Main Menu
User Menu

Fokker D.II

     
Název:
Name:
Fokker D.II
Originální název:
Original Name:
Fokker D.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
177
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
384 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
576 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,75 m
Délka:
Length:
6,40 m
Výška:
Height:
2,55 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.I o výkonu 74 kW/100 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4300 m
Dolet:
Range:
200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208640Verze : 0
Fokker D.II


Fokker D.II naprojektoval Martin Kreutzer. Vychádzal z prototypu M.17z. Oproti nemu dostal lepšie tvarovaný trup a menšie rozpätie krídiel. Usporiadanie a konštrukcia bola veľmi podobná typu D.I, hoci tento typ prišiel vzhľadom na označenie nelogicky skôr. Rozdielom bolo využitie motora Oberursel U.I o výkone 100 koní. Pôvodne bol D.II koncipovaný ako jednopriehradový dvojplošník bez stupňovania. Po zahájení sériovej výroby bol zmenený na dojpriehradový so stupňovaním. Pôvodná konštrukcia bola dodaná pre Rakúsko-Uhorsko. Celkovo stroj len mierne prekonával Fokker Eindecker a bol jasne prekonaný francúskymi strojmi Nieuport 11 a 17. D.II trpela podmotorovaním a slabou výzbrojou, aj keď výbroj iba jedným guľometom ráže 7.92 mm bola v roku 1916 úplne bežná. Aj preto mali stroje iba krátku kariéru a rýchlo skončili u výcvikových lietiek a v rukách rakúsko-uhorského spojenca. Celkovo nemecká armáda obdržala 177 strojov.


zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.II

Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#279888Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208641Verze : 0
Příslušníci pozemního personálu rakousko-uherské letecké jednotky před letounem Fokker D.II


Zdroj: moje sbírka
Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#315892Verze : 0