REB? - nevím), které standartně dislokované MiG-21MF plnit nemohly. Zařazeny byly u 3. letky, nepamatuji si bohužel trupová čísla. Nepamatuje si toto někdo pro doplnění?
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235035Verze : 0
Nabízím názor do debaty, nikoli řešení. To na začátek
.
Pozorně jsem příspěvěk od Toshy přečetl a trochu o něm zapřemýšlel. Snad by se mohlo jednat o dvojici "klasických" Migů-21MF, z dodávek moskevské Znamja Trudy, které nosily hnědo-zeleno-světle modrou kamufláž a v průběhu 80. tých let byla část znich postupně upravena a vybavena kontejnery "SM" pro REB se zabudovanou rušičkou SPS-141E. Počítalo se s tím, že jeden letoun se zapnutou rušičkou postačí na krytí celého roje, tj. 4 Migů-21.
Proti hovoří to, že jsem u 1. slp nikdy nezaznamenal v provozu jiné Migy-21MF než "šedivky."
Pro by naopak mohlo hovořit to, že zástavbu ovládacích prvků pro kontejner "SM" jsem naopak nezaznamenal na žádné "šedivce" a z velitelství letectva mohla být zřejmě snaha o rozšíření REB výzbroje i k 1. slp, byť těsně před přesunem "jednadvacítek" k 8. slp do Brna (5-6/1989).
Navíc dalšími "jednadvacítkami," které nosily kamufláž, už byly jedině Migy-21F s černo-zeleným (nekamenovat, že nedávám přesný odstín
) nátěrem na horních plochách. Ale těch bylo opravdu jen pár (namátkou 0209, 1013, 1014) a používaly se na nich pouze fotokontejnery pod křídelní závěsníky, což je myslím něco jiného než Tosha popisuje.
Omlouvám se moderátorům, pokud je to off-topic...

Pozorně jsem příspěvěk od Toshy přečetl a trochu o něm zapřemýšlel. Snad by se mohlo jednat o dvojici "klasických" Migů-21MF, z dodávek moskevské Znamja Trudy, které nosily hnědo-zeleno-světle modrou kamufláž a v průběhu 80. tých let byla část znich postupně upravena a vybavena kontejnery "SM" pro REB se zabudovanou rušičkou SPS-141E. Počítalo se s tím, že jeden letoun se zapnutou rušičkou postačí na krytí celého roje, tj. 4 Migů-21.
Proti hovoří to, že jsem u 1. slp nikdy nezaznamenal v provozu jiné Migy-21MF než "šedivky."
Pro by naopak mohlo hovořit to, že zástavbu ovládacích prvků pro kontejner "SM" jsem naopak nezaznamenal na žádné "šedivce" a z velitelství letectva mohla být zřejmě snaha o rozšíření REB výzbroje i k 1. slp, byť těsně před přesunem "jednadvacítek" k 8. slp do Brna (5-6/1989).
Navíc dalšími "jednadvacítkami," které nosily kamufláž, už byly jedině Migy-21F s černo-zeleným (nekamenovat, že nedávám přesný odstín

Omlouvám se moderátorům, pokud je to off-topic...
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235274Verze : 1
Z množství oprav a doplňků je zřejmé, jak málo se ví o historii tohoto významného leteckého pluku československého vojenského letectva. Přitom archivní materiály jsou dnes běžně dostupné a žije poměrně mnoho příslušníků pluku i z doby jeho počátečních let.To se opravdu nenajde nikdo, kdo by napsal jeho podrobnou historii?
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235326Verze : 0
Citace - Bery :
Nabízím názor do debaty, nikoli řešení. To na začátek.
Pozorně jsem příspěvěk od Toshy přečetl a trochu o něm zapřemýšlel. Snad by se mohlo jednat o dvojici "klasických" Migů-21MF, z dodávek moskevské Znamja Trudy, které nosily hnědo-zeleno-světle modrou kamufláž a v průběhu 80. tých let byla část znich postupně upravena a vybavena kontejnery "SM" pro REB se zabudovanou rušičkou SPS-141E. Počítalo se s tím, že jeden letoun se zapnutou rušičkou postačí na krytí celého roje, tj. 4 Migů-21.
Proti hovoří to, že jsem u 1. slp nikdy nezaznamenal v provozu jiné Migy-21MF než "šedivky."
Pro by naopak mohlo hovořit to, že zástavbu ovládacích prvků pro kontejner "SM" jsem naopak nezaznamenal na žádné "šedivce" a z velitelství letectva mohla být zřejmě snaha o rozšíření REB výzbroje i k 1. slp, byť těsně před přesunem "jednadvacítek" k 8. slp do Brna (5-6/1989).
Navíc dalšími "jednadvacítkami," které nosily kamufláž, už byly jedině Migy-21F s černo-zeleným (nekamenovat, že nedávám přesný odstín) nátěrem na horních plochách. Ale těch bylo opravdu jen pár (namátkou 0209, 1013, 1014) a používaly se na nich pouze fotokontejnery pod křídelní závěsníky, což je myslím něco jiného než Tosha popisuje.
Omlouvám se moderátorům, pokud je to off-topic...
Ano, díky za pomoc - já jsem víceméně laik, ale u 1.slp jsem sloužil jako záklaďák a fakt mně to bavilo - resp. nebýt tehdejší politické situace, tak by mně to bavilo i jako povolání...

