Main Menu
User Menu

Consolidated A-11

     
Název:
Name:
Consolidated A-11
Originální název:
Original Name:
Consolidated A-11
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1934 Consolidated Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 ((32-322, 33-308/311)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1726 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2490 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13.39 m
Délka:
Length:
8.92 m
Výška:
Height:
3 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27.59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-59 Conqueror o výkonu 466 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
366.9 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310.6 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.4 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7102 m
Dolet:
Range:
756.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1528.9 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

4x 55kg puma
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
www.nationalmuseum.af.mil
https://joebaugher.com/usattack/a11.html
https://www.aerofiles.com/_conso.html

Consolidated A-11 -


Consolidated A-11 -


URL : https://www.valka.cz/Consolidated-A-11-t72210#254999Verze : 0
MOD
Consolidated A-11

V roce 1931 zbankrotovala holdingová společnost Detroit Aircraft, vlastnící v té době továrnu Lockheed, a její konstruktér Robert J. Woods přešel do Consolidated Aircraft. S ním přišel do firmy i projekt YP-24, na kterém pracoval v předchozím zaměstnání, a jeho útočná obdoba A-9. Wood projekt přepracoval do podoby Consolidated Y1A-11, což byl druhý drak Y1P-25 s motorem bez turbokompresoru, nižší směrovkou a větší hlavňovou výzbrojí.

YA-11 byl zničen 20. ledna při havárii. Krátké testy ovšem ukázaly nadějnost koncepce s tím, že havárie nezavinila konstrukční chyba. Proto byly armádou objednány čtyři stroje A-11. Tyto stroje měly některá zlepšení, zmizely kryty podvozkových noh, zatahovací systém (u obou verzí zatahovaný ručně) byl zjednodušen a třílistou vrtuli vystřídaly vrtule dvoulisté. Motor zůstal stejný, Curtiss Conqueror bez kompresoru.

Přes dobré výsledky A-11 nebyly objednány další stroje, armáda považovala letadla s vodou chlazenými motory za příliš zranitelné palbou ze země a dala přednost typům s hvězdicovými motory, jako byl Curtiss A-12. Pouze jeden stroj našel další použití, když byl do něho v roce 1934 zastavěn nový motor Allison XV-1710-7 pro motorové testy. Tento stroj dostal označení XA-11A.


Zdroj:
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_conso.html
https://home.att.net/~jbaugher4/Adesig.html
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-A-11-t72210#254995Verze : 0
MOD
...
Consolidated A-11 - Consolidated A-11. Zdroj: https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/051116-F-1234P-054.jpg

Consolidated A-11. Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
Consolidated A-11 - Consolidated Y1A-11. Zdroj: https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-002.jpg

Consolidated Y1A-11. Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-A-11-t72210#255000Verze : 0
MOD