Název: Name: | Jermolajev Jer-2 2M-105 | |
Originální název: Original Name: | Ермолаев Ер-2 2М-105 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1941-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 71 (128?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.05.1940 DB-240 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7076 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13556 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,69 m | |
Délka: Length: | 16,30 m | |
Výška: Height: | 4,00 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 73,16 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k třílistá stavitelná vrtule VIŠ-22T | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 437 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7700 m | |
Dolet: Range: | 4000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi 1x kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetní věži TUM-2 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 4000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР 1938-1950гг. Машиностроение, Москва 1988. Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. Khazanov, Dimitri; Medved, Alexandre. Ermolaev Er-2: Un bombardier politique, Le Fana de L'Aviation 2005/11. Маслов, Михаил. Неизвестный Ермолай, Авиация и Космонавтика 1998/04. Проклов, Владимир. Послевоенные поршневые самолеты ОКБ П. О. Сухого, Авиация и Космонавтика 2007/07. Němeček, Václav. Jermolajev Jer-2, L+K 1991/25. |
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#563948Verze : 0
Aubi
MOD
Jermolajev Jer-2
Dálkový bombardér. Stroj vznikl úpravou dopravního letounu STAL-7, zkonstruovaného v SSSR působícím italským konstruktérem Bartinim. Úpravu provedl V. G. Jermolajev.
DB-240 poprvé letěl v r. 1940. Na začátku války bylo k dispozici 128 ks. Celokovový trup, středoplošník, křídla měla tvar obrácených racčích křídel, motory a kryty hlavních podvozkových noh montovány v zalomení křídel. Dvojité ocasní plochy. Tříkolový podvozek s ocasním kolečkem.
Experimentováno s motory - r. 1942 zkoušeny motory AM-35, od prosince 1943 se sériově montují naftové motory AČ-30B konstruktéra Čaromského. Této upravené verze bylo postaveno cca 300 ks. Tato verze měla přestavěnou kabinu, upravené křídlo, pod trupem výzbroj větší ráže. Vnitřní pumovnice upravena tak, aby pojala 1000 kg pumu. Maximální rychlost této verze - 446 km/h ( 277 mil/h ), dolet - 5000 km ( 3107 mil ).
3 stroje upraveny v OKB Suchoj na dopravu VIP pasažérů s devítimístnou kabinou.
Na obrázku verze s motory AM-35
Dálkový bombardér. Stroj vznikl úpravou dopravního letounu STAL-7, zkonstruovaného v SSSR působícím italským konstruktérem Bartinim. Úpravu provedl V. G. Jermolajev.
DB-240 poprvé letěl v r. 1940. Na začátku války bylo k dispozici 128 ks. Celokovový trup, středoplošník, křídla měla tvar obrácených racčích křídel, motory a kryty hlavních podvozkových noh montovány v zalomení křídel. Dvojité ocasní plochy. Tříkolový podvozek s ocasním kolečkem.
Experimentováno s motory - r. 1942 zkoušeny motory AM-35, od prosince 1943 se sériově montují naftové motory AČ-30B konstruktéra Čaromského. Této upravené verze bylo postaveno cca 300 ks. Tato verze měla přestavěnou kabinu, upravené křídlo, pod trupem výzbroj větší ráže. Vnitřní pumovnice upravena tak, aby pojala 1000 kg pumu. Maximální rychlost této verze - 446 km/h ( 277 mil/h ), dolet - 5000 km ( 3107 mil ).
3 stroje upraveny v OKB Suchoj na dopravu VIP pasažérů s devítimístnou kabinou.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Na obrázku verze s motory AM-35
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#87672Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21770.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jermolajev Jer-2 2M-105 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#563949Verze : 0
Aubi
MOD
Citace - Aubis :
3 stroje upraveny v OKB Suchoj na dopravu VIP pasažérů s devítimístnou kabinou.
K tomuto len krátke doplnenie.
V OKB Suchoja boli upravené dva alebo tri stroje na verziu Jer-2ON (Osobovo naznačenija) teda špeciálneho určenia preto, lebo po smrti hlavného konštruktéra generála Jermolajeva (+31.12.1944) bolo v marci 1945 OKB Jermolajeva zlúčené pod OKB Suchoja.
Foto je zo zbierok Nica Braasa via 1000aircraftphotos.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#171125Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.