Název: Name: | OT-90M1 | |
Originální název: Original Name: | OT-90M1 | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | VOP 026, Šternberk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1993-DD.MM.199? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1992 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 6 (8) osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 12400 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6735 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2940 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2365 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 370 mm | |
Pancéřování: Armour: | 6 - 19 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | UTD-20 - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový - počet válců: 6 do V - sklon válců: 120° - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm - hmotnost: 665 kg + 5% - rozměry: -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele) -- šířka: 1 150 mm -- výška: 732 mm - kompresní poměr: 15,8 - objem válců: 15,9 l | |
Výkon: Power: | 220 kW při 2600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická synchronizovaná převodovka - počet stupňů: 5+1 - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 65 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40-451) km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 745 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 540 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 35 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,5 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,7 m | |
Brodivost: Fording Depth: | -2) m | |
Výzbroj: Armament: | kulomet KPVT - ráže: 14,5 mm - náboje: 500 kusů kulomet PKT - ráže: 7,62 mm - náboje: 2000 kusů | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě 2) vozidlo je obojživelné; - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h | |
Zdroje: Sources: | Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003 Tank-26-8 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429592Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
OT-90M1
Již krátce po zavedení OT-90 do výzbroje československé armády se projevila řada jeho nedostatků, k nimž patřilo:
- OT-90 má horší jízdní a plavební vlastnosti než BVP-1, což bylo u OT-90 způsobeno posunem těžiště vpřed
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT je fyzicky a morálně zastaralý
- je trvale vyloučena střelba v sektoru nad příklopy řidiče a velitele transportéru
- velitel transportéru nemá možnost stanovit azimutovou polohu cíle, kterou by mohl sdělit střelci
- primitivní sedačka střelce (za jízdy na ní nebylo téměř možné vydržet sedět
- z věže nejsou odsávány zplodiny střelby ze zbraní
- nedostatečné vnitřní osvětlení věže
- prostor pro pohyb a činnost nabíječe omezují nábojové schránky
Tyto nedostatky byly u VOP 026 v průběhu roku 1992 odstraněny na jednom prototypu. Modernizační prvky byly odzkoušeny a navrženy k realizaci od prvního čtvrtletí 1993 u všech OT-90, které u VOP 026 podstupovaly revizi, střední opravu nebo generální opravu. Takto modifikovaný transportér obdržel označení OT-90M1.
Modernizace zahrnovala tyto části:
- doplnění podvozku o další tlumič pérování na vahadla druhých pojezdových kol
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT byl nahrazen za typ PKT
- věž je doplněna periskopem TNP-350B
- věžička velitele je doplněna o azimutový kruh
- světlomet OU-3GA-2 je za běžného provozu přemístěn do úchytů v bojovém prostoru
- mechanický omezovač střelby je nahrazen elektrickým blokováním střelby pouze při otevřených příklopech
- sedačka střelce je nahrazena za sedačku "Karosa" s opěrkou hlavy, loketními opěrkami a bezpečnostním pásem
- odsávání zplodin při střelbě je zajištěno ventilátorem z BVP-1
- vnitřní osvětlení ve věži je provedeno dvěma svítilnami z BVP-1, vně věže je na strop umístěn světlomet FFG-126 z BVP-1
- nábojové schránky jsou umístěny po obou stranách bojového prostoru, čímž se zvětšil prostor pro činnost nabíječe
Již krátce po zavedení OT-90 do výzbroje československé armády se projevila řada jeho nedostatků, k nimž patřilo:
- OT-90 má horší jízdní a plavební vlastnosti než BVP-1, což bylo u OT-90 způsobeno posunem těžiště vpřed
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT je fyzicky a morálně zastaralý
- je trvale vyloučena střelba v sektoru nad příklopy řidiče a velitele transportéru
- velitel transportéru nemá možnost stanovit azimutovou polohu cíle, kterou by mohl sdělit střelci
- primitivní sedačka střelce (za jízdy na ní nebylo téměř možné vydržet sedět
- z věže nejsou odsávány zplodiny střelby ze zbraní
- nedostatečné vnitřní osvětlení věže
- prostor pro pohyb a činnost nabíječe omezují nábojové schránky
Tyto nedostatky byly u VOP 026 v průběhu roku 1992 odstraněny na jednom prototypu. Modernizační prvky byly odzkoušeny a navrženy k realizaci od prvního čtvrtletí 1993 u všech OT-90, které u VOP 026 podstupovaly revizi, střední opravu nebo generální opravu. Takto modifikovaný transportér obdržel označení OT-90M1.
Modernizace zahrnovala tyto části:
- doplnění podvozku o další tlumič pérování na vahadla druhých pojezdových kol
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT byl nahrazen za typ PKT
- věž je doplněna periskopem TNP-350B
- věžička velitele je doplněna o azimutový kruh
- světlomet OU-3GA-2 je za běžného provozu přemístěn do úchytů v bojovém prostoru
- mechanický omezovač střelby je nahrazen elektrickým blokováním střelby pouze při otevřených příklopech
- sedačka střelce je nahrazena za sedačku "Karosa" s opěrkou hlavy, loketními opěrkami a bezpečnostním pásem
- odsávání zplodin při střelbě je zajištěno ventilátorem z BVP-1
- vnitřní osvětlení ve věži je provedeno dvěma svítilnami z BVP-1, vně věže je na strop umístěn světlomet FFG-126 z BVP-1
- nábojové schránky jsou umístěny po obou stranách bojového prostoru, čímž se zvětšil prostor pro činnost nabíječe
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429596Verze : 5
Martin Smíšek
MOD
Bokorys verze OT-90M1.
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90M1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429536Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
OT-90M1 ("730u") vyřazená z výzbroje AČR.
(MORTAR INVESTMENTS)
(MORTAR INVESTMENTS)
(MORTAR INVESTMENTS)
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90M1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MORTAR INVESTMENTS)
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90M1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MORTAR INVESTMENTS)
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90M1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MORTAR INVESTMENTS)
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429535Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
OT-90M1 (archív autora)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#357727Verze : 0
buko1
MOD
OT-90M1 ("264") ze sbírek Vojenského muzea na demarkační linii, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.
autor: Josef Holek
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#534656Verze : 3
RoBoT
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.