To píšu proto, že přesně něco takového (jako ty REB) kontejnery by to mělo být - pamatuji si, jak se o tom bavili piloti na věži s řídícím létání. Jinak ty maskované MFky v Budějovicích skutečně byly - vím, že přelétly z nějakého jiného letiště a měly něco, co ty "domácí" neměly....


Když jsem se rozhlížel po zdejší diskusi, tak jsem našel seznam veškerých trurpových čísel Mig-21 v našem letectvu a u verze MF - konkrétně u mašin č. 9707 a 9714 je napsáno, že v letech 1988 a 1989 byly přelétnuty z Bechyně do Č. Budějovic.... To by mohlo být ono, protože já si na 99,9% pamatuji i ta trupová čísla. Byly to dvě "nešedivky" a skutečně tam létaly - byl jsem na vojně zhruba rok a čekal mně ještě další rok... A pamatuji si je tam létat až do konce mého vojančení. Takže možná jsme to vyřešili..

URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235705Verze : 1
Citace - JanDubravcik :
Z množství oprav a doplňků je zřejmé, jak málo se ví o historii tohoto významného leteckého pluku československého vojenského letectva. Přitom archivní materiály jsou dnes běžně dostupné a žije poměrně mnoho příslušníků pluku i z doby jeho počátečních let.To se opravdu nenajde nikdo, kdo by napsal jeho podrobnou historii?
Podle mně by se našlo lidí i vzpomínek dost, ale většina bývalých záklaďáků tam byla z povinnosti (já taky, ale aspoň mně letectvo bavilo i když ta politická nalejvárna vůbec a holt armádní pořádek taky moc ne..


Zároveň si ale myslím, že mezi vojáky z povolání podle mně nebude moc nadšenců něco rozebírat a vzpomínat. Toť můj názor a svým způsobem se jim moc nedivím. Nechci řešit politiku, ale když vidím, jakým způsobem současná vládní garnitura už osmnáct let cíleně likviduje letectvo a armádu vůbec, tak bych i chápal, že mnozí bývalí příslušníci - vojáci z povolání jsou z toho otrávení. (pro admina: víc prosím nechci politiku rozebírat a komentovat, jen si myslím, že spousta dobrého, šikovného, perfektně vybudovaného se zničila, rozprášila, rozvrátila, atd..)
Taky bych chtěl napsat, že kromě tzv. "gum" (těm normálním důstojníkům se omlouvám), které měly v hlavě opravdu zeleno a rudo, tam byla spousta normálních, inteligentních, a hlavně schopných lidí. Jasné, že armáda je armáda, má své pořádky, své rozkazy, povinnosti, režim, atd..., ale stejně si myslím, že mnozí důstojníci a vojáci z povolání vůbec byli skutečně odborníci a zůstali především lidmi a to se také vždy nenosilo - a už vůbec ne v armádě komunistického bloku. Věřím, že pamětníci mi rozumí, není to kritika, naopak jakýsi pokus o poklonu těm slušným pilotům, technikům a všem dalším příslušníkům pluku, hlavně odborně perfektně zdatným lidem, kteří tam byli s námi a my jsme tam museli být (byť dočasně) s nimi.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235706Verze : 1
Citace - Bery :
Proti hovoří to, že jsem u 1. slp nikdy nezaznamenal v provozu jiné Migy-21MF než "šedivky."
Tosha: Tak především si musím "zamést před vlastním prahem"

