Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-1 | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1940-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.04.1940 prototyp I-200 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2062 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3099 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3319 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,200 m | |
Délka: Length: | 8,155 m | |
Výška: Height: | 3,325 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,44 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 177,694 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 404 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 628 km/h v 7200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,9 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | |
Dolet: Range: | 580 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 746 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý. Pumový náklad: 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 200 kg bomb (2x FAB-50 nebo 2x FAB-100). | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html www.topedge.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#457999Verze : 0
Vláďa
MOD
Mikojan Gurevič MiG-1
Vývoj stíhače MiG-1 započal v roce 1938. První prototyp označený I-200 vzlétl z letiště Chodinka 5. dubna 1940. Během prvních testů prokázal vynikající výkony, především co se rychlosti týče, což z něj mohlo udělat dobrou záchytnou stíhačku. Brzy se však vyskytla i řada vážných nedostatků (špatná manévrovatelnost, malý dolet). I přes tyto zásadní problémy byl zaveden do sériové výroby. Kvůli těmto nedostatkům bylo vyrobeno 100 letadel. Zásadní přestavbou MiGu-1 pak vznikl typ MiG-3.
Vývoj stíhače MiG-1 započal v roce 1938. První prototyp označený I-200 vzlétl z letiště Chodinka 5. dubna 1940. Během prvních testů prokázal vynikající výkony, především co se rychlosti týče, což z něj mohlo udělat dobrou záchytnou stíhačku. Brzy se však vyskytla i řada vážných nedostatků (špatná manévrovatelnost, malý dolet). I přes tyto zásadní problémy byl zaveden do sériové výroby. Kvůli těmto nedostatkům bylo vyrobeno 100 letadel. Zásadní přestavbou MiGu-1 pak vznikl typ MiG-3.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#26127Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Na této fotografii je sériový MiG-1
Zdroj: www.airwar.ru
Zdroj: www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-t757#458027Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.