Messerschmitt Bf 110 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1 Messerschmitt Bf 110 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
320 (W.Nr.: 3419-3462, 3471-3486, 3817-3889, 3895-3995, 4013-4116)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6925 kg 15267 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,200 m 53 ft 1 ¾ in
Délka:
Length:
12,070 m 39 ft 7 ¼ in
Výška:
Height:
4,120 m 13 ft 6 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec s maximálním výkonem 809 kW (1 100 k) při 2 400 ot min v h= 0 m.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu VDM 9-11081-C.
Daimler-Benz DB 601 A-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated 1,85 hp at 2,400 rpm at sea level,
driving a three-blade variable-pitch propeller Type VDM 9-11081-C.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l 279 Imp gal / 335 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
525 km/h v 4000 m 326 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3500 m 218 mph in 11483 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 6000 m 10,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1100 km 684 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400+ km 870+ mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG FF/M ráže 20 mm v přídi, po 120 nábojích
4x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi, každý 1 000 nábojů a
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní kabině, 750 nábojů.


Pumový náklad:
2x pumový závěsník ETC 500/IXb (pod trupem) a
4x pumový závěsník ETC 50 / VIIId (pod křídlem):
- 1x SC 1000 + 1x SC 250
- 1x SD 1000
- 2x SC 500
- 2x SD 500
- 2x SC 250
- 4x SC 50
- 2x podkřídlová přídavná nádrž (300 nebo 900 l)


Rüstsätze:
Bf 110 E-1/R1 - přidáno pancéřování pilotní kabiny
Bf 110 E-1/R2 - pod křídlem žádné závěsníky ETC 50, ale pod trupem byly ETC 1000 (pro 2x 1000 kg pumy)


Umbausätze:
Bf 110 E-1/U1 - s vyhledávacím infračerveným zařízením Spanner-Anlage
Bf 110 E-1/U2 - trojmístný (+ navigátor), motory DB 601 N
Two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the nose, 120 rpg,
four fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the nose, 1,000 rpg and
one flexible rearward-firing 0.31 inch MG 15 machine-gun in the rear cocpit, 750 rounds.


Bomb load:
2x ETC 500/IXb bomb rack (under fuselage) and
4x ETC 50 / VIIId bomb rack (under wing):
- 1x SC 1000 + 1x SC 250
- 1x SD 1000
- 2x SC 500
- 2x SD 500
- 2x SC 250
- 4x SC 50
- 2x underwing fuel tank (300 or 900 l)



Rüstsätze:
Bf 110 E-1/R1 - armour fitted
fitted to cocpit area
Bf 110 E-1/R2 - no ETC 50 bomb racks under wing, but ETC 1000 under fuselage (for 2x 1000 kg bombs)


Umbausätze:
Bf 110 E-1/U1 - with Spanner-Anlage
IR searching device
Bf 110 E-1/U2 - crew of three (+ navigator), DB 601 N engines
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282618 Verze : 0
Bf 110 E ze sestavy SKG 210 je připravován na další bojovou misi na východní frontě, zima 1941/1942.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282620 Verze : 1
Rozdíl ve tvaru motorových gondol Bf 110 C-1 a Bf 110 E


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#384647 Verze : 0
Bf 110 E ze sestavy 8./ZG 26 letí stíhací doprovod transportním letounům Ju 52 nad severní Afrikou.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#180382 Verze : 0
Zaujímavý osud mal Bf-110E1 W.Nr 4035 s 4./ZG76. Tento stroj bol použitý v rámci Zvláštneho komanda Junck (Sonderkommando Junck) pod velením Obst. Wernera Juncka ako pomoc Irackým povstalcom v boji proti Britom. Viac podrobností o akcii Sonderkommanda Junck nájdete v tomto článku: https://www.valka.cz/clanek_15302.html


Keď po neúspechu akcie Briti obsadili bývalé letisko Zvláštneho komanda Junck v Mosule, našli na ňom poškodený Bf 110 (W.Nr.4035). Stroj sa im podarilo opraviť s využitím dielov z viacerých zničených, resp. poškodených nemeckých strojov. Stroj bol skúšaný na Irackom letisku Al Habbaniyah a po úspešných letoch bol preletený do Egypta kde ho, v anglickom markingu a s anglickým sériovým číslom HK846, používala 267. peruť RAF. Na prednej časti mal namaľovaný nápis Belle of Berlin (Berlínska kráska). Stratený bol pri núdzovom pristátí na území Sudánu v roku 1942, počas preletu do Juhoafrickej únie.


www.asisbiz.com
Butler, P.: War Prizes, Ian Allan Publishing, 2010, ISBN 1857802446

Messerschmitt Bf 110 E-1 - v anglickom markingu

v anglickom markingu
Messerschmitt Bf 110 E-1 - Bf-110E1 s irackými výsostnými znakmi

Bf-110E1 s irackými výsostnými znakmi
Messerschmitt Bf 110 E-1 - britský vojaci na výškovke poškodeného stroja

britský vojaci na výškovke poškodeného stroja
Messerschmitt Bf 110 E-1 - Zdvíhanie poškodenej Bf-110E1, na predku trupu je slabo vidieť pôvodná žraločia tlama

Zdvíhanie poškodenej Bf-110E1, na predku trupu je slabo vidieť pôvodná "žraločia tlama"
Messerschmitt Bf 110 E-1 - stroj po núdzovom pristátí v Sudáne, všimnite si nápis Belle of Berlin na prednej časti

stroj po núdzovom pristátí v Sudáne, všimnite si nápis Belle of Berlin na prednej časti
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#537169 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více