Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-31B1) | Mikoyan-Gurevich MiG-31B1) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-31Б | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1989-DD.MM.RRRR Gorkovské letecké výrobní sdružení Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1989-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 69 MiG-31B ~20 MiG-31BS | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.09.1975 prototyp Je-155MP / Ye-155MP prototype 27.04.1979 MiG-31 ("modrá 305" / "blue 305") | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 20670 kg | 45570 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 41000 kg | 90390 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 46200 kg | 101854 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,46 m | 44ft 2in |
Délka: Length: | 22,69 m | 74ft 5in |
Výška: Height: | 6,15 m | 20ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 61,60 m2 | 663 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Solovjov D-30F-6 (Д-30Ф-6) - maximální tah bez přídavného spalování: 91 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 152 kN | Solovyev D-30F-6 (Д-30Ф-6) - maximum thrust, dry: 20458 lbf - maximum thrust, afterburning: 34171 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3000 km/h v 17500 m | 1864 mph in 57415 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 20600 m | 67585 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 33002) km | 20512) mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-6-23 se zásobou 260 nábojů 4x R-33 (R-33S) 3x R-33 (R-33S) + 2x R-40T / R-40TD 4x R-33 (R-33S) + 2x-4x R-60M | GSh-6-23 gun with 260 rounds of ammunition 4x R-33 (R-33S) 3x R-33 (R-33S) + 2x R-40T / R-40TD 4x R-33 (R-33S) + 2x-4x R-60M |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) MiG-31BS - MiG-31 modernizovaný na standard MiG-31B 2) s přídavnými palivovými nádržemi vytrvalost: - s přídavnými palivovými nádržemi: 3,6 h - s jedním doplněním paliva za letu: 7 h akční radius: - M=2,35, bez přídavných nádrží: 720 km - M=0,85, bez přídavných nádrží: 1200 km - M=0,85, s přídavnými nádržemi: 1400 km - podzvuková rychlost, s přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu: 2200 km kódové označení NATO: Foxhound-A | 1) MiG-31BS - MiG-31 upgraded to the MiG-31B standard 2) with external fuel tanks endurance: - with external fuel tanks: 3.6 hr - with one in-flight refuelling: 7 hr combat radius: - M=2,35, without external fuel tanks: 447 mi - M=0,85, without external fuel tanks: 746 mi - M=0,85, with external fuel tanks: 870 mi - subsonic speed, with external fuel tanks and one in-flight refuelling: 1367 mi NATO reporting name: Foxhound-A |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.: Soviet Air Defence Aviation 1945-1991, Hikoki Publications, 2012 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig31b.html ruslet.webnode.cz |