Mikojan-Gurevič MiG-1

Mikoyan-Gurevich MiG-1
Микоян-Гуревич МиГ-1
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-1 Mikoyan-Gurevich MiG-1
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1940-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
100
První vzlet:
Maiden Flight:
05.04.1940 prototyp I-200
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2062 kg 4546 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3099 kg 6832 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3319 kg 7317 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
8,155 m 26ft 9,06in
Výška:
Height:
3,325 m 10ft 10,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2 187.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
177,694 kg/m2 36.39 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m.
Mikulin AM-35A twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,350 hp at 2,020 rpm for také-off and 1,184 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade VISh-22Ye metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
404 l 89 UK gallons (106.75 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
628 km/h v 7200 m 390.2 mph in 23622 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
466 km/h v ? m 289.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,8 m/s 3307.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,9 min do 5000 m 5,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
580 km 360.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
746 km 463.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 200 kg bomb (2x FAB-50 nebo 2x FAB-100).
One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in through the shaft and
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the fuselage.
Bomb load: Up to 440 lb of bombs or six 3.2 inch RS-82 rocket projectiles on underwing racks.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html
www.topedge.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#457999 Verze : 0
Mikojan Gurevič MiG-1


Vývoj stíhače MiG-1 započal v roce 1938. První prototyp označený I-200 vzlétl z letiště Chodinka 5. dubna 1940. Během prvních testů prokázal vynikající výkony, především co se rychlosti týče, což z něj mohlo udělat dobrou záchytnou stíhačku. Brzy se však vyskytla i řada vážných nedostatků (špatná manévrovatelnost, malý dolet). I přes tyto zásadní problémy byl zaveden do sériové výroby. Kvůli těmto nedostatkům bylo vyrobeno 100 letadel. Zásadní přestavbou MiGu-1 pak vznikl typ MiG-3.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#26127 Verze : 0
Na této fotografii je sériový MiG-1
Zdroj: www.airwar.ru
Mikojan-Gurevič MiG-1 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#458027 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více