Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-7

Yakovlev Yak-7

Яковлев Як-7

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Chimkovský letecký závod č. 301, Chimki /
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1941-DD.12.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
62
První vzlet:
Maiden Flight:
14.08.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2477 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2960 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
8,500 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
172,595 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k).
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
560 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,25 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9250 m
Dolet:
Range:
643 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, po 750 nábojích.
Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Po přepadení SSSR bylo třeba dodat jednotkám co nejvíce stíhacích letadel, proto Jakovlevovo OKB začalo upravovat cvičné letouny UTI-26 do podoby stíhacího letounu. První provedené úpravy (bylo jich cekem 18) na cvičném letounu UTI-26, daly vzniknout stíhacímu Jak-7.
Nejdůležitější: instalace motoru M-105P s vrtulí VIŠ-61P, změna chladiče kapaliny, instalace pancéřové desky za sedadlo pilota, instalace nádrží s možností jejich naplnění inertním plynem, odstranění zdvojeného řízení a fotokulometu a následná montáž kanónu a kulometů, včetně zaměřovače.
Zasklení zadní kabiny zústalo zachováno.
Zdroje:
Sources:
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
L+K č 15/1976, Letadla 39-45, Jakovlev Jak-7 (UTI-26), Jiří Hornát
https://airspot.ru/catalogue/item/yakovlev-yak-7
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
https://www.combatavia.info/index1yak7.html
archiv autora

Jakovlev Jak-7 -


Jakovlev Jak-7 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7-t144486#465705Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7-t144486#465705Version : 0
MOD