Main Menu
User Menu

Pz.Kpfw. IV Ausf. H

     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. IV Ausf. H
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. IV Ausf. H
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
Krupp-Gruson Werk AG, Magdeburg /
Vogtländische Maschinenfabrik AG, Plavno /
Nibelungenwerke, Sankt Valentin /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1943-DD.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~2414 (- 90 podvozkov)


Krupp-Gruson Werk AG = 391 ks:
391 (Fgst.Nr.84401-84791)


Vogtländische Maschinenfabrik AG = ~693 ks
450 (Fgst.Nr.84901-85350)
243 (Fgst.Nr.86151 - ~86393)


Nibelungenwerke = 1330 ks
400 (Fgst.Nr.85351-85750)
500 (Fgst.Nr.86601-87100)
~430 (Fgst.Nr.89101 - ~89530)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
23500 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
7020 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
2280 mm
Celková výška:
Overall Height:
2680 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 50+30 mm (od 6/1943 homogénny 80 mm)
boky - 30 mm
zadok - 20 mm


Veža:
čelo - 50 mm
boky a zadok - 30 mm
strop - 16-25 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TRM (vodou chladený zážihový 12-valec objemu 11.867 cm3)
Výkon:
Power:
197.6 kW při 2600 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF S.S.G. 76 (6+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
38 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
210 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
130 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
7,5 cm KwK 40 L/48
(87 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
2x guľomet MG 34 (3150 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 61/400/120 (99 článkov v jednom páse)
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen IV - Grosstraktor to Panzerbefehlswagen IV, Panzer tracts No.4, rok vydania 1997, ISBN: 0-9648793-4-4
Walter J. Spielberger - Panzer IV & its Variants, vydavateľstvo Schiffer Publishing Ltd., rok vydania 1993, ISBN: 0-88740-515-0
Tom L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkamfwagen IV Ausf.G, H and J 1942-1945, Osprey Publishing Ltd., New Vanguard, rok vydania 2001, ISBN: 1-84176-183-4
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.23 - Panzer Production from 1933 to 1945, dátum vydania 2011, no ISBN
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#458155Verze : 1
MOD
Výroba Ausf.H začala koncem roku 1942, bylo realizováno mnoho inovací, které výrazně zvýšily bojovou hodnotu vozidla. Nejvíznamnější inovací byla výmměna hlavní zbraně. Tank dostal nový kanon KwK 40 L/48 s prodlouženou hlavní na 48 ráží (u předchozí verze G byl kanon KwK 40 L/43 s hlavní dlouhou 43 ráží ). Nová zbraň dosahovala vyšší úsťové rychlosti, zbraň dokázala protipancéřovým střelivem probíjet silnější pancéřové překážky než předešlé dělo s kratší hlavní. Kulometná výzbroj zůstala stejná jako u -G- dvakrát MG34, pouze vzrostla zásoba střeliva na 3 150 nábojů. Dále bylo zásadním způsobem zesíleno pancéřování čelní části korby a čelní stěny věže na 80mm. Boky a zadní stěna korby zůstala tloušťka pancíře stejná jako u verze G tedy 30mm. Na tanky varianty H již byly běžně montovány přídavné pláty Schurzen (5mm). Dalším vylepšením bylo modernější převodovka Zahnradfabrik SSG 77 Aphon. Část produkce dostala nový typ hnacího kola, které se standartně používalo až u následující veze J. Rovněž velitelská kupole dostala nový poklop z jednoho dílu uchyceného na jediném pantu. U některých tanků, se na velitelské kupoli objevil úchyt Fliegerabschlussgerat 41 nebo 42 používaný k uchycení kulometu MG34 určeného ke střelbě na nízko letící vzdušné cíle.
Produkce verze H končí v dubnu 1944, celkem bylo postaveno kolem 4 000 kusů. Jednotlivé prameny se však na zcela přesném čísle vyrobených tanků nemohou shodnout.
Pz.Kpfw. IV Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#42674Verze : 0
Zajímavá fotografie Panzer IV Ausf.H pravděpodobně některého "přelomového" výrobního bloku mezi verzemi H a J
Stroj má již nové pojezdové ústrojí - celoocelové kladky, pásy s ševrony, pozdní verze hnacích kol ale na korbě je vidět boční průzor střelce pravděpodobně bez pozorovací štěrbiny! - snad jen nějaké zaslepení!
Vozidlo má již čelní pancíř šířky 80mm (ne dodatečné pancéřování 50 + 30mm)
Chybí oba dva kulomety, zajímavá je tmavá barva kanonu. Kamufláž je nejspíše celožlutá - základní.


www.ebay.de
Pz.Kpfw. IV Ausf. H - www.ebay.de (110234647247)

www.ebay.de (110234647247)
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#249734Verze : 0
Doline, na tvé fotce je Pz. IV H mid, kdy štěrbiny průzorů byly zavařeny a čelní pancíř podvozku byl nasílen na 80mm. Zadní pancíř byl stejný jako u Pz. IV H early. Ochrana proti kulkám na stropě před věží byla stejná jako u Pz. IV H late a J. Všechny vozidla této série měly čističe vzduchu, jak vidno na tvé fotce. Dorazy vozíčků kol mohly být obou typů. Nejvíce fotek Pz. IV H mid v této podobě je známých z 12 SS Hitlerjugend.
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#291861Verze : 0
...
Pz.Kpfw. IV Ausf. H -


Pz.Kpfw. IV Ausf. H -


Pz.Kpfw. IV Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#42677Verze : 0
...
Pz.Kpfw. IV Ausf. H - používán Rudou armádou

používán Rudou armádou
Pz.Kpfw. IV Ausf. H - přídavné pancéřování ze článků pásu T34

přídavné pancéřování ze článků pásu T34
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#42679Verze : 0
...
Pz.Kpfw. IV Ausf. H -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#73257Verze : 0
Exemplář z muzea v Saumuru.



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-H-t6417#243108Verze : 0
MOD