Main Menu
User Menu

Curtiss XNBS-4

     
Název:
Name:
Curtiss XNBS-4
Originální název:
Original Name:
Curtiss XNBS-4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (AS 68571/68572))
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3567 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6257 kg
Rozpětí:
Wingspan:
27.48 m
Délka:
Length:
14.15 m
Výška:
Height:
4.8 m
Plocha křídla:
Wing Area:
141.62 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Liberty 12A o výkonu 324 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160.9 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
133.4 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11.5 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3 m
Dolet:
Range:
804.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis v přídi
1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis v podlaze

953 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Firma Curtiss v roce 1921 stavěla sérii 50 bombardérů NBS-1, O rok později se pokusila získat armádní objednávku také na jeho nástupce. NBS-4 silně navazoval na svého předchůdce, měl ovšem konstrukci trupu z ocelových trubek. Ocasní plochy byly krabicovité, tj. byly zdvojené vodorovné i svislé ocasní plochy. Pozice pumometčíka byla ve výčnělku na levém boku trupu. Postaveny byly dva prototypy, první z nich byl dodán v květnu 1924. Jeden z prototypů byl upraven prodloužením motorových gondol, aby do nich mohly být umístěny další střeliště. Stejně jako Elias XNBS-3, Curtiss XNBS-4 neposkytoval dostatečný nárůst výkoů, aby se vyplatilo objednávat sériovou výrobu, Curtiss ale aspoň získal zkušenosti, které uplatnil při návrhu úspěšnho bombardéru B-2 Condor. NBS-4 byl posledním letadlem této kategorie, ta byla v roce 1923 zrušena.
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
https://www.joebaugher.com/usaf_bombers/nbs4.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
https://aerofiles.com/_curtx.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XNBS-4-t72114#254401Verze : 0
MOD