Název: Name: | Jakovlev Jak-3U (VK-107) | |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-3У (ВК-107) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1945-DD.02.1946 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1945-DD.02.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 40 - 48 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.05.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2292 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2938 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,200 m | |
Délka: Length: | 8,550 m | |
Výška: Height: | 2,420 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,85 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 197,845 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-107A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 1 214 kW (1 650 k), nominální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 4 500 m a maximální výkon 1 140 kW (1 550 k) v h= 1 200 m. Vrtule typu VIŠ-107LO trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 420 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 706 km/h v 5900 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 510 km/h v 4500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,15 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11800 m | |
Dolet: Range: | 780 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón B-20M ráže 20 mm střílející hřídelem vrtule a 2x pevný kanón B-20S ráže 20 mm nad motorem, každý se 120 granáty. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Tento poválečný letoun měl celokovovou konstrukci. | |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze, No.46., Jak-1 Jak-3, AJ Press, Gdynia, Poland, 1998, ISBN 83-86208-90-2. http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak3vk107.html www.e-reading-lib.org militera.lib.ru http://jairspb.org/?page_id=193 pro-samolet.ru www.wunderwaffe.narod.ru archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3U-VK-107A-t33577#122185Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
Jakovlev Jak-3U (Usilenyj) byl završením vývoje lehkých Jaků, (těžší větev završil typJakovlev Jak-9U).
Ke spojení lehkého celokovového draku Jaku-3 a motoru VK-107A došlo až v době, kdy už byly problémy se zástavbou tohoto motoru vyřešeny na těžším typu. Celokovový a odlehčený Jak-3 a silný motor - tato kombinace dala vzniknout nejrychlejšímu Jaku s pístovým motorem vyráběným v sérii. Výzbroj byla zesílena na celkem tři dvacetimilimetrové kanóny. V této verzi byl již vyroben jen malý počet letadel, jednak byl nadbytek stíhaček po skončené válce a také se již čekalo na první proudová letadla, protože Rusové se dostali k německým proudovým motorům a právě drak Jaku-3U byl použit pro zástavbu takového motoru (Jumo 004 přeznačený na RD-10) tak vznikl Jak-15.
Jakovlev Jak-3U (Usilenyj) byl završením vývoje lehkých Jaků, (těžší větev završil typJakovlev Jak-9U).
Ke spojení lehkého celokovového draku Jaku-3 a motoru VK-107A došlo až v době, kdy už byly problémy se zástavbou tohoto motoru vyřešeny na těžším typu. Celokovový a odlehčený Jak-3 a silný motor - tato kombinace dala vzniknout nejrychlejšímu Jaku s pístovým motorem vyráběným v sérii. Výzbroj byla zesílena na celkem tři dvacetimilimetrové kanóny. V této verzi byl již vyroben jen malý počet letadel, jednak byl nadbytek stíhaček po skončené válce a také se již čekalo na první proudová letadla, protože Rusové se dostali k německým proudovým motorům a právě drak Jaku-3U byl použit pro zástavbu takového motoru (Jumo 004 přeznačený na RD-10) tak vznikl Jak-15.
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3U-VK-107A-t33577#122186Verze : 0
Vláďa
MOD
a fotografie.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3U-VK-107A-t33577#122189Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek Jaku-3U
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3U-VK-107A-t33577#122187Verze : 0
Vláďa
MOD
Kamufláž
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3U-VK-107A-t33577#122188Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.