Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2
Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2
Савельев-Залевский Четырехплан No.2
Název: Name: | Saveljev-Zalewski čtyřplošník č.2 | |
Originální název: Original Name: | Савельев-Залевский Четырехплан No.2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.10.1916 Aviapark No.2, Smolensk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.10.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1916 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | čtyřplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 430 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 750 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,30 m | |
Délka: Length: | 6,05 m | |
Výška: Height: | 3,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Monosoupape o výkonu 74 kW/100 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 100 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 132 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 115 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2400 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Rozpätie stroja dosahovalo od 6,50 m do 9,30 m. Vytrvalosť: 3 hodiny | |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03 |
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484143Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Z predošlého stroja Štvorplošník No.1 (Четырехплан No.1) sa použil upravený trup, chvostové plochy a krídla s väčším rozpätím. Pre motor Gnome Monosoupape za zvýšila zásoba paliva z pôvodných 70 litrov na 100 litrov.
Lietadlo malo byť vybavené dopredu strieľajúcim guľometom, umiestneným nad baldachýnom horného krídla s výstrelom zbrane ponad okruh vrtule. V zadnom priestore mal zabudované kovanie na inštaláciu obežného kruhu pohyblivého guľometu.
Stroj pol dokončený v dielňach 2. leteckého parku v Smolensku v októbri 1916. Zalietal ho šéfpilot parku. V novembri 1916 sa stroj presunul na letisko 4. letky 4. pluku pri osade Mir v regióne Baranovice. Pluku velil plk. Jungmejstěr. Ten s ním niekoľkokrát podnikol prieskumné lety v oblasti fronty, ale nedostal sa do priameho stretnutia s lietadlami protivníka. Koncom novembra 1916 stroju pri prieskumnom lete vysadil motor a pilot bol prinútený pristáť na území nikoho medzi líniami frontu. Pri tom došlo ku preklopeniu stroja "na nos" a jeho čiastočnému poškodeniu. Stroj sa napriek nemeckým snahám podarilo dopraviť za vlastné línie a neskôr bol odoslaný do petrohradskej továrne Lebeď na generálnu opravu. Ku tomu však nakoniec nedošlo.
Zdroj:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
Lietadlo malo byť vybavené dopredu strieľajúcim guľometom, umiestneným nad baldachýnom horného krídla s výstrelom zbrane ponad okruh vrtule. V zadnom priestore mal zabudované kovanie na inštaláciu obežného kruhu pohyblivého guľometu.
Stroj pol dokončený v dielňach 2. leteckého parku v Smolensku v októbri 1916. Zalietal ho šéfpilot parku. V novembri 1916 sa stroj presunul na letisko 4. letky 4. pluku pri osade Mir v regióne Baranovice. Pluku velil plk. Jungmejstěr. Ten s ním niekoľkokrát podnikol prieskumné lety v oblasti fronty, ale nedostal sa do priameho stretnutia s lietadlami protivníka. Koncom novembra 1916 stroju pri prieskumnom lete vysadil motor a pilot bol prinútený pristáť na území nikoho medzi líniami frontu. Pri tom došlo ku preklopeniu stroja "na nos" a jeho čiastočnému poškodeniu. Stroj sa napriek nemeckým snahám podarilo dopraviť za vlastné línie a neskôr bol odoslaný do petrohradskej továrne Lebeď na generálnu opravu. Ku tomu však nakoniec nedošlo.
Zdroj:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484141Verze : 2
Janko PALIGA
MOD
flyingmachines.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S.Z.No.2 v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484151Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.