Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 E-31) | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 E-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt AG, Augsburg / DD.MM.1939-DD.MM.19RR Messerschmitt GmbH, Regensburg / DD.MM.1939-DD.MM.1940 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig / DD.MM.1939-DD.MM.1940 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt / | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1939-DD.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1246: Bayerische Flugzeugwerke: 35 E-3 (W.Nr.: 1927-1954) Messerschmitt: 75 E-3 (W.Nr.: 1955-1979) + 75 E-3a (W.Nr.: 2159-2178, 2189-2198, 2346-2443, 2479-2513, 2622-2640) Erla Maschinenwerk: 812 E-3 (W.Nr.: 666-994, 1074-1574) Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 249 E-3 W.Nr.: 5001-5259) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1865 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2608 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,87 m | |
Délka: Length: | 8,64 m | |
Výška: Height: | 2,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 A-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny) E-3a: Daimler-Benz DB 601 Aa - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2500 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 570 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,83 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 9000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 660 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 2x 20mm kanón MG FF v křídle, každý 60 nábojů + Bf 109 E-3/B: 1x SC 250 4x SC 50 96x SD 2 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) exportní verze označena jako Bf 109 E-3a | |
Zdroje: Sources: | Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46 Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#4520Verze : 0
Schlange
MOD
.
Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | červená 11 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Instrukční eskadra 2 [1938-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR květen-červen 1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#413310Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem "bílá 5" sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Litjens, Stefan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1244 |
Taktické označení / imatrikulace | 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | II. skupina Stíhací eskadry 53 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem "bílá 5" sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612611Verze : 0
Rad
MOD
.
Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 'Pik-As', březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Mölders, Werner |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | III. skupina Stíhací eskadry 53 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 'Pik-As', březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612633Verze : 0
Rad
MOD
Bf 109 E-3 z výzbroje II./JG 53 na polním letišti během tažení proti Francii, začátek léta 1940.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373997Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Španělský Bf 109 E-3 na letišti El Prat u Barcelony.
http://guerracivil.forumup.es
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://guerracivil.forumup.es
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#414521Verze : 0
wlasto
MOD
Řada strojů Bf 109 E-3a z výzbroje švýcarského letectva na polním letišti.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373999Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Messerschmitt Bf 109 E-3/B, exponát Muzea RAF v Hendonu. Jedná se o letoun W.Nr. 4101, který byl vyroben v továrně Erla v roce 1939 a dodán k 6./JG 52 jako "žlutá 8". Stroj byl později předán 2./JG 52 a přečíslován "černá 12". Kvůli poškozením po leteckém boji dne 27.11.1940 musel pilot Wolfgang Teumer s letounem nouzově přistát na území Velké Británie (© Radek Havelka).







URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#315648Verze : 0
Elvis
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.