Main Menu
User Menu

Tupolev DI-8bis

Туполев ДИ-8бис

     
Název:
Name:
Tupolev ANT-46bis (DI-8bis)
Originální název:
Original Name:
Туполев АНТ-46бис (ДИ-8бис)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1936-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze DI-8
První vzlet:
Maiden Flight:
01.08.1935 (prototyp v původním provedení)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4180 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5910 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
20,300 m
Délka:
Length:
12,240 m
Výška:
Height:
3,640 m
Plocha křídla:
Wing Area:
55,70 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
106,104 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin M-34FRN kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 822,6 kW (1 200 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 3 400 mm ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
745 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
404 km/h v 4250 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
1800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón ŠVAK ráže 20, mm v křídlech,
1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni pravého křídla, s 800 náboji,
1x pohyblivý kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm v předním střelišti,
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 250 kg pum v pumovnici.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp ANT-46 (DI-8) prošel v roce 1936 rozsáhlými úpravami, označení se změnilo an DI-8bis
Zdroje:
Sources:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9D%D0%A2-46
https://www.aviastar.org/air/russia/ant-46.php
https://www.airwar.ru/enc/fww2/di8.html
https://ram-home.com/ram-old/di-8.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DI-8bis-t144269#465254Verze : 0
MOD
Historie:


Původní ANT-46 (DI-8) byl navržen tak, aby jeho hlavní výzbrojí byly dva bezzákluzové kanóny APK-4 konstruktéra L. V. Kucharevkého, jejich vývoj byl zastaven a jak tehdy v této zemi bylo dobrým zvykem - konstruktér byl zatčen.
ANT-46 zde zůstal připraven ke státním zkouškám, ale nebyly zbraně, které nesl. Na základě doporučení prvního náměstka hlavního konstruktéra CAGI V. M. Petljakova byl prototyp v původním provedení odeslán k rozsáhlejším úpravám do výrobního závodu č. 22.


Vyměněno bylo křídlo, tím se prototyp zbavil křídla původně určeného pro SB-2, motory byly nahrazeny výkonnějšími motory domácí produkce a to typem AM-34FRN (reduktorový, přeplňovaný motor se zvýšeným výkonem), motory byly dílem konstruktéra A. A. Mikulina. Další úpravou prošly ocasní plochy, zde se změnil tvar a především se zvětšila plocha. Nesmíme zapomenout právě na výzbroj, která byla prvotní příčinnou všech provedených úprav, byly předloženy dva návrhy v prvním návrhu bylo počítáno se čtveřicí kanónů ŠVAK v křídlech, druhý návrh byl sofistikovanější, kanóny měly být instalovány do snadno vyměnitelné baterie pod trupem. V baterii mělo nainstalováno celkem pět kanónů ŠVAK včetně jejich zásobníků, tato vyzbrojní varianta slibovala jejich snadnou údržbu a dobíjení munice. Nepodařilo se mi ověřit jakou výzrojí byl prototyp vybaven.

Upravený letoun byl označen jako DI-8bis, ale do programu státních zkoušek nebyl zařazen, zůstal stát v objektu výrobního závodu č. 22 bez naděje na pokračování testovacích letů, stalo se tak díky politickým tlakům a intrikářství, za kterými zřejmě stál M. M. Kaganovič, oficiálním důvodem bylo rozhodnutí nerozšiřovat počet stávajících typů letadel.


Použité prameny:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9D%D0%A2-46
https://www.airwar.ru/enc/fww2/di8.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DI-8bis-t144269#465262Verze : 0
MOD