Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-17PF | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-17ПФ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1954-DD.MM.1955 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij / DD.MM.1955-DD.MM.1956 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi / DD.MM.1959-DD.MM.1960 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1954-DD.MM.1960 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 798: Zavod 21: 338 Zavod 31: 280 WSK: 130 Lim-5P | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.08.1952 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4151 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5620 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6552 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,63 m | |
Délka: Length: | 11,36 m | |
Výška: Height: | 3,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 248,7 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-1F o tahu 22,5 kN / 33,8 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1415 l 2x 400 nebo 600 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1123 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 55 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14450 m | |
Dolet: Range: | 1100 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1730 km | |
Výzbroj: Armament: | 2-3x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80-100 nábojů každý, nebo 1x kanon N-37D ráže 37 mm, 40 nábojů a 2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý 2x 100kg nebo 250kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1. Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1. Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17PF-kod-NATO-Fresco-D-t44624#197668Verze : 1
Tango
MOD
Článek o historii a nasazení typu v československém letectvu - MiG-17 / Stíhač pro každé počasí
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17PF-kod-NATO-Fresco-D-t44624#175250Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Přikládám fotografie ze služby u 11. slp:
HF-18 z r. 1956 od 1. letky (VL kpt. Klempíř)
1015 z r. 1959
MiGy 17PF se "vrátily" v r. 1967 do Žatce "podruhé" (po zrušení 7. slp) k 11. slp ke 4. provozní skupině pro 4. letku jako prostředek proti NLC. Na podzim r. 1969 jich bylo ve stavu 14.
V září t.r. vyřazeny
Letový snímek z r. 1959
(v pozdějším období byl používán modernější ident. systém - neměl antenu SRO na hřbetě trupu, ale na spodní straně křídla u konc. oblouků.
HF-18 z r. 1956 od 1. letky (VL kpt. Klempíř)
1015 z r. 1959
MiGy 17PF se "vrátily" v r. 1967 do Žatce "podruhé" (po zrušení 7. slp) k 11. slp ke 4. provozní skupině pro 4. letku jako prostředek proti NLC. Na podzim r. 1969 jich bylo ve stavu 14.
V září t.r. vyřazeny
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Letový snímek z r. 1959
(v pozdějším období byl používán modernější ident. systém - neměl antenu SRO na hřbetě trupu, ale na spodní straně křídla u konc. oblouků.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17PF-kod-NATO-Fresco-D-t44624#175248Verze : 0
Ďalší záber na MiG - 17 PF HF - 18 na stojánke .....
MiG - 17 PF HF - 18 a HF - 13 © ZÁPISNÍK 1964
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
MiG - 17 PF HF - 18 a HF - 13 © ZÁPISNÍK 1964
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17PF-kod-NATO-Fresco-D-t44624#228027Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.