Název: Name: | Mikojan-Gurevič Je-5 | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич Е-5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1955-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva / DD.MM.1957-DD.MM.1957 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1955-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Zavod 155: 2 (Je-5) Zavod 31: 7 (MiG-21) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.01.1956 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4443 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6230 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6594 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,75 m | |
Délka: Length: | 13,23 m | |
Výška: Height: | 4,03 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,13 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-11-300 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? 1x 400 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1970 km/h v 10800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 194 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,38 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17650 m | |
Dolet: Range: | 1313 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1620 km | |
Výzbroj: Armament: | 3x kanon NR-30 ráže 30 mm, 60 nábojů každý 2x raketnice ORO-57 s 8 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo 2x neřízená raketa TRS-190 Strela ráže 190 mm nebo 1x neřízená raketa ARS-212 Ovod ráže 212 mm nebo 1x 250kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - objednán podle stejného zadání jako I-380, Je-2, S-1 a T-3 - kvůli problémům s motory AM-11 jeden stroj postaven jako Je-4 s motorem AM-5, kvůli ověření letových vlastností - 7 sériových strojů označeno MiG-21, kvůli již dokončenému pokročilejšímu Je-6 další výroba nepokračovala a všechny stroje byly použity k různým testům | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. APKR 62/1997 ruslet.webnode.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-5-kod-NATO-Fishbed-A-t840#200760Verze : 1
Tango
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.