Main Menu
User Menu

Messerschmitt Bf 110 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
320 (W.Nr.: 3419-3462, 3471-3486, 3817-3889, 3895-3995, 4013-4116)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6925 kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,200 m
Délka:
Length:
12,070 m
Výška:
Height:
4,120 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec s maximálním výkonem 809 kW (1 100 k) při 2 400 ot min v h= 0 m.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu VDM 9-11081-C.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
525 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
1100 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400+ km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG FF/M ráže 20 mm v přídi, po 120 nábojích
4x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi, každý 1 000 nábojů a
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní kabině, 750 nábojů.


Pumový náklad:
2x pumový závěsník ETC 500/IXb (pod trupem) a
4x pumový závěsník ETC 50 / VIIId (pod křídlem):
- 1x SC 1000 + 1x SC 250
- 1x SD 1000
- 2x SC 500
- 2x SD 500
- 2x SC 250
- 4x SC 50
- 2x podkřídlová přídavná nádrž (300 nebo 900 l)


Rüstsätze:
Bf 110 E-1/R1 - přidáno pancéřování pilotní kabiny
Bf 110 E-1/R2 - pod křídlem žádné závěsníky ETC 50, ale pod trupem byly ETC 1000 (pro 2x 1000 kg pumy)


Umbausätze:
Bf 110 E-1/U1 - s vyhledávacím infračerveným zařízením Spanner-Anlage
Bf 110 E-1/U2 - trojmístný (+ navigátor), motory DB 601 N
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
https://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282618Verze : 0
MOD
Bf 110 E ze sestavy SKG 210 je připravován na další bojovou misi na východní frontě, zima 1941/1942.


Zdroj: viz výše




URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282620Verze : 1
MOD
Rozdíl ve tvaru motorových gondol Bf 110 C-1 a Bf 110 E


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#384647Verze : 0
MOD
Bf 110 E ze sestavy 8./ZG 26 letí stíhací doprovod transportním letounům Ju 52 nad severní Afrikou.


Zdroj: viz výše


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#180382Verze : 0
MOD
Zaujímavý osud mal Bf-110E1 W.Nr 4035 s 4./ZG76. Tento stroj bol použitý v rámci Zvláštneho komanda Junck (Sonderkommando Junck) pod velením Obst. Wernera Juncka ako pomoc Irackým povstalcom v boji proti Britom. Viac podrobností o akcii Sonderkommanda Junck nájdete v tomto článku: https://www.valka.cz/clanek_15302.html


Keď po neúspechu akcie Briti obsadili bývalé letisko Zvláštneho komanda Junck v Mosule, našli na ňom poškodený Bf 110 (W.Nr.4035). Stroj sa im podarilo opraviť s využitím dielov z viacerých zničených, resp. poškodených nemeckých strojov. Stroj bol skúšaný na Irackom letisku Al Habbaniyah a po úspešných letoch bol preletený do Egypta kde ho, v anglickom markingu a s anglickým sériovým číslom HK846, používala 267. peruť RAF. Na prednej časti mal namaľovaný nápis Belle of Berlin (Berlínska kráska). Stratený bol pri núdzovom pristátí na území Sudánu v roku 1942, počas preletu do Juhoafrickej únie.


www.asisbiz.com
Butler, P.: War Prizes, Ian Allan Publishing, 2010, ISBN 1857802446


v anglickom markingu

Bf-110E1 s irackými výsostnými znakmi

britský vojaci na výškovke poškodeného stroja

Zdvíhanie poškodenej Bf-110E1, na predku trupu je slabo vidieť pôvodná "žraločia tlama"

stroj po núdzovom pristátí v Sudáne, všimnite si nápis Belle of Berlin na prednej časti
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#537169Verze : 4
MOD