Main Menu
User Menu
Reklama

Curtiss XF8C-8 Helldiver

Curtiss O2C-2

     
Název:
Name:
Curtiss XF8C-8 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF8C-8 Helldiver
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1931 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (A8847/8849)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2157 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m
Délka:
Length:
7.82 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
28.61 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820E o výkonu 429 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
275.2 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle
2x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning

4x 53 kg bomba pod křídlem
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-8-Helldiver-t126459#428783Verze : 0
MOD
Druhým civilním demonstrátorem, postaveným na podzim 1930 společně s XF8C-7, byl podobný stroj, který používal stejný motor a některé úpravy pro zlepšení aerodynamiky, byl ale plně vyzbrojen po vzoru předchozích Helldiverů - proto také dostal firemní označení Cyclone Military Helldiver. Největší rozdíl představovala odkrytá zadní kabina a hřbet, opět nízký jako u předchozích Helldiverů, a také záchytný hák pod zádí. Nejprve dostal jako Helldiver A-3 civilní registraci 983V, v listopadu byl ale společně s prvním strojem koupen námořnictvem a obdržel označení XF8C-8, BuNo A8847. Objednány byly také dva další shodné stroje, s označením O2C-2 a navazujícími evidenčními čísly. Ty byly po dodání také dočasně přejmenovány na XF8C-8. A8847 byl námořnictvem vrácen do továrny k dalším testům, ale po nehodě byl výrazně přestavěn a přejmenován na XS3C-1. Druhý stroj byl používán jako velitelský stroj na některé z letadlových lodí, třetí byl vrácen v červnu 1933 do továrny jako zkušební stroj pro nový dvouhvězdicový 585kW motor Wright R-1510, ale již následující měsíc začal za letu hořet a byl zničen. Výkony Helldiverů s motorem Cyclone sice byly výrazně lepší než u standardních strojů, ale ve stejné době již přicházely na svět výrazně modernější konstrukce, jako Grumman FF-1, a další stroje proto nebyly objednány.
Curtiss XF8C-8 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-8-Helldiver-t126459#428785Verze : 0
MOD