Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2

Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2
Савельев-Залевский Четырехплан No.2
     
Název:
Name:
Saveljev-Zalewski čtyřplošník č.2 Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2
Originální název:
Original Name:
Савельев-Залевский Четырехплан No.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.10.1916 Aviapark No.2, Smolensk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.10.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
čtyřplošník quadruplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
430 kg 948 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg 1653 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m 30ft 6,13in
Délka:
Length:
6,05 m 19ft 10,18in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,20 m2 282.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Monosoupape o výkonu 74 kW/100 k Gnome Monosoupape, power 99 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l 22 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
132 km/h v 0 m 82 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
115 km/h v ? m 71.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2400 m 7874 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rozpätie stroja dosahovalo od 6,50 m do 9,30 m.
Vytrvalosť: 3 hodiny
Endurance: 3 hr
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484143 Verze : 0
Z predošlého stroja Štvorplošník No.1 (Четырехплан No.1) sa použil upravený trup, chvostové plochy a krídla s väčším rozpätím. Pre motor Gnome Monosoupape za zvýšila zásoba paliva z pôvodných 70 litrov na 100 litrov.

Lietadlo malo byť vybavené dopredu strieľajúcim guľometom, umiestneným nad baldachýnom horného krídla s výstrelom zbrane ponad okruh vrtule. V zadnom priestore mal zabudované kovanie na inštaláciu obežného kruhu pohyblivého guľometu.

Stroj pol dokončený v dielňach 2. leteckého parku v Smolensku v októbri 1916. Zalietal ho šéfpilot parku. V novembri 1916 sa stroj presunul na letisko 4. letky 4. pluku pri osade Mir v regióne Baranovice. Pluku velil plk. Jungmejstěr. Ten s ním niekoľkokrát podnikol prieskumné lety v oblasti fronty, ale nedostal sa do priameho stretnutia s lietadlami protivníka. Koncom novembra 1916 stroju pri prieskumnom lete vysadil motor a pilot bol prinútený pristáť na území nikoho medzi líniami frontu. Pri tom došlo ku preklopeniu stroja "na nos" a jeho čiastočnému poškodeniu. Stroj sa napriek nemeckým snahám podarilo dopraviť za vlastné línie a neskôr bol odoslaný do petrohradskej továrne Lebeď na generálnu opravu. Ku tomu však nakoniec nedošlo.

Zdroj:
Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484141 Verze : 2
flyingmachines.ru

Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2 - S.Z.No.2  v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.

S.Z.No.2 v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.
URL : https://www.valka.cz/Ctyrplosnik-Saveljev-Zalewski-c-2-t158557#484151 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více