Název: Name: | Fokker D.II | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 177 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 384 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 576 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,75 m | |
Délka: Length: | 6,40 m | |
Výška: Height: | 2,55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel U.I o výkonu 74 kW/100 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 150 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4300 m | |
Dolet: Range: | 200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 1 hodina 30 minut | |
Zdroje: Sources: | LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8 www.pilots-n-planes-ww1.com www.airwar.ru |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208640Verze : 0
Fokker D.II
Fokker D.II naprojektoval Martin Kreutzer. Vychádzal z prototypu M.17z. Oproti nemu dostal lepšie tvarovaný trup a menšie rozpätie krídiel. Usporiadanie a konštrukcia bola veľmi podobná typu D.I, hoci tento typ prišiel vzhľadom na označenie nelogicky skôr. Rozdielom bolo využitie motora Oberursel U.I o výkone 100 koní. Pôvodne bol D.II koncipovaný ako jednopriehradový dvojplošník bez stupňovania. Po zahájení sériovej výroby bol zmenený na dojpriehradový so stupňovaním. Pôvodná konštrukcia bola dodaná pre Rakúsko-Uhorsko. Celkovo stroj len mierne prekonával Fokker Eindecker a bol jasne prekonaný francúskymi strojmi Nieuport 11 a 17. D.II trpela podmotorovaním a slabou výzbrojou, aj keď výbroj iba jedným guľometom ráže 7.92 mm bola v roku 1916 úplne bežná. Aj preto mali stroje iba krátku kariéru a rýchlo skončili u výcvikových lietiek a v rukách rakúsko-uhorského spojenca. Celkovo nemecká armáda obdržala 177 strojov.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.II
Fokker D.II naprojektoval Martin Kreutzer. Vychádzal z prototypu M.17z. Oproti nemu dostal lepšie tvarovaný trup a menšie rozpätie krídiel. Usporiadanie a konštrukcia bola veľmi podobná typu D.I, hoci tento typ prišiel vzhľadom na označenie nelogicky skôr. Rozdielom bolo využitie motora Oberursel U.I o výkone 100 koní. Pôvodne bol D.II koncipovaný ako jednopriehradový dvojplošník bez stupňovania. Po zahájení sériovej výroby bol zmenený na dojpriehradový so stupňovaním. Pôvodná konštrukcia bola dodaná pre Rakúsko-Uhorsko. Celkovo stroj len mierne prekonával Fokker Eindecker a bol jasne prekonaný francúskymi strojmi Nieuport 11 a 17. D.II trpela podmotorovaním a slabou výzbrojou, aj keď výbroj iba jedným guľometom ráže 7.92 mm bola v roku 1916 úplne bežná. Aj preto mali stroje iba krátku kariéru a rýchlo skončili u výcvikových lietiek a v rukách rakúsko-uhorského spojenca. Celkovo nemecká armáda obdržala 177 strojov.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#279888Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208641Verze : 0
Příslušníci pozemního personálu rakousko-uherské letecké jednotky před letounem Fokker D.II
Zdroj: moje sbírka
Zdroj: moje sbírka
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#315892Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.