Messerschmitt Bf 110 - přehled verzí
Messerschmitt Bf 110 A-0
2 motory Daimler Benz DB 601, vyrobeny 4 kusy,
Messerschmitt Bf 110 B-0
motory Junkers Jumo 210Ga (522 kW), původní vypouklá příď byla nahrazena více aerodynamickou která mohla nést 4 kulomety 7,92mm MG-17 (každý 1000 nábojů)
Messerschmitt Bf 110 B-1
stejný jako B-0, ale B-1 byl vyzbrojen, vstup do služby v červenci 1938
Messerschmitt Bf 110 B-2
průzkumná verze B-1, kanonová výzbroj nahrazena kamerami
Messerschmitt Bf 110 B-3
Messerschmitt Bf 110 C
Messerschmitt Bf 110 C-0
předprodukční série verze C, motory Daimler Benz DB 601A (820 kW - 1100 k)
Messerschmitt Bf 110 C-1
motory DB 601A, výzbroj 2x 20mm kanon MG-FF (každý 120 ran), 4x 7,92mm kulomet MG-17 (každý 1000 ran) a 1x pohyblivý kulomet MG 17 (750 ran)
Messerschmitt Bf 110 C-2
stejný jako C-1, lišil se jen rádiovou výbavou (FuG 10 namísto FuG IIIaU)
Messerschmitt Bf 110 C-3
rozdíl od C-2 jen instalací menších 20mm kanonů MG-FF
Messerschmitt Bf 110 C-4
Těžký stíhač, vylepšená pancéřová ochrana osádky
Messerschmitt Bf 110 C-4/B
stíhací-bombardovací verze C-4, vybaven dvěma závěsníky ETC-250 (každý pro jednu 250kg pumu SC-250) a silnějšími motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 C-5
fotoprůzkumná verze vybavená kamerou Rb 50/30, přední výzbroj redukována na čtyři 7,92mm kulomety MG-17, motory DB-601A-1
Messerschmitt Bf 110 C-5/N
stejný jako C-5, jen s motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 C-6
dva 20 mm kanony MG FF byly nahrazeny výkonnějšími MG FF/M a doplněny jedním 30 mm kanonem MK-101, vyroben pouze malý počet kusů
Messerschmitt Bf 110 C-7
stíhací bombardér, vybaven dvěma závěsníky ETC-500 (pro 500kg pumy SC-500, kvůli vyšší hmotnosti byl zesílen podvozek
Messerschmitt Bf 110 D-0
velká překližková nádrž na 1200 l, předsérie
Messerschmitt Bf 110 D-1
Messerschmitt Bf 110 D-1/R1
kvůli doletu vybaven přídavnou nádrži pod trupem
Messerschmitt Bf 110 D-1/R2
vybaven dvěma 300l odhoditelnými nádržemi
Messerschmitt Bf 110 D-2
nástupce verze D-1/R2, mohl nést dvě 500kg pumy SC-500 a dvě 300l odhoditelné nádrže
Messerschmitt Bf 110 D-3
vyvinuta paralelně s D-2, byla určena proti lodím a v přídi byl uložen člun, mohla nést dvě 500kg pumy SC-500 a dvě odhoditelné nádrže (300l nebo 900l)
Messerschmitt Bf 110 E-0
oproti verzi D měla vylepšenou výbavu, ochranu osádky, 4 závěsníky ECT 50 pod křídly
Messerschmitt Bf 110 E-1
jako E-0, motory DB 601A-1, pozdější verze motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 E-2
založena na E-1, navíc s člunem v přídi (jako Bf-110D-3), motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 E-3
založena na E-1, motory Daimler-Benz DB 601N, průzkumná verze, kanony MG-FF a trupové závěsníky nahrazeny kamerovou výbavou
Messerschmitt Bf 110 F-0
vyvinuta paralelně s verzí E, identická jako E-1, ale s motory Daimler Benz DB-601F o výkonu 1007 kW (1350 k), větší olejový chladič byl jediný venkovní rozdíl od verze E
Messerschmitt Bf 110 F-1
jako F-0, ale lepší pancéřová ochrana
Messerschmitt Bf 110 F-2
těžký stíhač, výzbroj 4x 7,92mm MG-17, 2x 20mm MG-FF a v zadním kokpitu 1x 7,92mm MG-15
Messerschmitt Bf 110 F-3
