Berliner-Joyce P-16

Berliner Joyce PB-1
     
Název:
Name:
Berliner-Joyce XP-16 Berliner-Joyce XP-16
Originální název:
Original Name:
Berliner-Joyce XP-16
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Berliner-Joyce Aircraft Corp., Dundalk, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25 (31-502/515, 31-597, 32-221/230)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1271 kg 2803 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1813 kg 3996 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.36 m 34ft
Délka:
Length:
8.59 m 28ft 2in
Výška:
Height:
2.74 m 9ft
Plocha křídla:
Wing Area:
25.92 m2 279 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-25 Conqueror o výkonu 450 kW
třílistá vrtule
Curtiss V-1570-25 Conqueror, power 600 hp
three-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
295 l 78 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
281.6 km/h v 0 m 175 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
243 km/h v 0 m 151 mph in ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10 m/s 1970 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.9 min do 1524 m 2.9 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6949 m 22800 ft
Dolet:
Range:
680.8 km 423 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1158.7 km 720 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

2x 55kg puma
2x fixed .30 Browning machine gun
1x flexible .30 Browning machine gun

1x 122 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p16.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.americancombatplanes.com
URL : https://www.valka.cz/Berliner-Joyce-P-16-t72229#255070 Verze : 0
Firma Berliner-Joyce Aircraft Corporation z Marylandu vznikla v roce 1929 za účelem výroby dopravních letadel. Kvůli ekonomickým problémům v době hospodářské krize se ovšem místo toho musela soustředit na výrobu letadel pro armádu, což bylo finančně jistější. Jedním z prvních projektů, které Berliner-Joyce spustil, byl dvoumístný stíhač, vycházející z rozhodnutí USAAC z jara 1929. V soutěži se stroji Curtiss a Boeing marylandská firma v červnu vyhrála a byl od ní objednán prototyp označený XP-16. Poháněný byl motorem Curtiss V-1570A Conqueror s turbokompresorem, dvoulistou vrtulí a tunelovým chladičem pod motorem. Konstrukce trupu i křídel byla kovová, krytá plátnem, horní křídla přecházela d trupu.


XP-16 byl 1. září 1930 dopraven na Wright Field a jeho výsledky byly poměrně uspokojivé. V roce 1931 proto byla objednána testovací série patnácti strojů, záhy doplněná o dalších deset. První z těchto strojů dorazil na Wright Field 1. března 1932. Od prototypu se lišil motorem V-1570-25 bez kompresoru a s třílistou vrtulí, což vedlo k velkému poklesu výkonů. Kromě toho veliký otor dost překážel ve výhledu při přistávání a hrozil také překlopit stroj na čumák. Většina P-16 byla přidělena 94. stíhací peruti, kde nahradily Curtissy P-6E. Později byly P-16 přejmenovány, na PB-1 (pursuit biplace). Již po několika měsících v aktivní službě, v lednu 1934, byly pro svoje špatné výkony a nebezpečné chování při přistávání vyřazeny. V roce 1931 byl také zahájen vývoj námořního stíhače XF2J-1, který z P-16 vycházel, nebyl ovšem úspěšný. Firma sama se brzy nato stala součástí North American.


Zdroj:
www.nationalmuseum.af.mil
http://home.att.net/~jbaugher1/p16.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p16.html
http://www.aerofiles.com/_berlin.html
Berliner-Joyce P-16 -


Berliner-Joyce P-16 -


Berliner-Joyce P-16 -


URL : https://www.valka.cz/Berliner-Joyce-P-16-t72229#255077 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více