Název: Name: | Tupolev ANT-2 | |
Originální název: Original Name: | Туполев АНТ-2 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva / DD.MM.1930-DD.MM.1930 Kolčuginský závod č. 7, Kolčugino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 ANT-2 1(?) ANT-2bis | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.05.1924 | |
Osádka: Crew: | 1 + 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 523 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 837 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,45 m | |
Délka: Length: | 7,60 m | |
Výška: Height: | 2,12 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,89 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | ANT-2: Bristol Lucifer III o výkonu 75 kW ANT-2bis: Wright Whirlwind o výkonu 149 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2071) km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3300 m | |
Dolet: Range: | 425 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 750 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) podle jiných zdrojů 170 km/h; 207 km/h snad byla rychlost dosažená s motorem Wright | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. http://www.tupolev.ru/ant-2 |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-2-t8988#555136Verze : 0
Aubi
MOD
ANT-2
Lehké dopravní letadlo, uvedeno do sériové výroby. První sovětské celokovové letadlo. Úspěšné ovládnutí výroby polotovarů z kolčugaluminia (plátového válcovaného vlnitého plechu, profilů, potrubí, nýtů) dal možnost kolektivu v čele s A. N. Tupolevem, přistoupit k zpracování malého celokovového letadla ANT-2.
V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2 - 3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovový jednoplošného hornoplošníku. Na první prototyp byl instalován motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s.
V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2-3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka, s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovového hornoplošníku s otevřenou kabinou pilota a nejprve dvoumístnou kabinou cestujících. Na první prototyp byl instalován tříválcový motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s. Na konstrukci letadla se zúčastnili inženýři a konstruktéři V. M. Petljakov, A. I. Zimin, V. M. Kondorskij, I. I. Pogosskij, M. S. Někrasov a dal. (В. М. Петляков, А. И. Зимин, В. М. Кондорский, И. И. Погосский, М. С. Некрасов)
V květnu r. 1924 byla ukončená stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Na základě jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů.
Celá konstrukce letadla byla dobře promyšlenou, lehkou. Trup letadla byl vysoký a úzký, skoro trojúhelníkového průřezu. Cestující seděli obličeji proti sobě – tedy přední z nich zády ke směru letu, v levém boku byly dveře. Celý potah trupu byl z vlnitého plechu, kostra z různých kolčugaluminiových profilů, dvounosníkové křídlo, s třináctidílným žebrováním na každé polovině, nedělené. Ovládání křidélek a výšky táhly, směrové řízení - lanové.
Vzhledem k absenci domácích motorů požadovaného výkonu se letadlo ANT-2 nedočkalo širšího nasazení. V květnu r. 1924 byla ukončena stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Podle jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů. V sérii letadlo, obdrželo, vzhledem k použití motoru o výkonu 200 KS a faktu, že bylo určeno pro dopravu 3 osob, označení ANT-2bis (АНТ-2бис). V souvislosti se zatížeností KB pracemi s rozběhem série ANT-3 (R-3) se nepodařilo uskutečnit v plném rozsahu plány na výrobu pěti ANT- 2bis, v r. 1930 byl postaven a létal jediný. Také nebyl uskutečněn projekt průzkumníka na bázi ANT-2.
Letadlo ANT-2 sehraje důležitou úlohu, tím, že zahájí cestu uplatnění kovu v leteckém průmyslu. Zkušenosti s technologií stavby celokovových letadel a metodika jejich výpočtu na pevnost se projevily jako velmi cenné a později byly použity při projektování a stavbě takových letadel, jako TB-1, TB-3 a dalších.
Letadlo ANT-2 bylo dlouhá léta vystaveno v Ústředním domě letectví a kosmonautiky M. I. Frunze, odkud byl v říjnu 1960 po renovaci předán do muzea VVS v Moninu.
Prameny:
pramen:
https://www.tupolev.ru
pramen:
www.tupolev.ru
pramen:
www.tupolev.ru
pramen:
rus.polymus.ru
pramen:
rus.polymus.ru
pramen:
www.tupolev.ru
pramen:
www.tupolev.ru
pramen:
www.tupolev.ru
Lehké dopravní letadlo, uvedeno do sériové výroby. První sovětské celokovové letadlo. Úspěšné ovládnutí výroby polotovarů z kolčugaluminia (plátového válcovaného vlnitého plechu, profilů, potrubí, nýtů) dal možnost kolektivu v čele s A. N. Tupolevem, přistoupit k zpracování malého celokovového letadla ANT-2.
V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2 - 3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovový jednoplošného hornoplošníku. Na první prototyp byl instalován motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s.
V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2-3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka, s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovového hornoplošníku s otevřenou kabinou pilota a nejprve dvoumístnou kabinou cestujících. Na první prototyp byl instalován tříválcový motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s. Na konstrukci letadla se zúčastnili inženýři a konstruktéři V. M. Petljakov, A. I. Zimin, V. M. Kondorskij, I. I. Pogosskij, M. S. Někrasov a dal. (В. М. Петляков, А. И. Зимин, В. М. Кондорский, И. И. Погосский, М. С. Некрасов)
V květnu r. 1924 byla ukončená stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Na základě jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů.
Celá konstrukce letadla byla dobře promyšlenou, lehkou. Trup letadla byl vysoký a úzký, skoro trojúhelníkového průřezu. Cestující seděli obličeji proti sobě – tedy přední z nich zády ke směru letu, v levém boku byly dveře. Celý potah trupu byl z vlnitého plechu, kostra z různých kolčugaluminiových profilů, dvounosníkové křídlo, s třináctidílným žebrováním na každé polovině, nedělené. Ovládání křidélek a výšky táhly, směrové řízení - lanové.
Vzhledem k absenci domácích motorů požadovaného výkonu se letadlo ANT-2 nedočkalo širšího nasazení. V květnu r. 1924 byla ukončena stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Podle jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů. V sérii letadlo, obdrželo, vzhledem k použití motoru o výkonu 200 KS a faktu, že bylo určeno pro dopravu 3 osob, označení ANT-2bis (АНТ-2бис). V souvislosti se zatížeností KB pracemi s rozběhem série ANT-3 (R-3) se nepodařilo uskutečnit v plném rozsahu plány na výrobu pěti ANT- 2bis, v r. 1930 byl postaven a létal jediný. Také nebyl uskutečněn projekt průzkumníka na bázi ANT-2.
Letadlo ANT-2 sehraje důležitou úlohu, tím, že zahájí cestu uplatnění kovu v leteckém průmyslu. Zkušenosti s technologií stavby celokovových letadel a metodika jejich výpočtu na pevnost se projevily jako velmi cenné a později byly použity při projektování a stavbě takových letadel, jako TB-1, TB-3 a dalších.
Letadlo ANT-2 bylo dlouhá léta vystaveno v Ústředním domě letectví a kosmonautiky M. I. Frunze, odkud byl v říjnu 1960 po renovaci předán do muzea VVS v Moninu.
Prameny:
rus.polymus.ru
www.tupolev.ru
www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
https://www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
rus.polymus.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
rus.polymus.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.tupolev.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
www.tupolev.ru
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-2-t8988#250193Verze : 2
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.