průzkumná verze, kanon MG-FF a trupové závěsníky nahrazeny kamerovou výbavou, pod křídly dvě odhoditelné nádrže 300l nebo 900l
Messerschmitt Bf 110 F-4
jako verze F-2, navíc 2x 30mm kanon MK-108 a větší kormidlo pro lepší ovladatelnost
Messerschmitt Bf 110 F-4/U1
noční stíhač, dva 30mm kanony MK-108 jako Schräge Musik
Messerschmitt Bf 110 G-0
motory Daimler Benz DB 605B-1 o výkonu 110kW (1475 k), max. vzletová hmotnost zvýšena na 9390 kg
Messerschmitt Bf 110 G-1
sériově nevyráběno
Messerschmitt Bf 110 G-2
pohyblivý kulomet nahrazen dvojkulometem MG 81Z (celkem 800 ran), dva podtrupové závěsníky ETC 500 a pod křídly čtyři 50kg pumy SC 50 nebo dvě 300l nádrže
Messerschmitt Bf 110 G-2/R1
závěsníky pod trupem nahrazeny 37mm kanonem BK 3,7
Messerschmitt Bf 110 G-2/R2
vybaven vstřikováním dusíku GM-1, odstraněna ochrana zadního kokpitu
Messerschmitt Bf 110 G-2/R3
čtyři kulomety MG 17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK 108 (každý 135 ran)
Messerschmitt Bf 110 G-2/R4
1x 37mm kanon BK 3,7 a 2x 30mm kanon MK 108
Messerschmitt Bf 110 G-2/R5
jako verze G-2/R4 ale se vstřikováním dusíku GM-1
Messerschmitt Bf 110 G-3
produkce paralelně s G-2, průzkumná verze, vybavena kamerou Rb 50/30 nebo Rb 70/30, 4x pevný 7,92mm kulomet MG-17, 1x pohyblivý dvojkulomet MG-81Z
Messerschmitt Bf 110 G-3/R3
4 kulomety MG 17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 G-4
noční stíhač, produkce paralelně s verzí G-2, zlepšená ochrana pilota, výzbroj 2x 20mm kanon MG-151/20 (650 ran), 4x 7,92mm MG-17 (celkem 4000 ran) a 1x pohyblivý dvojkulomet MG 81Z (8700ran), vstup do služby na konci 1942
Messerschmitt Bf 110 G-4a
na podzim 1943 se čtyřpólová soustava antén stala standardní výbavou verze G-4
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R1
vyzbrojen 37mm kanonem BK 3,7
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R2
vybaven vstřikováním dusíku GM-1
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R3
místo čtyř kulometů MG-17 vybaven dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 G-4b
verze podobná G-4a, ale radar FuG 212 Lichtenstein C-1 doplněn radarem FuG 220 Lichtenstein SN-2
Messerschmitt Bf 110 G-4c
dosah radaru FuG 220 Lichtenstein SN-2 byl zvýšen natolik, že bylo možné vyřadit radar FuG 212 Lichtenstein C-1
Messerschmitt Bf 110 G-4d
finální verze Bf-110 G-4
Messerschmitt Bf 110 G-4d/R3
Messerschmitt Bf 110 H-2
do poloviny roku 1944 produkce paralelně s Bf-110G, lišil se motory DB-605E, zesíleným podvozkem, zatahovatelným ostruhovým kolem
Messerschmitt Bf 110 H-3
průzkumná verze, výbava jako u verze G-3, ale 4 kulomety MG-17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 H-4
noční stíhací ekvivalent verze G-4
Messerschmitt Bf 110 A-0
2 motory Daimler Benz DB 601, vyrobeny 4 kusy,
Messerschmitt Bf 110 B-0
motory Junkers Jumo 210Ga (522 kW), původní vypouklá příď byla nahrazena více aerodynamickou která mohla nést 4 kulomety 7,92mm MG-17 (každý 1000 nábojů)
Messerschmitt Bf 110 B-1
stejný jako B-0, ale B-1 byl vyzbrojen, vstup do služby v červenci 1938
Messerschmitt Bf 110 B-2
průzkumná verze B-1, kanonová výzbroj nahrazena kamerami
Messerschmitt Bf 110 B-3
Messerschmitt Bf 110 C
Messerschmitt Bf 110 C-0
