Název: Name: | Polikarpov I-1 | Polikarpov I-1 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.192R Státní letecký závod č. 1, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | 15.10.1924-DD.MM.192R sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy (IL-400 a IL-400B) 33 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.08.1923 1st prototype 18.07.1924 2nd prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1112 kg | 2452 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1510 kg | 3329 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | 35ft 5in |
Délka: Length: | 7,800 m | 25ft 7in |
Výška: Height: | 2,950 m | 9ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 75,5 kg/m2 | 15.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | M-5-400 (Liberty 12) vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec (bloky válců svírají úhel 45°), vzletový výkon 298 kW (405 k) při 1 500 ot/min a maximální 313,2 kW (425 k) při 1 750 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná. | M-5-400 (Liberty 12) twelve-cylinder water-cooled 45° Vee engine rated at 400 hp for take-off at 1,550 rpm and maximum power output 420 hp at 1,650 rpm, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 310 l | 68,19 UK gallons (82 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 264 km/h v 2200 m | 164 mph in 7218 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v 1500 m | 124.3 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,75 m/s | 1722.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,9 min do 1000 m | 1,9 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6750 m | 22146 ft |
Dolet: Range: | 650 km | 403.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm v trupu. | Two fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns mounted in the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Polikarpov I-1 byl jednomístný dolnoplošník celodřevěné konstrukce. - První prototyp ač byl před vzletem upravován byl zničen během prvního letu, příčinnou bylo vzad posunuté těžiště letounu. - Druhý prototyp měl o 300 mm vpřed posunutý motor a kabinu, zvětšené ocasní plochy, křídlo bylo zcela nové, lehčí díky hliníkovému potahu. Chladiče byly typu Lamblin (kulové u podvozku). Sériově vyrobená letadla byla vyrobena metodou "Co kus, to originál" a sloužila k testování. Žádné letadlo nikdy nebylo zařazeno do operační služby. | The I-1 was a single-seat, low-wing, wooden aircraft. The first prototype of IL-400 was destroyed in a crash because its center of gravity was too far aft. A second prototype IL-400B, was built with a new, thinner, aluminum wing was designed and the tailplane and vertical stabilizer were enlarged. The cockpit and engine were moved forward and the radiator was replaced by a Lamblin type. The serial aircraft had a radiator honeycomb type. The production aircraft differed from one another and all were used for testing. The aircraft never entered operational service. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9. Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6 http://www.airwar.ru/enc/fww1/i1.html www.peoples.ru http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-1.php archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |