Main Menu
User Menu

Nikitin-Ševčenko IS-1

Nikitin-Shevchenko IS-1

Никитин-Шевченко ИС-1

     
Název:
Name:
Nikitin-Ševčenko IS-1
Originální název:
Original Name:
Никитин-Шевченко ИС-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.04.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,600 m
Délka:
Length:
6,790 m
Výška:
Height:
2,680 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13.00 / 20.80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
110,577 / 176,923 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63R vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 820 kW a 671 kW při 2 200 ot/min ve 4 500 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
453 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 3600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,16 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni horního křídla, každý se 450 náboji.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
IS-1 (Istrebitel Skladnoj, skládací stíhač) představoval dvojplošník, který se v případě potřeby za letu přeměnil na jednoplošník. Spodní křídlo bylo hydraulicky zvednuto nahoru tak, že zapadlo do přední části trupu a do horního křídla. Podvozek byl po vzletu zatažen do spodního křídla. Celá změna konfigurace proběhla během 7-10 sekund. Pracovní tlak v hydraulickém okruhu byl 60.795 barů. Letoun byl plně ovladatelný, pouze při nižších rychlostech se projevovaly vibrace v ocasních plochách. Letoun nepřekročil stádium experimentálních letů, nebyl přijat ani k vojenským zkouškám, jeho výkon byl nižší než jaký nabízely Jak-1, LaGG-3, Mig-1 a Mig-3.
IS-1 pravděpodobně znamenalo Josif Stalin
- jedním z jeho kontruktérů byl V.V. Ševčenko
Zdroje:
Sources:
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/is-1.html
www.aviastar.org
ww2drawings.jexiste.fr
https://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html

Nikitin-Ševčenko IS-1 -


Nikitin-Ševčenko IS-1 -


Nikitin-Ševčenko IS-1 -


URL : https://www.valka.cz/Nikitin-Sevcenko-IS-1-t126870#429594Verze : 0
MOD