Název: Name: | Petljakov Pe-4 | |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-4 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.10.1942 prototyp DD.08.1943-DD.MM.1944 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 32 sériové letouny | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6485 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8525 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8825 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,160 m | |
Délka: Length: | 12,660 m | |
Výška: Height: | 3,950 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 43,16 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 197,521 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m. Vrtule trojlistá stavitelná typu AV-5L-118 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 684 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 547 km/h v 6200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,55 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | |
Dolet: Range: | 1400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1700 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: 600 kg (6x FAB-100 v pumovnici), s přetížením 1 000 kg (pumy na vnějších závěsnících). | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Do devatenáctého vyrobeného stroje 31. výrobní série byly v Kazani nainstalovány motory AŠ-82. Na místo uvolněné po chladičích byly instalovány dvě palivové nádrže každá o objemu 100 l. Prototyp se potýkal s dosti velkými problémy: - nespolehlivý cod motorů - omezený výhled pilota do obou stran - nemožnost chodu motorů na volnoběh Od léta 1943 byly vyrobené letouny označeny jako Pe-4. | |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 airspot.ru http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2m-82.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html http://www.airpages.ru/mt/mot4.shtml |
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#486095Verze : 0
Vláďa
MOD
Letoun byl vyvinut pro případ, kdyby byl nedostatek motorů M-105PF (VK-105PF), které byly přednostně montovány do stíhaček. Vznikla proto úprava pro nevyužité motory M-82. Takto upravený letoun byl na jaře 1943 zkoušen letectvem a byla plánována sériová výroba. Mezitím se ale situace obrátila a zatímco motorů M-105 byl dostatek, motory M-82 se staly nedostatkovými, protože byly použity u prototypů stíhacích letounů jako např. La-5 a La-7.
Bylo proto vyrobeno jen 32 kusů, které v letech 1943 - 44 sloužily u 48. GBAP a u několika speciálních průzkumných pluků.
Pramen: L+K 15/2003
Bylo proto vyrobeno jen 32 kusů, které v letech 1943 - 44 sloužily u 48. GBAP a u několika speciálních průzkumných pluků.
Pramen: L+K 15/2003
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#209106Verze : 0
Michal Rak
MOD
Reklama
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254582Verze : 0
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254580Verze : 0
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254581Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.