Název: Name: | Mikojan-Gurevič SN | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич СН | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1953 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1953 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze MiG-17 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4152 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5620 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,63 m | |
Délka: Length: | 12,33 m | |
Výška: Height: | 3,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-1A o tahu 26,87 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1465 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1158 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14500 m | |
Dolet: Range: | 1115 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x dálkově ovládaný pohyblivý kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů každý | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1. Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1. Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SN-t831#565411Verze : 0
Aubi
MOD
Mikojan-Gurevič SN
Experimentálníl útočné letadlo, verze MiG-17 s postranními vstupy vzduchu. Tím se uvolnila příď a byl získán prostor tři 23mm kanóny, 2 na pravém boku a 1 na levém. Tento kanón byl dálkově řízen a měl proměnlivou elevaci. To mělo usnadnit vzdušný boj - pilot nemusel sledovat cíl celým strojem - bylo to do jisté míry obdobou pohyblivých kulometů z předchozích válek. Celý projekt byl posléze opuštěn, neboť nově zaváděná výzbroj letadel - naváděné rakety - problém řešily účinněji. Postaven 1 kus.
Experimentálníl útočné letadlo, verze MiG-17 s postranními vstupy vzduchu. Tím se uvolnila příď a byl získán prostor tři 23mm kanóny, 2 na pravém boku a 1 na levém. Tento kanón byl dálkově řízen a měl proměnlivou elevaci. To mělo usnadnit vzdušný boj - pilot nemusel sledovat cíl celým strojem - bylo to do jisté míry obdobou pohyblivých kulometů z předchozích válek. Celý projekt byl posléze opuštěn, neboť nově zaváděná výzbroj letadel - naváděné rakety - problém řešily účinněji. Postaven 1 kus.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SN-t831#157246Verze : 1
Reklama
Ještě malý přídavek z knihy V. Němečka Vojenská letadla. Praha 1979
Výklopné zbraně předpokládaly, že pilot bude moci letět rovnoběžně s terénem a postřelovat cíle pod sebou. Vzhledem k tomu, že předpokládaná činnost spočívala spíše v útocích na bodové cíle, ukázalo se toto řešení umístění zbraní jako neúčelné. Ovládání zbraní bylo zbytečnou komplikací. Pevné zbraně, zaměřované celým strojem vyhovovaly pro roli stíhače také, pro bitevní úkoly posloužily podvěšené pumy a protizemní rakety.
pramen:
obrazová příloha V. Němeček, Vojenská letedla 4, Naše vojsko, Praha 1979
Výklopné zbraně předpokládaly, že pilot bude moci letět rovnoběžně s terénem a postřelovat cíle pod sebou. Vzhledem k tomu, že předpokládaná činnost spočívala spíše v útocích na bodové cíle, ukázalo se toto řešení umístění zbraní jako neúčelné. Ovládání zbraní bylo zbytečnou komplikací. Pevné zbraně, zaměřované celým strojem vyhovovaly pro roli stíhače také, pro bitevní úkoly posloužily podvěšené pumy a protizemní rakety.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen:
obrazová příloha V. Němeček, Vojenská letedla 4, Naše vojsko, Praha 1979
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SN-t831#157657Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/attack/sn.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič SN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič SN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-SN-t831#565413Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.