Mikojan-Gurevič I-200

Mikoyan-Gurevich I-200

Микоян-Гуревич И-200

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-200
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-200 (изд.61)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.07.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-06.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (4 letové + 1 pro zkoušky)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.04.1940 1st prototype
09.05.1940 2nd prototype
06.07.1940 3rd prototype
29.10.1940 4th prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2475 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2968 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,2 m
Délka:
Length:
8,155 m
Výška:
Height:
3,325 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,183 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
404 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
651 km/h v 7000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,3 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m
Dolet:
Range:
580 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
746 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Práce na projetu vysokorychlostního výškového stíhače byla zahájeny 25. 11. 1939. Již 8. 12. 1939 byl návrh stíhačky připraven k posouzení, neprodleně se začalo pracovat na výkresové dokumentaci, ta byla dokončena 10. 2. 1940. Mezitím byl model letounu ofukován v aerodynamickém tunelu CAGI. Testy dopadly dobře a tak bylo možno přistoupit k výrobě prototypů. 31. 3. 1940 byl první prototyp předán zkušebním letcům k letovým zkouškám. 4. 4. 1940 byly zahájeny letové zkoušky z letiště Chodinka nedaleko od Moskvy, postupně se do zkoušek přidaly i ostatní prototypy. Třetí prototyp byl vyzbrojen a zahájil střelecké zkoušky. Letoun splnil předpoklady, které byly v zadání. Po provedení drobných úprav se dostal do výroby jako MiG-1. Měl nedostaky, ale tím, že prošel státními zkouškami hned na první pokus získal náskok před prototypy konkurentů I-301 a I-26 (Jak-1), ty prošly státními zkouškami až na několikanátý pokus.
Prototypy I-200 a snad i několik prvních strojů MiG-1 nebylo vybaveno samosvornými nádržemi.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-200-t791#458640Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek a fotografie prototypů.
Zdroje:https://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
archiv autora











URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-200-t791#458645Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!