Název: Name: | Tractorul UTB SA | |
Originální název: Original Name: | Tractorul UTB SA | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1925-31.12.1938 SA Industria Aeronautică Română 01.01.1939-DD.MM.1946 Regia Autonoma Industria Aeronautică Română DD.MM.1946-DD.MM.1950 Uzinele Sovromtractor Brașov DD.MM.1950-DD.MM.19RR Uzinele Sovromtractor Orasul Stalin DD.MM.19RR-DD.MM.2000 Uzina Tractorul Brașov DD.MM.2000-DD.MM.2007 Tractorul UTB SA | |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví, zemědělská technika | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1925-DD.MM.2007 Brašov / | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1950-DD.MM.1959 Uzinele de reparatii material volant 3, Orasul Stalin / | |
Vznik: Founded: | DD.MM.1925 | |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.2007 likvidace | |
Produkty: Products: | DD.MM.1927-DD.MM.192R Morane-Saulnier MS.35 DD.MM.1928-DD.MM.19RR Potez 25 DD.MM.1930-DD.MM.1930 IAR CV-11 DD.MM.1932-DD.MM.1932 IAR-12 DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-13 DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-16 DD.MM.1933-DD.MM.193R IAR-14 DD.MM.1933-DD.MM.1934 IAR-15 DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-21 DD.MM.1934-DD.MM.1934 IAR-23 DD.MM.1934-DD.MM.1936 PZL P.11f DD.MM.1934-DD.MM.RRRR IAR-22 DD.MM.1935-DD.MM.1935 IAR-24 DD.MM.1935-DD.MM.1935 IAR-36 DD.MM.1938-DD.MM.1939 PZL P.24E DD.MM.1936-DD.MM.19RR Fleet F.10G DD.MM.1937-DD.MM.19RR IAR-27 DD.MM.1937-DD.MM.193R IAR-37 DD.MM.1939-DD.MM.194R IAR-80 DD.MM.1939-DD.MM.19RR IAR-38 DD.MM.1940-DD.MM.1942 IAR-39 DD.MM.1941-DD.MM.1944 IAR-81 DD.MM.1941-DD.MM.194R Savoia-Marchetti JRS.79B DD.MM.1942-DD.MM.1942 IAR-47 DD.MM.1944-DD.MM.1947 Messerschmitt Bf 109 Ga-6 DD.MM.1949-DD.MM.1949 IAR-811 DD.MM.1950-DD.MM.195R IAR-813 DD.MM.1953-DD.MM.195R IAR-814 DD.MM.1953-DD.MM.1953 RM-12 DD.MM.1955-DD.MM.195R IAR-817 DD.MM.1956-DD.MM.195R MR.2 | |
Poznámka: Note: | 1925 vznik jako akciová společnost spoluzaložená rumunským státem, francouzskými firmami Blériot-Spad a Loraine-Dietrich a vagonkou Astra z Aradu 1938 poslední francouzské podíly vykoupeny státem 1946 vznik společného sovětsko-rumunského závodu na výrobu traktorů, kopie Hanomag 1950 vznik leteckého oddělení URMV-3, "Závod na opravu leteckého materiálu 3" (a Brašov přejmenován na Orasul Stalin) 1959 zánik leteckého oddělení, personál odchází do CTIA v Bukurešti a do dílny IIL v Ghimbav, ze které vzniká současná IAR Brasov 1990 začátek pomalé privatizace 1999 restrukturalizace, rozdělení na šest částí 2007 likvidace | |
Zdroje: Sources: | Gudju, Ion; Iacobescu, Gheorghe; Ionescu, Ovidiu. Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974. Military Publishing House, Bucuresti 1974. Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975. www.secretprojects.co.uk www.agir.ro http://tractors.wikia.com/wiki/Universal_(UTB) all-aero.com |
URL : https://www.valka.cz/Tractorul-UTB-SA-2000-2007-t104808#520838Verze : 0
Aubi
MOD
ro.wikipedia.org;
URL : https://www.valka.cz/Tractorul-UTB-SA-2000-2007-t104808#520852Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.