Messerschmitt Bf 109 E-3

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-31)
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt AG, Augsburg /
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1246:
Bayerische Flugzeugwerke: 35 E-3 (W.Nr.: 1927-1954)
Messerschmitt: 75 E-3 (W.Nr.: 1955-1979) + 75 E-3a (W.Nr.: 2159-2178, 2189-2198, 2346-2443, 2479-2513, 2622-2640)
Erla Maschinenwerk: 812 E-3 (W.Nr.: 666-994, 1074-1574)
Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 249 E-3 W.Nr.: 5001-5259)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1865 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2608 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m
Délka:
Length:
8,64 m
Výška:
Height:
2,60 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)


E-3a:
Daimler-Benz DB 601 Aa
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2500 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
570 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,83 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 9000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10300 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
660 km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
2x 20mm kanón MG FF v křídle, každý 60 nábojů


+ Bf 109 E-3/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) exportní verze označena jako Bf 109 E-3a
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
https://www.messerschmitt-bf109.de/



URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#4520Verze : 0
MOD
.

Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#413310Verze : 0
MOD
.

Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem "bílá 5" sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612611Verze : 0
MOD
.

Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 'Pik-As', březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#612633Verze : 0
MOD
Bf 109 E-3 z výzbroje II./JG 53 na polním letišti během tažení proti Francii, začátek léta 1940.


Zdroj: viz výše


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373997Verze : 0
MOD
Španělský Bf 109 E-3 na letišti El Prat u Barcelony.

https://guerracivil.forumup.es
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#414521Verze : 0
MOD
Řada strojů Bf 109 E-3a z výzbroje švýcarského letectva na polním letišti.


Zdroj: viz výše


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#373999Verze : 0
MOD
Messerschmitt Bf 109 E-3/B, exponát Muzea RAF v Hendonu. Jedná se o letoun W.Nr. 4101, který byl vyroben v továrně Erla v roce 1939 a dodán k 6./JG 52 jako "žlutá 8". Stroj byl později předán 2./JG 52 a přečíslován "černá 12". Kvůli poškozením po leteckém boji dne 27.11.1940 musel pilot Wolfgang Teumer s letounem nouzově přistát na území Velké Británie (© Radek Havelka).





URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-3-t1012#315648Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!