V původním příspěvku jsem prohledával sérii 77. a nevím proč mě nenapadlo mrknout i do těch "devadesátkových sérií," které samozřejmě tomu popisu také odpovídaly (většina sloužila u 6. sbolp v Přerově, ale byly právě i jednotlivé kusy u 4. slp v Pardubicích, 5. slp v Líních a 9. slp v Bechyni).
U 1. slp skutečně byly dvě "emefky" v hnědo-zelené kamufláži, které měly obě schopnost nosit kontejner SM. Tímto tedy myslím můžeme považovat věc za definitivně rozřešenou...
Jedná se o letouny taktických čísel, které jsi uvedl a já jen doplním data předání k 1. slp:
tč. 9707 - předáno 10/84 od 5. slp z Líní
tč. 9714 - předáno 6/88 od 5. slp z Líní
Oba Migy-21MF byly v roce 1989 předány k 8. slp do Tuřan.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#235707Verze : 1
Citace - mig66 :
Letoun Mig-21 MF č.9714 přelétával od 5.slp k 1.slp můj otec mjr.Václav Paleček.Má to i v zápisníku letů.Byl skutečně kamuflovaný a po rozdělení šel na Slovensko ,kde skončil ve šrotu
Jj, byl to ZVL 3. letky, pokud si dobře pamatuji, že?
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#282878Verze : 0
Citace :
-JanDubravcik:
Z množství oprav a doplňků je zřejmé, jak málo se ví o historii tohoto významného leteckého pluku československého vojenského letectva. Přitom archivní materiály jsou dnes běžně dostupné a žije poměrně mnoho příslušníků pluku i z doby jeho počátečních let.To se opravdu nenajde nikdo, kdo by napsal jeho podrobnou historii?
Jen tak pro informaci - historie 1. stíhacího leteckého pluku je zpracována a vyšla v roce 2014:
Miroslav Irra: Příběh Jižní eskadrony Zvolenský stíhací letecký pluk 1944-1994. Vydalo Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích 2014. Počet stran cca 560 ve formátu A4, množství fotografií a hlavně hodně faktografického materiálu, včetně jmenných seznamů a používané techniky. K dostání spíše v zásilkových službách knihkupectví.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#522208Verze : 0
Jen tak pro informaci - historie 1. stíhacího leteckého pluku je zpracována a vyšla v roce 2014:
Miroslav Irra: Příběh Jižní eskadrony Zvolenský stíhací letecký pluk 1944-1994. Vydalo Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích 2014. Počet stran cca 560 ve formátu A4, množství fotografií a hlavně hodně faktografického materiálu, včetně jmenných seznamů a používané techniky. K dostání spíše v zásilkových službách knihkupectví.
Ještě před 3 týdny ji nabízeli na stránkách http://www.muzeumcb.cz, dnes už není k mání nikde... Nebo se pletu? Všude je "na dotaz" a po dotazu vám odpoví, že není skladem...
Miroslav Irra: Příběh Jižní eskadrony Zvolenský stíhací letecký pluk 1944-1994. Vydalo Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích 2014. Počet stran cca 560 ve formátu A4, množství fotografií a hlavně hodně faktografického materiálu, včetně jmenných seznamů a používané techniky. K dostání spíše v zásilkových službách knihkupectví.
Ještě před 3 týdny ji nabízeli na stránkách http://www.muzeumcb.cz, dnes už není k mání nikde... Nebo se pletu? Všude je "na dotaz" a po dotazu vám odpoví, že není skladem...
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#522310Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Informace pro případné zájemce o knihu Příběh Jižní eskadrony:
Se souhlasem Ing. Miroslava Irry se pracuje na dotisku knihy PŘÍBĚH JIŽNÍ ESKADRONY, ZVOLENSKÝ SLP 1944 -1994. Zájemci o uvedenou knihu se mohou přihlásit na adrese klaraanderlova@seznam.cz kde zařídí doplnění na seznam žadatelů a vaší objednávku potvrdí na vaší E-mailovou adresu. S případnými dotazy se můžete obrátit na tel. +420 602 643 540 Anderlová Klára.
Se souhlasem Ing. Miroslava Irry se pracuje na dotisku knihy PŘÍBĚH JIŽNÍ ESKADRONY, ZVOLENSKÝ SLP 1944 -1994. Zájemci o uvedenou knihu se mohou přihlásit na adrese klaraanderlova@seznam.cz kde zařídí doplnění na seznam žadatelů a vaší objednávku potvrdí na vaší E-mailovou adresu. S případnými dotazy se můžete obrátit na tel. +420 602 643 540 Anderlová Klára.
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#532396Verze : 1
PROSÍM DOPLNIT:
Velitel:
DD.07.1962-01.08.1967 Šrámek, Jaroslav
Zároveň prosím provést opravy dat, kde velel v "Osobnostech"
EDIT JP: Hotovo. Jaroslav Šrámek ale nebol ten správny, jedná sa o divízneho generála z rokom narodenia 1981.
"Modrý" Šrámek, Jaroslav založen 04.02.2021
Velitel:
DD.07.1962-01.08.1967 Šrámek, Jaroslav
Zároveň prosím provést opravy dat, kde velel v "Osobnostech"
EDIT JP: Hotovo. Jaroslav Šrámek ale nebol ten správny, jedná sa o divízneho generála z rokom narodenia 1981.
"Modrý" Šrámek, Jaroslav založen 04.02.2021
URL : https://www.valka.cz/1-stihaci-letecky-pluk-1954-1992-t18969#661149Verze : 3
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.