Main Menu
User Menu

Focke-Wulf Fw 190 A-4

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-4
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.08.1942-DD.08.1943 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.07.1942-DD.06.1943 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.07.1942-DD.03.1943 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1942-DD.08.1943 z toho / from that:
DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf
DD.08.1942-DD.08.1943 AGO
DD.07.1942-DD.06.1943 Arado
DD.07.1942-DD.03.1943 Fieseler
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
905:
Focke-Wulf: 232 (W.Nr.: 0140561-0140810)
AGO: 230 (W.Nr.:0142291-0142520)
Arado: 283 (W.Nr.: 0145531-0145844)
Fieseler: 160 (W.Nr.: 0147021-0147200)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2850 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3985 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m
Délka:
Length:
8,80 m
Výška:
Height:
3,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
6151) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
4571) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,61) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
103601) m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
13701) km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Fw 190 A-4/R-6



Umrüstbausätze:
Fw 190 A-4/U1 - stíhací bombardér, podkřídlové pumové závěsníky, vyzbrojen pouze dvěma MG 151/20 E, nasazen u SKG 210
Fw 190 A-4/U3 - bitevní letoun (později přeznačen na Fw 190 F-1)
Fw 190 A-4/U7 - výškový stíhací letoun
Fw 190 A-4/U8 - stíhací bombardér (W.Nr.: 669 a 670) s podtrupovým závěsníkem ETC 501, hlavňová výzbroj kromě MG 151/20 E odstraněna (později přeznačen na Fw 190 G-1)


Rüstsätze:
Fw 190 A-4/R1 - vybaven radiostanicí FuG 16ZE
Fw 190 A-4/R6 - s dvojicí odpalovacích zařízení na WGr.21
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#229478Verze : 0
MOD
Fw 190 A-4 ("bílá 10"), pilot Walter Nowotny, 1./JG 54, letiště Krasnogvardějsk, jaro 1943.
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#404181Verze : 1
MOD
.
Focke-Wulf Fw 190 A-4 - Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.

Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#412169Verze : 0
MOD
Fw 190 A-4 v zimní kamufláži z výzbroje I./JG 54, Krasnogvardějsk, zima 1942/1943.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387069Verze : 1
MOD
Stíhací-bombardovací verzí Fw 190 A-4/U1 byla jako první vyzbrojena 10.(Jabo)/JG 26.

Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387070Verze : 0
MOD
Příprava Fw 190 A-4 z výzbroje I./JG 2 na další bojový let, polní letiště ve Francii, 1942.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387071Verze : 0
MOD