Main Menu
User Menu

MiG-17PF 0203

     
Typ:
Type:
Mikojan-Gurevič MiG-17PF
Výrobce:
Producer:
Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1956
Výrobní číslo:
Construction Number:
0203
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.1956-30.11.1967 0203
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
30.11.1967 zničen při nehodě
Poznámka:
Note:
V průběhu cvičného letu došlo v důsledku chyby pilotáže k přechodu letounu do nezvyklé polohy a jeho pádu na zádech z výšky 800 metrů v prostoru Krušovic u Rakovníka.Pilot, por.Pavel Stopka, zahynul aniž se pokusil o katapultáž
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357557Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1956
Datum vyřazení:
Decommissioned:
30.11.1967
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.RRRR-01.09.1967 7. stíhací letecký pluk
01.09.1967-09.12.1970 11. stíhací letecký pluk
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.1956-30.11.1967 0203
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.1956-30.11.1967 standardní (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.1956-30.11.1967 standardní vojenská
Barvy:
Colors:
DD.MM.1956-30.11.1967 kov, stříbrná
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
Letectví a Kosmonautika 11/2006
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#197843Verze : 1
Fotografie hotovostní stojánky letounů a zabezpečovací techniky 7. slp v Piešťanech.


Mezi letouny je i MiG-17PF 0203, který byl mezi letouny, které se po zrušení 7. slp "dostaly" k 11. slp do Žatce.
Na druhé fotografii je patrný rozdíl mezi oběma letouny s RL RP-1 (menší středový radom) a letouny s RP-5, jak je patrné na př. na často fotografovaném MiG-17PF 1015



Jedním z "převelených" pilotů byl i poručík Pavel Stopka.
MiG-17PF 0203 - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
MiG-17PF 0203 - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
MiG-17PF 0203 - Detail stání letounů
(Foto z vlastní sbírky)

Detail stání letounů
(Foto z vlastní sbírky)

URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357600Verze : 0
Diskuse
Muzete mi prosim sdelit ucel toho pruhu na T 805 valnik?


Pokud si to vybavuju spravne, pak je to vozidlo s nejakym systemem startu nebo kontrol letounu a je tu na ne i samostatne vlakno.
To je predpis pozarni bezpecnosti, nebo ze to obsauje tlakove lahve ci to ma vyznam jiny?
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357622Verze : 0

Citace - papergeorge :

Muzete mi prosim sdelit ucel toho pruhu na T 805 valnik?


Pokud si to vybavuju spravne, pak je to vozidlo s nejakym systemem startu nebo kontrol letounu a je tu na ne i samostatne vlakno.
To je predpis pozarni bezpecnosti, nebo ze to obsauje tlakove lahve ci to ma vyznam jiny?



Nemýlím-li se, tak pruh byl žlutý a byla jím označena vozidla "zabezpečující (bezprostředně) letový provoz", jimž byl povolen vjezd na plochy, po nichž se pohybovaly letouny a omezen výjezd mimo ně...
Důvod je naprosto prozaický - ta auta "mohla jenom tam a nesměla jinam" proto, aby na plochy, po nichž se pohybovala letadla, nezatáhla nečistoty, nebezpečné předměty apod... a snížilo se tak nebezpečí nasátí cizího předmětu, poškození pneumatik podvozků letounů, ... Vozidla se před vjezdem na plochu zvláště pečlivě kontrolovala, neparkovala v obvyklém autoparku/parku techniky, ale na ploše někde poblíž stojánek letounů, ...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357644Verze : 0
Aha a diky!
Ja jsem se prave ptal pred casem na neco podobneho tusim u AKZS nebo kde to bylo a meli jsme za to, ze to znaci technicke plyny. Myslim, ze tenhle duvod je logictejsi.
Takze teoreticky by takhle mohla byt oznacena i cisterna na PHM a velke privesy?
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357726Verze : 0
Spíš bych čekal otázku, proč je tím pruhem označena právě a jen ta T-805 valník a ne další auta v pozadí, třeba zrovna ta T-805 sanita...
Může to být tím, že snímek byl pořízen na začátku platnosti tohoto způsobu označení vozidel (ještě ne všechna už byla označena) a nebo na konci či po skončení tohoto období (když už skoro na všech vyčleněných vozidlech byl pruh smazán/přemalován) a nebo je klidně možné, že jen a právě ta T-805 valník byla vyčleněna a ostatní se mohly pohybovat a pohybovaly se i mimo plochy výše specifikované...
Tam kde končí lidská blbost, začíná vojenská logika. Těchhle fotek už jsem viděl víc a ani na jedné nebyla všechna auta "pruhovaná"...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357728Verze : 0
No to mne napadlo taky, ale jak jste psal o te vojenske logice, duvodem, proc nekde pruhy jsou a nekde ne, muze byt cokoli.
Mne to vicemene zajimalo z toho duvodu, ze treba nekdy v budoucnu, az se pustim do modylku, si budu moci nejake to zbarveni logicky zduvodnit, i kdyz to muze byt na hranici "what if"...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357759Verze : 0
Tady jsou další fotky (některé bohužel už zmizely), prezentovány jsou tam další názory na odůvodnění toho, proč ty pruhy vlastně byly...: www.ipmsnymburk.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357762Verze : 0