předprodukční série verze C, motory Daimler Benz DB 601A (820 kW - 1100 k)
Messerschmitt Bf 110 C-1
motory DB 601A, výzbroj 2x 20mm kanon MG-FF (každý 120 ran), 4x 7,92mm kulomet MG-17 (každý 1000 ran) a 1x pohyblivý kulomet MG 17 (750 ran)
Messerschmitt Bf 110 C-2
stejný jako C-1, lišil se jen rádiovou výbavou (FuG 10 namísto FuG IIIaU)
Messerschmitt Bf 110 C-3
rozdíl od C-2 jen instalací menších 20mm kanonů MG-FF
Messerschmitt Bf 110 C-4
Těžký stíhač, vylepšená pancéřová ochrana osádky
Messerschmitt Bf 110 C-4/B
stíhací-bombardovací verze C-4, vybaven dvěma závěsníky ETC-250 (každý pro jednu 250kg pumu SC-250) a silnějšími motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 C-5
fotoprůzkumná verze vybavená kamerou Rb 50/30, přední výzbroj redukována na čtyři 7,92mm kulomety MG-17, motory DB-601A-1
Messerschmitt Bf 110 C-5/N
stejný jako C-5, jen s motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 C-6
dva 20 mm kanony MG FF byly nahrazeny výkonnějšími MG FF/M a doplněny jedním 30 mm kanonem MK-101, vyroben pouze malý počet kusů
Messerschmitt Bf 110 C-7
stíhací bombardér, vybaven dvěma závěsníky ETC-500 (pro 500kg pumy SC-500, kvůli vyšší hmotnosti byl zesílen podvozek
Messerschmitt Bf 110 D-0
velká překližková nádrž na 1200 l, předsérie
Messerschmitt Bf 110 D-1
Messerschmitt Bf 110 D-1/R1
kvůli doletu vybaven přídavnou nádrži pod trupem
Messerschmitt Bf 110 D-1/R2
vybaven dvěma 300l odhoditelnými nádržemi
Messerschmitt Bf 110 D-2
nástupce verze D-1/R2, mohl nést dvě 500kg pumy SC-500 a dvě 300l odhoditelné nádrže
Messerschmitt Bf 110 D-3
vyvinuta paralelně s D-2, byla určena proti lodím a v přídi byl uložen člun, mohla nést dvě 500kg pumy SC-500 a dvě odhoditelné nádrže (300l nebo 900l)
Messerschmitt Bf 110 E-0
oproti verzi D měla vylepšenou výbavu, ochranu osádky, 4 závěsníky ECT 50 pod křídly
Messerschmitt Bf 110 E-1
jako E-0, motory DB 601A-1, pozdější verze motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 E-2
založena na E-1, navíc s člunem v přídi (jako Bf-110D-3), motory Daimler-Benz DB 601N
Messerschmitt Bf 110 E-3
založena na E-1, motory Daimler-Benz DB 601N, průzkumná verze, kanony MG-FF a trupové závěsníky nahrazeny kamerovou výbavou
Messerschmitt Bf 110 F-0
vyvinuta paralelně s verzí E, identická jako E-1, ale s motory Daimler Benz DB-601F o výkonu 1007 kW (1350 k), větší olejový chladič byl jediný venkovní rozdíl od verze E
Messerschmitt Bf 110 F-1
jako F-0, ale lepší pancéřová ochrana
Messerschmitt Bf 110 F-2
těžký stíhač, výzbroj 4x 7,92mm MG-17, 2x 20mm MG-FF a v zadním kokpitu 1x 7,92mm MG-15
Messerschmitt Bf 110 F-3
průzkumná verze, kanon MG-FF a trupové závěsníky nahrazeny kamerovou výbavou, pod křídly dvě odhoditelné nádrže 300l nebo 900l
Messerschmitt Bf 110 F-4
jako verze F-2, navíc 2x 30mm kanon MK-108 a větší kormidlo pro lepší ovladatelnost
Messerschmitt Bf 110 F-4/U1
noční stíhač, dva 30mm kanony MK-108 jako Schräge Musik
Messerschmitt Bf 110 G-0
motory Daimler Benz DB 605B-1 o výkonu 110kW (1475 k), max. vzletová hmotnost zvýšena na 9390 kg
Messerschmitt Bf 110 G-1
sériově nevyráběno
Messerschmitt Bf 110 G-2
pohyblivý kulomet nahrazen dvojkulometem MG 81Z (celkem 800 ran), dva podtrupové závěsníky ETC 500 a pod křídly čtyři 50kg pumy SC 50 nebo dvě 300l nádrže
