Main Menu
User Menu

Polikarpov I-1

Поликарпов И-1

     
Název:
Name:
Polikarpov I-1
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.192R Státní letecký závod č. 1, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
15.10.1924-DD.MM.192R sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (IL-400 a IL-400B)
33 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
15.08.1923 1st prototype
18.07.1924 2nd prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1112 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1510 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m
Délka:
Length:
7,800 m
Výška:
Height:
2,950 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,5 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
M-5-400 (Liberty 12) vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec (bloky válců svírají úhel 45°), vzletový výkon 298 kW (405 k) při 1 500 ot/min a maximální 313,2 kW (425 k) při 1 750 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
310 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
264 km/h v 2200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
200 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,75 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,9 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6750 m
Dolet:
Range:
650 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm v trupu.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Polikarpov I-1 byl jednomístný dolnoplošník celodřevěné konstrukce.
- První prototyp ač byl před vzletem upravován byl zničen během prvního letu, příčinnou bylo vzad posunuté těžiště letounu.
- Druhý prototyp měl o 300 mm vpřed posunutý motor a kabinu, zvětšené ocasní plochy, křídlo bylo zcela nové, lehčí díky hliníkovému potahu. Chladiče byly typu Lamblin (kulové u podvozku).
Sériově vyrobená letadla byla vyrobena metodou "Co kus, to originál" a sloužila k testování. Žádné letadlo nikdy nebylo zařazeno do operační služby.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6
https://www.airwar.ru/enc/fww1/i1.html
www.peoples.ru
https://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-1.php
archiv autora

Polikarpov I-1 -


Polikarpov I-1 -


Polikarpov I-1 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-1-t143801#464121Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-1-t143801#464121Version : 0
MOD