Main Menu
User Menu

Messerschmitt Bf 110 C-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 C-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 C-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.09.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
195 (W.Nr.: 943-986, 1344-1401, 1793-1822, 2045-2052, 2619-2636, 2801-2840):
Messerschmitt: 102
Gothaer Waggonfabrik: 38
Focke-Wulf Flugzeugbau: 15
Mühlenbau und Industrie: 40
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1938
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4885 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6028 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6750 kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,20 m
Délka:
Length:
12,07 m
Výška:
Height:
4,12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
560 km/h v 7000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v 5000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
1095 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanón MG FF v přídi, každý 120 nábojů
4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 15 v zadní kabině, 750 nábojů

+ Bf 110 C-1/B
pumový závěsník ETC 500/IXb
(1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250)


Umbausätze:
Bf 110 C-1/U1 - letoun pro vlekání kluzáků
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
REVI 61
https://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#282649Verze : 0
MOD
.

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u Stab. I/ZG 1. Stroj patřil důstojníkovi, jenž zastával funkci pobočníka velitele skupiny (Gruppenadjutant). Tuto funkci v daném období zastával Oblt. (npor.) Siegfried Wandam (budoucí eso s 10 sestřely). Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413312Verze : 0
MOD
.

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Stroj byl ztracen během bojů ve Francii. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413315Verze : 0
MOD
.

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Na kýlovce vyznačen jeden sestřel. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#414322Verze : 0
MOD
.

Bf 110 C-1 operující v období květen-červen 1940 u 1./ZG 1. Stroj je pojmenován po dívce pilota. Letoun nesl standardní kamufláž Luftwaffe: na spodních plochách světle modrá (RLM 65), na horních plochách ostře lomená pole tmavé zelené (RLM 71) a černozelené (RLM 70).
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#413317Verze : 0
MOD
Vyzbrojený a natankovaný Bf 110 C-1 z výzbroje 2./ZG 76 čeká v podvečer 31. srpna 1939 na polním letišti na začátek německé kampaně proti Polsku.


Zdroj: viz výše




URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#374885Verze : 1
MOD
Žraločí Bf 110 C-1 z výzbroje 8./ZG 76 při operačním letu nad Francií, 1940.


Zdroj: viz výše


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#374886Verze : 0
MOD
Mělký chladič glykolu montovaný na Bf 110 C


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384634Verze : 0
MOD
Rozdíl ve tvaru motorových gondol Bf 110 B-1 a Bf 110 C-1

Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384635Verze : 0
MOD
Nový tvar překrytu kabina používaný na verzích Bf 110 C-1 až Bf 110 F


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384637Verze : 0
MOD
Tvar přídě a výzbroh používaná na Bf 110 C-1 až Bf 110 F


Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-C-1-t76814#384641Verze : 0
MOD