Messerschmitt Bf 110 G-2/R1
závěsníky pod trupem nahrazeny 37mm kanonem BK 3,7
Messerschmitt Bf 110 G-2/R2
vybaven vstřikováním dusíku GM-1, odstraněna ochrana zadního kokpitu
Messerschmitt Bf 110 G-2/R3
čtyři kulomety MG 17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK 108 (každý 135 ran)
Messerschmitt Bf 110 G-2/R4
1x 37mm kanon BK 3,7 a 2x 30mm kanon MK 108
Messerschmitt Bf 110 G-2/R5
jako verze G-2/R4 ale se vstřikováním dusíku GM-1
Messerschmitt Bf 110 G-3
produkce paralelně s G-2, průzkumná verze, vybavena kamerou Rb 50/30 nebo Rb 70/30, 4x pevný 7,92mm kulomet MG-17, 1x pohyblivý dvojkulomet MG-81Z
Messerschmitt Bf 110 G-3/R3
4 kulomety MG 17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 G-4
noční stíhač, produkce paralelně s verzí G-2, zlepšená ochrana pilota, výzbroj 2x 20mm kanon MG-151/20 (650 ran), 4x 7,92mm MG-17 (celkem 4000 ran) a 1x pohyblivý dvojkulomet MG 81Z (8700ran), vstup do služby na konci 1942
Messerschmitt Bf 110 G-4a
na podzim 1943 se čtyřpólová soustava antén stala standardní výbavou verze G-4
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R1
vyzbrojen 37mm kanonem BK 3,7
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R2
vybaven vstřikováním dusíku GM-1
Messerschmitt Bf 110 G-4a/R3
místo čtyř kulometů MG-17 vybaven dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 G-4b
verze podobná G-4a, ale radar FuG 212 Lichtenstein C-1 doplněn radarem FuG 220 Lichtenstein SN-2
Messerschmitt Bf 110 G-4c
dosah radaru FuG 220 Lichtenstein SN-2 byl zvýšen natolik, že bylo možné vyřadit radar FuG 212 Lichtenstein C-1
Messerschmitt Bf 110 G-4d
finální verze Bf-110 G-4
Messerschmitt Bf 110 G-4d/R3
Messerschmitt Bf 110 H-2
do poloviny roku 1944 produkce paralelně s Bf-110G, lišil se motory DB-605E, zesíleným podvozkem, zatahovatelným ostruhovým kolem
Messerschmitt Bf 110 H-3
průzkumná verze, výbava jako u verze G-3, ale 4 kulomety MG-17 nahrazeny dvěma 30mm kanony MK-108
Messerschmitt Bf 110 H-4
noční stíhací ekvivalent verze G-4
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-t15722#59440Verze : 6
.
Výjev z Bitvy o Británii. Podle kódu A2 a znaku na přídi jde s největší pravděpodobností o Bf 110 C od I./ZG 52. Ačkoliv Bf 110 nemohla s britskými jednomístnými stíhačkami soupeřit v obratnosti, měla mohutnou výzbroj a byla rychlá, takže nebylo radno je podceňovat.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 110 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výjev z Bitvy o Británii. Podle kódu A2 a znaku na přídi jde s největší pravděpodobností o Bf 110 C od I./ZG 52. Ačkoliv Bf 110 nemohla s britskými jednomístnými stíhačkami soupeřit v obratnosti, měla mohutnou výzbroj a byla rychlá, takže nebylo radno je podceňovat.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-t15722#612762Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Řez letounem BF 110 G.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 110 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Řez letounem BF 110 G.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-t15722#612764Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.