Název: Name: | Tupolev ANT-1 | |
Originální název: Original Name: | Туполев АНТ-1 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.10.1923 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 230 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 360 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,20 m | |
Délka: Length: | 5,40 m | |
Výška: Height: | 1,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 10,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | šestiválec Anzani o výkonu 25,7 kW/35 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 120 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 540 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. http://ram-home.com/ram-old/ant-1.html |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-1-t8987#555131Verze : 0
Aubi
MOD
ANT-1 byl postaven coby typický jednoplošník své doby - na spodní hraně bednovitého trupu uchycená křídla, vzepřená k jeho horní hraně. Měl posloužit jako důkaz použitelnosti nově vyvinuté lehké slitiny na bázi hliníku - kolčugaluminia. Materiál od r. 1920 připravovala skupina mladých sovětských odborníků na kovy - inženýři I. Sidorin, V. Butalov, Ju. Muzalevskij a další (И. Сидорин, В. Буталов, Ю. Музалевский) - jako odpověď na na západě vyvíjený dural. Použitelné výsledky byly dosaženy cca v roce 1921. Protože první ingoty slitiny vznikly v závodě v městě Kolčugino ve Vladimirské obrasti (Кольчугино, Владимирская область), byl materiál nazván kolčuginský hliník - tedy kolčugaluminium.
Andrej Nikolajevič Tupolev patřil k průkopníkům celokovové stavby letadel, proto, po vzoru prof. Junkerse, nový materiál usilovně prosazuje.
Stavba letadla byla zahájena v dubnu 1922 a dokončena 21. října 1923, kdy stroj absolvoval i první let. Pilotem byl ing. Je. Pogosskij (Е. И. Погосский). Stroj ještě příliš nový materiál nevyužíval, v konstrukci trupu i křídel převládalo tradiční dřevo. Z kovu byly jen části konstrukce trupu i křídel, a také vzpěry. Po řadě zkušebních letů byl stroj odstaven pro selhání jediného dostupného motoru Anzani. Stroj byl po léta skladován po kůlnách KB, až byl nakonec v r. 1937 zničen.
S motory pro lehká letadla byla v této době velmi složitá situace, kterou konstruktéři velmi často řešili úpravou lehkých automobilových nebo motocyklových konstrukcí. A osud leteckých konstrukcí začasté závisel na tom, zda se podaří zajistit dostatek motorů pro jejich výrobu, což SSSR řešil jak nákupy malých počtů, tak licenční výrobou.
A na závěr něco obrázků:
(zdroje uvedeny v textu)
Obrázek působí velmi retušovaně, to je ale vlastnost většiny fotografií ze Sovětského Ruska i SSSR
Andrej Nikolajevič Tupolev patřil k průkopníkům celokovové stavby letadel, proto, po vzoru prof. Junkerse, nový materiál usilovně prosazuje.
Stavba letadla byla zahájena v dubnu 1922 a dokončena 21. října 1923, kdy stroj absolvoval i první let. Pilotem byl ing. Je. Pogosskij (Е. И. Погосский). Stroj ještě příliš nový materiál nevyužíval, v konstrukci trupu i křídel převládalo tradiční dřevo. Z kovu byly jen části konstrukce trupu i křídel, a také vzpěry. Po řadě zkušebních letů byl stroj odstaven pro selhání jediného dostupného motoru Anzani. Stroj byl po léta skladován po kůlnách KB, až byl nakonec v r. 1937 zničen.
S motory pro lehká letadla byla v této době velmi složitá situace, kterou konstruktéři velmi často řešili úpravou lehkých automobilových nebo motocyklových konstrukcí. A osud leteckých konstrukcí začasté závisel na tom, zda se podaří zajistit dostatek motorů pro jejich výrobu, což SSSR řešil jak nákupy malých počtů, tak licenční výrobou.
A na závěr něco obrázků:
(zdroje uvedeny v textu)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Obrázek působí velmi retušovaně, to je ale vlastnost většiny fotografií ze Sovětského Ruska i SSSR
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-1-t8987#155236Verze : 1
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.