Main Menu
User Menu

Consolidated Y1P-25

     
Název:
Name:
Consolidated Y1P-25
Originální název:
Original Name:
Consolidated Y1P-25
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Consolidated Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ((32-321)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1763 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2318 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13.37 m
Délka:
Length:
8.94 m
Výška:
Height:
2.62 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-57 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2G o výkonu 466 kW ve výšce 6100 m
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
397.5 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310.6 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.7 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
www.nationalmuseum.af.mil
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html
https://www.aerofiles.com/_conso.html
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Y1P-25-t72209#254990Verze : 0
MOD
V roce 1931 zbankrotovala holdingová společnost Detroit Aircraft, vlastník Lockheed Aircraft, a její konstruktér Robert J. Woods přešel do Consolidated Aircraft. S ním přišel do firmy i projekt YP-24, na kterém pracoval v předchozím zaměstnání. Wood projekt přepracoval do podoby Consolidated Y1P-25, rychlého dvoumístného stíhače pro nahrazení Berliner-Joyce P-16. Za velkého zájmu armády byly postaveny dva kusy, které měly celokovovou dolnoplošnou konstrukci a zatahovací podvozek. První stroj dostal motor Curtiss V-1570-57 "Conqueror s turbokompresorem, který mu měl umožnit rychlost až 398 km/h ve výšce 4500m, druhý stroj měl tentýž motor bez kompresoru a nižší směrovku a byl určen jako útočný Y1A-11.

Y1P-25 byl armádě doručen 9. prosince 1932 a 12. ledna 1933 byl zničen při havárii. 20. ledna byl zničen i Y1A-11. Krátké testy ovšem ukázaly nadějnost koncepce s tím, že havárie nezavinila konstrukční chyba. Vývoj proto pokračoval a přes nepostavené P-27 a P-28 s motory Pratt & Whitney Wasp pokračoval typem P-30, který se dostal do sériové výroby.

Zdroj:
https://www.aerofiles.com/JBconso-p25.html
https://www.aerofiles.com/_conso.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Y1P-25-t72209#254993Verze : 0
MOD
Consolidated Y1P-25.
Consolidated Y1P-25 - https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-001.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Y1P-25-t72209#254994Verze : 0
MOD