Název: Name: | Messerschmitt Bf 110 G-4 | Messerschmitt Bf 110 G-4 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 110 G-4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha DD.MM.1943-DD.MM.194R Luther-Werke GmbH, Braunschweig | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1943-DD.02.1945 (?) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2208: Gothaer Waggonfabrik: 439 G-4 + 60 G-4/U7 + 278 G-4/R3 + 342 G-4/R6 + 100 G-4/R7 + 252 G-4/R8 Luther-Werke: 240 G-4 + 129 G-4/R3 + 162 G-4/R7 + 189 G-4/R8 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5093 kg | 11228 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9390 kg | 20701 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9800 kg | 18276 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,20 m | 53 ft 1 ¾ in |
Délka: Length: | 13,05 m | 42 ft 9 ¾ in |
Výška: Height: | 3,98 m | 13 ft ⅝ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,4 m2 | 413.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 244 kg/m2 | 38.98 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 B-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 605 B-1 - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1270 l | 279 Imp gal / 335 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 585 km/h v 7000 m | 364 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11 m/s | 2165.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1300 km | 808 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 20mm kanón MG 151/20 v přídi, 350 (levý) + 300 (pravý) nábojů 4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů 1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 81Z v zadní kabině, 2x 800 nábojů Rüstsätze: Bf 110 G-4a/R1 - se systémem GM-1, závěsníky: 2x ETC 500 a 4x ETC 50 Bf 110 G-4a/R2 - podobný G-4a/R1, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2, závěsníky: 2x ETC 500 a 4x ETC 50 Bf 110 G-4b/R1 - podobný G-4a/R1, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2 Bf 110 G-4b/R2 - podobný G-4/R3, MK 108 v přídi, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2 Bf 110 G-4b/R3 - pouzdro se dvěma MG 151/20 pod trupem, radary FuG 212 Lichtenstein C1 a FuG 220 Lichtenstein SN-2 Bf 110 G-4b/R7 - podobný Bf 110 G-4/R6, bez systému GM-1 Bf 110 G-4c/R3 - podobný Bf 110 G-4b/R3, vylepšený radar FuG 220 Lichtenstein SN-2, 2x MK 108 a 2x MG 151/20 Bf 110 G-4c/R4 - podobný Bf 110 G-4c/R3, pevnou výzbroj tvořily čtyři MG 151/20 Bf 110 G-4c/R6 - FuG 220 Lichtenstein SN-2 a GM-1 Bf 110 G-4c/R7 - podobný Bf 110 G-4c/R6, bez GM-1 Bf 110 G-4d/R3 - podobný Bf 110 G-4c/R3, jednodušší rozvržení radarových antén Umbausätze: Bf 110 G-4/U1 - 2x MG 151/20 v dolní části přídě Bf 110 G-4/U5 - přestavba přídě pro montáž radaru FuG 212 Lichtenstein C1 Bf 110 G-4/U6 - jako U5, ale s pasivním naváděcím zařízením FuG 221a Rosendaal-Halbe Bf 110 G-4/U7 - jako U6, ale se systémem GM-1 (později přeznačeno na R2) Bf 110 G-4/U8 - přídavné nádrže na palivo a olej v zadní kabině Bf 110 G-4/U9 - 2x MK 108 místo MG 17 v horní části přídě (později přeznačeno na R3), zásoba munice: 255 nábojů | 2x 20mm MG 151/20 cannon in the nose, 350 (port) + 300 (starboard) rounds 4x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each 1x flexible 7,92mm MG 81Z machine-guns in the rear cocpit, 2x 800 rounds Rüstsätze: Bf 110 G-4a/R1 - with GM-1 system, racks: 2x ETC 500 and 4x ETC 50 Bf 110 G-4a/R2 - similar to G-4a/R1, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars, racks: 2x ETC 500 and 4x ETC 50 Bf 110 G-4b/R1 - similar to G-4a/R1, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars Bf 110 G-4b/R2 - similar to G-4/R3, MK 108 in the nose, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars Bf 110 G-4b/R3 - pod with two MG 151/20 under the fuselage, FuG 212 Lichtenstein C1 and FuG 220 Lichtenstein SN-2 radars Bf 110 G-4b/R7 - similar to Bf 110 G-4/R6, without GM-1 system Bf 110 G-4c/R3 - similar to Bf 110 G-4b/R3, improved FuG 220 Lichtenstein SN-2 radar, 2x MK 108 and 2x MG 151/20 Bf 110 G-4c/R4 - similar to Bf 110 G-4c/R3, fixed armament consisting of four MG 151/20 Bf 110 G-4c/R6 - FuG 220 Lichtenstein SN-2 and GM-1 Bf 110 G-4c/R7 - similar to Bf 110 G-4c/R6, without GM-1 Bf 110 G-4d/R3 - similar to Bf 110 G-4c/R3, simplified radar antenna layout Umbausätze: Bf 110 G-4/U1 - 2x MG 151/20in the lower nose Bf 110 G-4/U5 - rebuilt of the nose for installation of FuG 212 Lichtenstein C1 radar Bf 110 G-4/U6 - as U5, but with FuG 221a Rosendaal-Halbe passive homing device Bf 110 G-4/U7 - as U6, but with GM-1 system (later reclassified R2) Bf 110 G-4/U8 - auxiliary fuel and oil tanks in rear cocpit Bf 110 G-4/U9 - 2x MK 108 instead of MG 17 in the upper nose (later reclassified R3), ammunition: 255 rounds |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994 Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997 Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000 Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977 http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110 |