Messerschmitt Bf 110 G-4

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 G-4 Messerschmitt Bf 110 G-4
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 G-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
DD.MM.1943-DD.MM.194R Luther-Werke GmbH, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1943-DD.02.1945 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2208:
Gothaer Waggonfabrik: 439 G-4 + 60 G-4/U7 + 278 G-4/R3 + 342 G-4/R6 + 100 G-4/R7 + 252 G-4/R8
Luther-Werke: 240 G-4 + 129 G-4/R3 + 162 G-4/R7 + 189 G-4/R8
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5093 kg 11228 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9390 kg 20701 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg 18276 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,20 m 53 ft 1 ¾ in
Délka:
Length:
13,05 m 42 ft 9 ¾ in
Výška:
Height:
3,98 m 13 ft ⅝ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
244 kg/m2 38.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 B-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 605 B-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l 279 Imp gal / 335 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
585 km/h v 7000 m 364 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
850 km 528 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1300 km 808 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanón MG 151/20 v přídi, 350 (levý) + 300 (pravý) nábojů
4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 81Z v zadní kabině, 2x 800 nábojů



Rüstsätze:
Bf 110 G-4a/R1 - se systémem GM-1, závěsníky: 2x ETC 500 a 4x ETC 50
Bf 110 G-4a/R2 - podobný G-4a/R1, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2, závěsníky: 2x ETC 500 a 4x ETC 50
Bf 110 G-4b/R1 - podobný G-4a/R1, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2
Bf 110 G-4b/R2 - podobný G-4/R3, MK 108 v přídi, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2
Bf 110 G-4b/R3 - pouzdro se dvěma MG 151/20 pod trupem, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2
Bf 110 G-4b/R7 - podobný Bf 110 G-4/R6, bez systému GM-1
Bf 110 G-4c/R3 - podobný Bf 110 G-4b/R3, vylepšený radar FuG 220 Lichtenstein SN-2, 2x MK 108 a 2x MG 151/20
Bf 110 G-4c/R4 - podobný Bf 110 G-4c/R3, pevnou výzbroj tvořily čtyři MG 151/20
Bf 110 G-4c/R6 - FuG 220 Lichtenstein SN-2 a GM-1
Bf 110 G-4c/R7 - podobný Bf 110 G-4c/R6, bez GM-1
Bf 110 G-4d/R3 - podobný Bf 110 G-4c/R3, jednodušší rozvržení radarových antén



Umbausätze:
Bf 110 G-4/U1 - 2x MG 151/20 v dolní části přídě
Bf 110 G-4/U5 - přestavba přídě pro montáž radaru FuG 212 Lichtenstein C1
Bf 110 G-4/U6 - jako U5, ale s pasivním naváděcím zařízením FuG 221a Rosendaal-Halbe
Bf 110 G-4/U7 - jako U6, ale se systémem GM-1 (později přeznačeno na R2)
Bf 110 G-4/U8 - přídavné nádrže na palivo a olej v zadní kabině
Bf 110 G-4/U9 - 2x MK 108 místo MG 17 v horní části přídě (později přeznačeno na R3), zásoba munice: 255 nábojů
2x 20mm MG 151/20 cannon in the nose, 350 (port) + 300 (starboard) rounds
4x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each
1x flexible 7,92mm MG 81Z machine-guns in the rear cocpit, 2x 800 rounds



Rüstsätze:
Bf 110 G-4a/R1 - with GM-1 system, racks: 2x ETC 500 and 4x ETC 50
Bf 110 G-4a/R2 - similar to G-4a/R1, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars, racks: 2x ETC 500 and 4x ETC 50
Bf 110 G-4b/R1 - similar to G-4a/R1, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars
Bf 110 G-4b/R2 - similar to G-4/R3, MK 108 in the nose, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars
Bf 110 G-4b/R3 - pod with two MG 151/20 under the fuselage, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars
Bf 110 G-4b/R7 - similar to Bf 110 G-4/R6, without GM-1 system
Bf 110 G-4c/R3 - similar to Bf 110 G-4b/R3, improved FuG 220 Lichtenstein SN-2 radar, 2x MK 108 and 2x MG 151/20
Bf 110 G-4c/R4 - similar to Bf 110 G-4c/R3, fixed armament consisting of four MG 151/20
Bf 110 G-4c/R6 - FuG 220 Lichtenstein SN-2 and GM-1
Bf 110 G-4c/R7 - similar to Bf 110 G-4c/R6, without GM-1
Bf 110 G-4d/R3 - similar to Bf 110 G-4c/R3, simplified radar antenna layout



Umbausätze:
Bf 110 G-4/U1 - 2x MG 151/20in the lower nose
Bf 110 G-4/U5 - rebuilt of the nose for installation of FuG 212 Lichtenstein C1 radar
Bf 110 G-4/U6 - as U5, but with FuG 221a Rosendaal-Halbe passive homing device
Bf 110 G-4/U7 - as U6, but with GM-1 system (later reclassified R2)
Bf 110 G-4/U8 - auxiliary fuel and oil tanks in rear cocpit
Bf 110 G-4/U9 - 2x MK 108 instead of MG 17 in the upper nose (later reclassified R3), ammunition: 255 rounds
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#282977 Verze : 0
Rekonstrukce kamufláže jednoho z maďarských nočních stíhacích Messerschmittů Bf 110 G-4 na letišti ve Vídeňském Novém Městě.
Messerschmitt Bf 110 G-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#398538 Verze : 1
Bf 110 G-4 (W.Nr.730255, 7J+AF) z 1./NJG 102 zanechaný okupanty na Ruzyni. Později na trup přibyl ještě bílý český manupulační nápis "Zajištěno pro konstrukci".
Messerschmitt Bf 110 G-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#398539 Verze : 1
Bf 110 G-4 (W.Nr. 720410, G9+MD) ze sestavy noční stíhací skupiny III./NJG 1. Hptm. Martin Drewes sestřelil s tímto letounem v noci z 20. na 21. července 1944 severně od města Tubbergen (Loomsweg) poblíž německo-nizozemské hranice dva britské bombardéry Lancaster. Trosky zasaženého letouny však zasáhly i samotný Bf 110 G-4, který nakonec havaroval (německá osádky přežila).
Messerschmitt Bf 110 G-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Messerschmitt Bf 110 G-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#420414 Verze : 1
Bf 110 G-4 z výzbroje 5./NJG 5, který byl při operačním letu v říjnu 1944 nucen přistát ve Švýcarsku. Osádka se vrátila zpátky do Německa, letoun byl vyhozen do vzduchu.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 G-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#375692 Verze : 2
Letouny Bf 110 G-4/R3 ze sestavy 9./NJG 1 na stojánce letiště v Německu, 2.4.1945.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 G-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-4-t76917#375693 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více