Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-200 | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-200 (изд.61) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1940-DD.07.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1940-06.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 (4 letové + 1 pro zkoušky) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.04.1940 1st prototype 09.05.1940 2nd prototype 06.07.1940 3rd prototype 29.10.1940 4th prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2475 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2968 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,2 m | |
Délka: Length: | 8,155 m | |
Výška: Height: | 3,325 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,44 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,183 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 404 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 651 km/h v 7000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,3 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | |
Dolet: Range: | 580 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 746 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Práce na projetu vysokorychlostního výškového stíhače byla zahájeny 25. 11. 1939. Již 8. 12. 1939 byl návrh stíhačky připraven k posouzení, neprodleně se začalo pracovat na výkresové dokumentaci, ta byla dokončena 10. 2. 1940. Mezitím byl model letounu ofukován v aerodynamickém tunelu CAGI. Testy dopadly dobře a tak bylo možno přistoupit k výrobě prototypů. 31. 3. 1940 byl první prototyp předán zkušebním letcům k letovým zkouškám. 4. 4. 1940 byly zahájeny letové zkoušky z letiště Chodinka nedaleko od Moskvy, postupně se do zkoušek přidaly i ostatní prototypy. Třetí prototyp byl vyzbrojen a zahájil střelecké zkoušky. Letoun splnil předpoklady, které byly v zadání. Po provedení drobných úprav se dostal do výroby jako MiG-1. Měl nedostaky, ale tím, že prošel státními zkouškami hned na první pokus získal náskok před prototypy konkurentů I-301 a I-26 (Jak-1), ty prošly státními zkouškami až na několikanátý pokus. Prototypy I-200 a snad i několik prvních strojů MiG-1 nebylo vybaveno samosvornými nádržemi. | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-200-t791#458640Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek a fotografie prototypů.
Zdroje:http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
archiv autora
Zdroje:http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-200 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-200 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-200 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-200 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-200-t791#458645Verze : 1
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.