Main Menu
User Menu

Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2

Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2

Савельев-Залевский Четырехплан No.2

     
Název:
Name:
Saveljev-Zalewski čtyřplošník č.2
Originální název:
Original Name:
Савельев-Залевский Четырехплан No.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.10.1916 Aviapark No.2, Smolensk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.10.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
čtyřplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
430 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m
Délka:
Length:
6,05 m
Výška:
Height:
3,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
26,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Monosoupape o výkonu 74 kW/100 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
132 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
115 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2400 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rozpätie stroja dosahovalo od 6,50 m do 9,30 m.
Vytrvalosť: 3 hodiny
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484143Verze : 0
MOD
Z predošlého stroja Štvorplošník No.1 (Четырехплан No.1) sa použil upravený trup, chvostové plochy a krídla s väčším rozpätím. Pre motor Gnome Monosoupape za zvýšila zásoba paliva z pôvodných 70 litrov na 100 litrov.

Lietadlo malo byť vybavené dopredu strieľajúcim guľometom, umiestneným nad baldachýnom horného krídla s výstrelom zbrane ponad okruh vrtule. V zadnom priestore mal zabudované kovanie na inštaláciu obežného kruhu pohyblivého guľometu.

Stroj pol dokončený v dielňach 2. leteckého parku v Smolensku v októbri 1916. Zalietal ho šéfpilot parku. V novembri 1916 sa stroj presunul na letisko 4. letky 4. pluku pri osade Mir v regióne Baranovice. Pluku velil plk. Jungmejstěr. Ten s ním niekoľkokrát podnikol prieskumné lety v oblasti fronty, ale nedostal sa do priameho stretnutia s lietadlami protivníka. Koncom novembra 1916 stroju pri prieskumnom lete vysadil motor a pilot bol prinútený pristáť na území nikoho medzi líniami frontu. Pri tom došlo ku preklopeniu stroja "na nos" a jeho čiastočnému poškodeniu. Stroj sa napriek nemeckým snahám podarilo dopraviť za vlastné línie a neskôr bol odoslaný do petrohradskej továrne Lebeď na generálnu opravu. Ku tomu však nakoniec nedošlo.

Zdroj:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484141Verze : 2
MOD
flyingmachines.ru

Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2 - S.Z.No.2  v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.

S.Z.No.2 v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484151Verze : 0
MOD