Název: Name: | Klimov VK-105PF-2 | Klimov VK-105PF-2 |
Originální název: Original Name: | Климов ВК-105ПФ-2 (М-105ПФ-2) | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 (Rybiňsk) a č. 384 (Ufa) | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 08.03.1944 | |
Použití: Use: | Jakovlev Jak-3, Jak-9U (prototyp), Lagg-3 Dubler | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 620 kg | 1367 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2027 mm | 6ft 7,79in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 945 mm | 3ft 1,2in |
Celková výška: Overall Height: | 789 mm | 2ft 7,05in |
Vrtání: Bore: | 148 mm | 5,83in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,101 l | 2141.99 cu in |
Palivo: Fuel: | etylizovaný letecký benzín s oktanovým číslem 95 - 100 | 95 or 100 octane rating gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | 6x karburátor K-105 | Six K-105 Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56SVC self-adjusted carburettor) |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | 7,2 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | dvourychlostní jednostupňový odstředivý kompresor | Gear-driven two-speed centrifugal type compressor |
Chlazení: Cooling: | kapalinou | Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 962 kW při 2650 ot/min | 1290 bhp at 2650 rpm |
Poznámka: Note: | Převod reduktoru 0,666 Výkon 924,7 kW v h= 2 200 m. Ventilový rozvod OHC, dva sací ventily a jeden výfukový na každý válec. Výfukový ventil byl chlazen sodíkovým jádrem. Motor VK-105PF-2 vznikl vývojem staršího VK-105PF, na novém motoru bylo provedeno pouze minimum nezbytných úprav a tak jeho výroba nevyžadovala žádné nové stroje ve výrobních továrnách. Nejzásadnější úpraou bylo zvýšení plnícího tlaku. | Reduction gear: 1: 0.666 Power output 1,240 hp at 7,220 ft. Valvetrain: Two intake valves and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank |
Zdroje: Sources: | http://engine.aviaport.ru/issues/40/page22.html http://www.airwar.ru/enc/engines/vk105pf2.html http://www.aveaprom.ru/dvig-por-m105.php http://umvk.narod.ru/files/dvigat26.html |