Tupolev DI-8bis

Туполев ДИ-8бис
     
Název:
Name:
Tupolev ANT-46bis (DI-8bis) Tupolev ANT-46bis (DI-8bis)
Originální název:
Original Name:
Туполев АНТ-46бис (ДИ-8бис)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1936-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze DI-8
První vzlet:
Maiden Flight:
01.08.1935 (prototyp v původním provedení)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4180 kg 9215 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5910 kg 13029 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,300 m 66ft 7in
Délka:
Length:
12,240 m 40ft 2in
Výška:
Height:
3,640 m 11ft 11,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
55,70 m2 599.55 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
106,104 kg/m2 21.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin M-34FRN kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 822,6 kW (1 200 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 3 400 mm ?
Milulin M-34FRN twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185,
driving a two-blade wooden propellers of 11ft 2in diameter?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
745 l 163.9 UK gallons (196.8 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
404 km/h v 4250 m 251 mph in 13944 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 5000 m 10,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1800 km 1118.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón ŠVAK ráže 20, mm v křídlech,
1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni pravého křídla, s 800 náboji,
1x pohyblivý kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm v předním střelišti,
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 250 kg pum v pumovnici.
Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted in the wings,
one fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in root of the the right wing, 800 rounds,
one flexible forward-firing 0.5 inch ShVAK machine-gun in the nose,
one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position and
one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the ventral position.
Bomb load: Up to 551 lb bombs in the bomb bay.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp ANT-46 (DI-8) prošel v roce 1936 rozsáhlými úpravami, označení se změnilo an DI-8bis In 1936 has undergone the prototype DI-8 a large modifications, the designation was changed to DI-8bis.
Zdroje:
Sources:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9D%D0%A2-46
http://www.aviastar.org/air/russia/ant-46.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/di8.html
http://ram-home.com/ram-old/di-8.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DI-8bis-t144269#465254 Verze : 0
Historie:


Původní ANT-46 (DI-8) byl navržen tak, aby jeho hlavní výzbrojí byly dva bezzákluzové kanóny APK-4 konstruktéra L. V. Kucharevkého, jejich vývoj byl zastaven a jak tehdy v této zemi bylo dobrým zvykem - konstruktér byl zatčen.
ANT-46 zde zůstal připraven ke státním zkouškám, ale nebyly zbraně, které nesl. Na základě doporučení prvního náměstka hlavního konstruktéra CAGI V. M. Petljakova byl prototyp v původním provedení odeslán k rozsáhlejším úpravám do výrobního závodu č. 22.


Vyměněno bylo křídlo, tím se prototyp zbavil křídla původně určeného pro SB-2, motory byly nahrazeny výkonnějšími motory domácí produkce a to typem AM-34FRN (reduktorový, přeplňovaný motor se zvýšeným výkonem), motory byly dílem konstruktéra A. A. Mikulina. Další úpravou prošly ocasní plochy, zde se změnil tvar a především se zvětšila plocha. Nesmíme zapomenout právě na výzbroj, která byla prvotní příčinnou všech provedených úprav, byly předloženy dva návrhy v prvním návrhu bylo počítáno se čtveřicí kanónů ŠVAK v křídlech, druhý návrh byl sofistikovanější, kanóny měly být instalovány do snadno vyměnitelné baterie pod trupem. V baterii mělo nainstalováno celkem pět kanónů ŠVAK včetně jejich zásobníků, tato vyzbrojní varianta slibovala jejich snadnou údržbu a dobíjení munice. Nepodařilo se mi ověřit jakou výzrojí byl prototyp vybaven.

Upravený letoun byl označen jako DI-8bis, ale do programu státních zkoušek nebyl zařazen, zůstal stát v objektu výrobního závodu č. 22 bez naděje na pokračování testovacích letů, stalo se tak díky politickým tlakům a intrikářství, za kterými zřejmě stál M. M. Kaganovič, oficiálním důvodem bylo rozhodnutí nerozšiřovat počet stávajících typů letadel.


Použité prameny:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9D%D0%A2-46
http://www.airwar.ru/enc/fww2/di8.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DI-8bis-t144269#465262 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více