Název: Name: | Jakovlev Jak-9V | |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-9B | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1945-DD.08.1946 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1945-DD.08.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 456 nově vyrobených 337 přestavených | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.04.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2344 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3107 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | |
Délka: Length: | 8,500 m | |
Výška: Height: | 3,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,166 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF-2 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 962 kW a 924,7 kW v h= 2 200 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-105SV-01 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 662 l (484 kg) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 564 km/h v 3600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 2200 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,36 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,83 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | |
Dolet: Range: | 925 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1380 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, střílející osou vrtule s 90 náboji. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Fotokulomet PAU-22 Plnohodnotný dvoumístný pokračovací letoun postavený na základě typů Jak-9M a Jak-9T s motorem Klimov VK-105PF-2. Výroba proběhla až po válce. | |
Zdroje: Sources: | Robert Panek, Yakovlev Yak-9U & P. Sandomierz, Poland / Redbourn, Hertfordshire, UK: Mushroom Model Publications, 2006, ISBN 83-89450-27-5. Profile Publications, The Yak 9 Series, No 185, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England. Robert Bock, Monografie Lotnicze, Jak-7, Jak-9. https://www.vectorsite.net/avyak1.html https://combatavia.info/index1yak9.html https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9v.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-9V-t42461#167586Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9v.html
Jak-9V při zkouškách
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jak-9V při zkouškách
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-9V-t42461#167588Verze : 2
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.